AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Jeg studerer nå på 2.året. Jeg legger hele min sjel i gruppeoppgaver og individuelle innleveringer, men når det kommer til resten av studiene og eksamen så ødelegger jeg for meg selv. Har det ikke optimalt med meg selv, sliter med depresjon, angst, og tja - dårlig søvn og motivasjon. Selv om jeg liker studiet. Har alltid strevd meg gjennom skole, med minimal til middelmådig innsats. Det er en liten sperre jeg har. Om jeg føler meg tvunget til å lese, lærer jeg ingenting. Om jeg koser meg med en bok kan jeg lære mye. Ja, kanskje jeg egentlig tvinger meg selv til å fullføre denne utdannelsen. Hater dette stresset, hvor gleden i å lære seg noe forsvinner i 100 andre gjøremål. Stresser bare gjennom lærebøkene, fordi jeg ikke har tid til å ta det med ro og la pensum synke inn. Huff! Noen som har noen tips,råd,solskinnshistorier eller hva som helst? Anonymkode: 04bfb...175
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Bare tenk at du skal bestå Anonymkode: e8ce1...d16
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Jeg har slitt med det samme som deg, det går liksom bare ikke inn i skolten uansett hvor mye jeg leser. Men jeg kom meg gjennom det likevel, fem år med juss-studier selv om jeg ikke hadde de beste karakterene. Slet også med angst og depresjon, dårlig konsentrasjon, flere livskriser midt i studiet, osv. Men det gikk bra! Jeg snublet meg gjennom det på et vis, og elsker jobben min. Når jeg ser tilbake på studietiden så skjønner jeg ikke helt hvordan det skjedde, men jeg fullførte Jeg har lært det meste om juss gjennom jobben, på skolen jobba jeg bare for å bestå eksamenene. Det er i praksis det er artig Anonymkode: 5d660...bf1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare tenk at du skal bestå Anonymkode: e8ce1...d16 Her er enda et problem. Å bare skulle bestå er ikke godt nok for meg. Alt fra C og oppover er ok. (For høye krav til meg selv, men stolthenten min vil ikke ha annet enn C og oppover ) Og så er jeg tydeligvis en skippertaksstudent, fordi psyken er dårlig og jeg må studere når jeg har en OK+ dag, noe som er sjeldent. Hilsen TS Anonymkode: 04bfb...175
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Vet du, jeg var alltid «flink» på skolen som barn, men brente vel vekk all motivasjon til tiden kom og jeg skulle studere. Synes det var vanskelig å synes stoffet var interessant og synes det var mye pensum som virket som «fyll». Så plutselig var jeg ferdig, og begynte å jobbe med bachelor i hånd. Oppdaget fort at pensum kom til kort i arbeidslivet og læringskurven ble bratt 😅 Etter noen år tok jeg en videreutdanning som var helt spisset - og jaggu gikk det som en lek! Plutselig fikk jeg toppkarakterer igjen 😅 Nå vet jeg ikke hva du studerer, men mitt fag krever mye sunn fornuft, samfunnsforståelse og empati - så fikk muligens mye gratis av det - selv om pensum måtte brukes i eksamener. Jeg vet ikke hva poenget mitt er, men hold ut! Så godt du kan! Jeg tok meg deltidsjobber og ringevikar-jobber innenfor det jeg studerte og fikk mye god kunnskap på den måten. Anonymkode: d2163...757
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har slitt med det samme som deg, det går liksom bare ikke inn i skolten uansett hvor mye jeg leser. Men jeg kom meg gjennom det likevel, fem år med juss-studier selv om jeg ikke hadde de beste karakterene. Slet også med angst og depresjon, dårlig konsentrasjon, flere livskriser midt i studiet, osv. Men det gikk bra! Jeg snublet meg gjennom det på et vis, og elsker jobben min. Når jeg ser tilbake på studietiden så skjønner jeg ikke helt hvordan det skjedde, men jeg fullførte Jeg har lært det meste om juss gjennom jobben, på skolen jobba jeg bare for å bestå eksamenene. Det er i praksis det er artig Anonymkode: 5d660...bf1 Gratulerer med fullført studie Var karakterene dårlige når du søkte jobb etter endt utdannelse? Er redd for å ikke få meg jobb med dårlige karakterer. Alle som etterspør studenter til sommerjobb spør etter snitt på karakterer... Hilsen TS Anonymkode: 04bfb...175
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, jeg var alltid «flink» på skolen som barn, men brente vel vekk all motivasjon til tiden kom og jeg skulle studere. Synes det var vanskelig å synes stoffet var interessant og synes det var mye pensum som virket som «fyll». Så plutselig var jeg ferdig, og begynte å jobbe med bachelor i hånd. Oppdaget fort at pensum kom til kort i arbeidslivet og læringskurven ble bratt 😅 Etter noen år tok jeg en videreutdanning som var helt spisset - og jaggu gikk det som en lek! Plutselig fikk jeg toppkarakterer igjen 😅 Nå vet jeg ikke hva du studerer, men mitt fag krever mye sunn fornuft, samfunnsforståelse og empati - så fikk muligens mye gratis av det - selv om pensum måtte brukes i eksamener. Jeg vet ikke hva poenget mitt er, men hold ut! Så godt du kan! Jeg tok meg deltidsjobber og ringevikar-jobber innenfor det jeg studerte og fikk mye god kunnskap på den måten. Anonymkode: d2163...757 Ja har hørt det at noen kan føle seg veldig "lost" etter endte studier i ny jobb! Mange har nok bratt læringskurve ja Takk for tips ❤️ TS Anonymkode: 04bfb...175
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer med fullført studie Var karakterene dårlige når du søkte jobb etter endt utdannelse? Er redd for å ikke få meg jobb med dårlige karakterer. Alle som etterspør studenter til sommerjobb spør etter snitt på karakterer... Hilsen TS Anonymkode: 04bfb...175 Jepp, veldig dårlige. Og jeg studerte som sagt juss, hvor det er opplest og vedtatt at man må ha gode karakterer for å finne jobb. Det stemmer dog ikke, gjennomsnittskarakteren på juss-studiet er C. Altså er vi mange uten A- eller B-snitt. Jeg har så langt hatt to arbeidsgivere på fire år etter endt juss-studie, og måtte legge fram karakterene mine i begge søknadsprosessene. Fikk jobbene likevel Anonymkode: 5d660...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå