AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Heisann! Jeg har nylig kjøpt leilighet og er i villrede om hvordan jeg burde innrede stuen. Håper dere har noen tips og kan komme med forslag. Ønsker gjerne tips til taklamper (det er 3 "plasser" hvor det er ledig til å montere taklamper), hvordan innrede "spisestue"-del og "lounge"-del. Har allerede plassert en "spisestue"-del og en "lounge"-del, men da fikk jeg plutselig en helt naken vegg jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Vil også prøve å beholde stuen "lys og luftig". Har allerede bestilt hvite gardiner som snart skal komme på plass. Disse er litt gjennomsiktige og "sommerlige". Anonymkode: e098d...c23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Det jeg har av møbler, spisebord med stoler, og sofa og sofabord, er møbler jeg har fått billig/gratis. Tenker at sofagruppen og sofabord er møbler jeg vil bytte ut til noe mer moderne når jeg får råd. Ønsker gjerne også tips til hva slags tepper som kan være fint til Anonymkode: e098d...c23 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Og på den den "nakne veggen" så kan man se de to lampefestene. Så der er det mulighet til å feste noe. Tenkte kanskje to skinner med 3 spotter? Og ved spisebordet kan man se en enkel lampe uten lampeskjerm. Denne vil jeg bytte ut, kanskje plassere den midt over spisebordet. Anonymkode: e098d...c23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Stuen er forresten 26.8 kvm, men jeg har ingen mål på veggene. Kan ordne det:) Anonymkode: e098d...c23 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Skal du ha opp tv? Syns det ble mye i midten av rommet og tomt ved veggen. Hva med å sette spisebordet til veggen? Ellers ville jeg prøvd å møbleret rundt vinduene om du ikke skal ha tv. Anonymkode: 10967...469
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du ha opp tv? Syns det ble mye i midten av rommet og tomt ved veggen. Hva med å sette spisebordet til veggen? Ellers ville jeg prøvd å møbleret rundt vinduene om du ikke skal ha tv. Anonymkode: 10967...469 Usikker om jeg skal ha TV, kanskje ikke i første omgang. Men vil ikke utelukke det:) Anonymkode: e098d...c23
Pås Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Jeg ville byttet plass på spisestuen og sofadelen, regner med at det er et kjøkken ved siden av der sofadelen står nå? Jeg synes det er mest naturlig at spisestuen er i forlengelsen av kjøkkenet. Og dersom du flyttet sofadelen bort til vinduet ville jeg ha satt de i en L-fasong dersom du ønsker TV på den store veggen, og mot hverandre hvis du ikke skal ha TV! 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 4 minutter siden, Pås said: Jeg ville byttet plass på spisestuen og sofadelen, regner med at det er et kjøkken ved siden av der sofadelen står nå? Jeg synes det er mest naturlig at spisestuen er i forlengelsen av kjøkkenet. Og dersom du flyttet sofadelen bort til vinduet ville jeg ha satt de i en L-fasong dersom du ønsker TV på den store veggen, og mot hverandre hvis du ikke skal ha TV! skulle skrive akkurat det samme som Pås Anonymkode: 408eb...274 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 7 minutter siden, Pås said: Jeg ville byttet plass på spisestuen og sofadelen, regner med at det er et kjøkken ved siden av der sofadelen står nå? Jeg synes det er mest naturlig at spisestuen er i forlengelsen av kjøkkenet. Og dersom du flyttet sofadelen bort til vinduet ville jeg ha satt de i en L-fasong dersom du ønsker TV på den store veggen, og mot hverandre hvis du ikke skal ha TV! 3 minutter siden, AnonymBruker said: skulle skrive akkurat det samme som Pås Anonymkode: 408eb...274 Ja, kjøkkenet er bak 3-seteren. Er enig at det kan være naturlig å ha spisegruppen som er forlengelse av kjøkkenet. Skal prøve å flytte litt på møblene senere og ta bilder for å se hvordan det blir. Det eneste jeg "har imot" det er at da blir sofagruppen foran terrassen og terrassedøren, som gjør det litt knotete å bruke terrassen. Men skal flytte på møblene og se hvordan det blir! Anonymkode: e098d...c23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Hva tenker dere om farger da? Tenker puter, tepper og bilder. Synes slikt er så vanskelig. Foreløpig går jo alt i grått og hvitt. Har noe babyrosa pledd og puter som jeg tok vekk før jeg tok bildene for å ikke forvirre:) Den ene stolen ved spisebordet er mørkelilla. Anonymkode: e098d...c23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Da har jeg byttet om på "spisestue" og "lounge". Det eneste som plager meg nå er at lampen over spisebordet ikke treffer midt på. Og hvis jeg plasserer spisebordet under lampen så blir spisestuen så nærme lungen, og så blir det så stort mellomrom mellom spisestue og veggen til høyre for den. Anonymkode: e098d...c23 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 Ser egentlig at begge sofaene ser veldig stor ut i stuen og bør kanskje byttes ut. Eneste er jo at jeg fikk de kjempebillig, og får nok ikke kjøpt noen fin sofa for prisen jeg får solgt de for. Så da må det spares opp:) Anonymkode: e098d...c23 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 Men det er fin fremkommelighet til terrassen nå:) Anonymkode: e098d...c23 1
Liljerød Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Jeg synes den siste løsningen ble best. Kanskje du skal prøve å sette skjenken i tilknytning til spisestuen (hvis den inneholder dekketøy og sånt)? Så kan du prøve deg med noen kule bilder for å fylle de blanke veggene og et teppe under sofaene og sofabordet. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 Gardiner og taklampe over kjøkkenbordet Anonymkode: 930f8...80a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 Jeg ville ikke ha trivdes med å sitte foran vinduet. For meg er vindu: spisebord. Hjørne/vegg: sofa og TV. Anonymkode: 63778...211
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 Men hva tenker dere om den nakne veggen? Kunne jeg bare satt opp noen bokhyller og ev. en lesestol med skammel? Tenker kanskje at de to sofaene må byttes ut til 1 sofa og heller 2 hvilestoler. Da vil det kanskje ikke bli en så avkuttet sone? Anonymkode: e098d...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå