kineknute Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei fine kvinner! ☺️ Jeg sitter her og tankene flyr av sted.. Ett lite knøtt er veldig ønsket - og vi gleder oss til å bli stolte foreldre. Vi er ferske med prøving - har kun hatt en EL med aktiv prøving. Hadde EL 18/11. I tiden etterpå har jeg hatt svært ømme bryster, og ikke minst brystvorter... Murringer i mage/korsrygg, humørsvingninger ut av en annen verden (men mye stress på jobb, relatert til covid-19 og lederstilling), økt vannlatningstrang, og avbrutt søvn. Graviditetstest 26/11 og 28/11 var negative, men jeg vet at dette sannsynligvis er for tidlig å teste, og nekter å slippe håpet .. Jeg er to dager før IKM nå. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Ta en graviditetstest i morgen og/eller overimorgen med morgenurin. Er du gravid vil de mest sannsynlig være postive. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 6cf1e...4d4
kineknute Skrevet 30. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta en graviditetstest i morgen og/eller overimorgen med morgenurin. Er du gravid vil de mest sannsynlig være postive. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 6cf1e...4d4 Håper så inderlig på positiv test - og kjenner at jeg derfor gruer meg veldig mye til å ta en ny en nå.. 😰
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 1 minutt siden, kineknute said: Håper så inderlig på positiv test - og kjenner at jeg derfor gruer meg veldig mye til å ta en ny en nå.. 😰 Jo lengre etter ikm, jo mer nøyaktig er testen. Husk at det er mellom 10 og 20 prosent sjanse hver prøveperiode. Jeg ble gravid på prøveperiode nr 3. Bli gjerne med på IKM-gruppene her inne. Masse prøvere her inne i samme situasjon som deg 😁 Jeg har lært masse om prøving og graviditet her inne. Anonymkode: 6cf1e...4d4
Amatariel Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Velkommen som prøver! Kjedelig å høre at testen er negativ, men kan absolutt være litt for tidlig for svar. Håper mensen ikke kommer! Når det er sagt så er det veldig vanlig å kjenne på disse symptomene, spesielt som fersk prøver. Man tolker liksom alt. Men alt du nevner er (dessverre) også symptomer på at mensen kommer. De er rett og slett for like til å kunne tolkes.
kineknute Skrevet 30. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2020 Amatariel skrev (2 timer siden): Velkommen som prøver! Kjedelig å høre at testen er negativ, men kan absolutt være litt for tidlig for svar. Håper mensen ikke kommer! Når det er sagt så er det veldig vanlig å kjenne på disse symptomene, spesielt som fersk prøver. Man tolker liksom alt. Men alt du nevner er (dessverre) også symptomer på at mensen kommer. De er rett og slett for like til å kunne tolkes. Takk for velkomsten! ☺️ Ja - det er som du sier; man tolker ALT! Legger merke til hver eneste lille murring i rygg/mage - det kan godt hende jeg har hatt akkurat de samme symptomene tidligere, men da ikke vært oppmerksom på det.. Jeg har lest rundt på forumet i timesvis i dag - og har egentlig slått meg til ro med at det ikke blir noe denne prøveperioden.. For det skal jo også nevnes at jeg nettopp(!) har sluttet på p-pillene, og har trolig massevis av hormoner som kriger i kroppen. Har også dukket opp både tre og fire kviser i dag - noe jeg godt husker fra mensperioder før prevensjon. Jeg klarte heller ikke å la være - måtte ta en ny test i ettermiddag - negativ. Men så er det lille håpet... Kanskje den var negativ fordi det er for tidlig? Fordi det ikke var morgenurin? Åååh, så mange tanker! Slitsomt å være prøver - beundrer de som prøver i mange måneder, kanskje år! Jeg har jo oppriktig ingen grunn til å klage.
kineknute Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2020 Update: Nå er klokken 03:00, jeg klarte ikke å knipe igjen lenger.. IKM i dag, fortsatt negativ test 😭 Brystene er mindre ømme, er «sår» i korsryggen, .. Pleier aldri å våkne på natt fordi jeg må tisse - gjort dette flere ganger den siste uken. Ser ut som det bare er å vente på tante rød denne måneden 😢
Gjest pycmar Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 (endret) kineknute skrev (2 timer siden): Update: Nå er klokken 03:00, jeg klarte ikke å knipe igjen lenger.. IKM i dag, fortsatt negativ test 😭 Brystene er mindre ømme, er «sår» i korsryggen, .. Pleier aldri å våkne på natt fordi jeg må tisse - gjort dette flere ganger den siste uken. Ser ut som det bare er å vente på tante rød denne måneden 😢 Jeg er på 12 DPO og måtte opp å tisse og dermed teste nå🙉 negativ her også og kjenner nå veldig typiske mensmurringer.. Så ser ikke ut til å bli noe her heller 😢 krysser fingrene for deg fortsatt! Endret 2. desember 2020 av pycmar
anonym5 Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 kineknute skrev (4 timer siden): Update: Nå er klokken 03:00, jeg klarte ikke å knipe igjen lenger.. IKM i dag, fortsatt negativ test 😭 Brystene er mindre ømme, er «sår» i korsryggen, .. Pleier aldri å våkne på natt fordi jeg må tisse - gjort dette flere ganger den siste uken. Ser ut som det bare er å vente på tante rød denne måneden 😢 Min erfaring er at alle syklusar er ulike, nokon gongar har ein meir plager/symptomer er andre. Ser du skriv at dette er første EL med aktiv prøving, så mest sannsynleg legger du meir merke til kva som skjer i kroppen no enn før🙂 Eg fekk skygge på to testar forrige runde og var såå spent på å teste dagen etter. Måtte selvfølgeleg på toaletter typ 3-4 om natta.. Var nok mest psykisk her🤦 1
Møysa Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Haha, minner om meg selv! Jeg har følt meg gravid i et halvt år jeg nå. Så ble jeg gravid i november, fikk super svake tester(som bare jeg kunne se), så kom tante rød og så fikk jeg sterkere og sterkere tester og så ble de svakere. Nå føler jeg meg akkurat slik som forrige mnd, men tante rød er tilbake. Så nå blir jeg bare irritert av YouTubere som snakker om two-week-wait-symptoms.
kineknute Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2020 Update: Fortsatt negativ test, heller ingen mens 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Kjedelig. Men kroppen kan vel være litt rar hvis du nettopp har sluttet med hormonell prevensjon. Håper du får tilbake syklusen din snart Anonymkode: 6cf1e...4d4
Møysa Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Ja, husk at eggløsning kan forskyves ved stress. Det har skjedd meg.
Mariam95 Skrevet 4. desember 2020 #14 Skrevet 4. desember 2020 Hei. Jeg har tatt flere tester igår og en i dag tidlig. Alle testene har etterlatt seg en svak og da mener jeg veldig svak strek. Syntes jeg skimter at streken er rosa men vansklig å si hundre prosent sikkert. Testet med babyplan to stk. og fra make sure sine tester. Alle viser den samme streken. Har sittet å sammenlignet streken med de som ikke har blitt testet for å se etter evt skyggestreker og de som er testet virker da noe sterkere. Er det skygge på alle 6 testene så har jeg skikkelig uflaks. Legger ved bilde av den siste testen. hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #15 Skrevet 4. desember 2020 Hvis jeg var deg ville jeg testet med Clearblue. Anonymkode: 7d286...163
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #16 Skrevet 4. desember 2020 Det ser ut som en lovende test! Spennende Anonymkode: 6cf1e...4d4
Mariam95 Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ser ut som en lovende test! Spennende Anonymkode: 6cf1e...4d4 Håper det 😀😀 tar en nye en senere idag for å se om den er blitt noe tydeligere
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 Just now, Mariam95 said: Håper det 😀😀 tar en nye en senere idag for å se om den er blitt noe tydeligere Ville ventet minst en dag og tatt test på morgenurin. HCG dobler seg hver 2. og 3. dag, så tviler på at du ser økning hvis du tar ny test i dag. Søt katt, forresten Anonymkode: 6cf1e...4d4
Møysa Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Du er gravid! Gratulerer! Hvis du klarer. Så bør det gå ca 2 dager mellom hver test. Da vil du lettere se om den blir mørkere. (Det klarte ikke jeg😆) Endret 4. desember 2020 av Møysa
Mariam95 Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Møysa skrev (42 minutter siden): Du er gravid! Gratulerer! Hvis du klarer. Så bør det gå ca 2 dager mellom hver test. Da vil du lettere se om den blir mørkere. (Det klarte ikke jeg😆) Det klarer jeg ikke må teste nå snart og en ikveld igjen. Skal stikke innom butikken å kjøpe en tidlig test 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå