AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Dette høres mer dramatisk ut enn det egentlig er, la meg forklare Jeg dater en fyr, vi har kjent hverandre i kanskje to måneder nå. Jeg har et utrolig vanskelig navn å uttale, og jeg bruker ofte å sette meg ned med nye folk for å forklare hvordan det uttales slik at jeg unngår kleine situasjoner... slik som denne... Jeg hadde aldri denne "opplæringen" med han og jeg tror han nå ikke tørr å si navnet mitt fordi han er redd for å si feil og såre meg eller noe. Når vi er med flere folk i rommet sier han fortsatt "du" og når han snakker om meg når jeg er i nærheten sier han "henne". Jeg vet han vet hva jeg heter fordi han har jo navnet mitt på telefonen osv. så det er ikke problemet, bare det at han ikke tørr å uttale navnet mitt er litt trist syns jeg når vi møtes flere ganger i uken. Jeg vet jeg må ta det opp med han, men aner ikke hvordan uten at han skal føle seg dum eller skyldig. Noen som har noe tips? burde jeg spørre han om det eller hadde det vært bedre å bare konfrontere han med det? Anonymkode: 856b9...007
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Bare si det med humor og at de færreste får dreisen på det? Anonymkode: 69fb4...bc7 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Tror jeg bare hadde spurt rett ut, jeg: "synes du navnet mitt er vanskelig å uttale?" Evt. fortalt en historie om at folk noen ganger strever med å lære seg å uttale navnet riktig og så følge opp med spørsmålet. Kan hende at han kjenner på det selv men kvir seg for å ta det opp. Anonymkode: 70950...eab 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Eller bare fortalt en morsom historie om en du måtte lære opp. At hun ikke klarte å uttale navnet ditt, så dere sa det sammen til det satt: "ja, så satt vi der da, haha! Midt i korridoren, og bare: Chaaaanelle, nei ikke sånn, men,Cha ikke Sja! Cha, ja, bra! Chanelle! Hurra! Anonymkode: 97334...3ee 8
Kenelz Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Få han til å kalle deg Kjære eller konfronter han.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Bare si det. MAnge uttaler vanskelige navn feil og må gjentas mange ganger. BAre smil og vær blid så går det så bra så. Anonymkode: 95cdc...60d 1
Raven.Writingdesk Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Du kan jo være kjempesnill og fortelle han en søt historie om venninna di som kalte deg for Chassmin i fem år før hun lærte seg å si Jasmine, og hvordan dette er noe du hele tida opplever som utfordrende og derfor vurderer du å bytte navn til Hilde. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Jeg sier fortsatt navnet til kjæresten min feil. Inni meg eller til andre. Jeg kaller ham ikke det, bruker kallenavn eller du. Anonymkode: 988ae...157
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Bytt navn. Please. 🙈❤️ Anonymkode: e0ee5...d55 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Jeg er fra et annet skandinavisk land og brukte lang tid på å uttale Tarjei riktig. Bare ta det opp, med litt humor? Anonymkode: 5adad...d84
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Jeg ville ha sakt navnet mitt ofte, uten å ta opp det du nevner, sånn at han kunne fått hørt hvordan det skal uttales uten å lage en akward situasjon 😄 Anonymkode: 082cd...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå