AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 En far fortalte meg, og 4 andre, at han var så sinna akkurat nå. Eksen hadde havnet på sykehuset, og det var forventet at hun kom til å ligge inne hele uken. Eks-svigerforeldrene hadde ringt med informasjon, og kom med forslag til hvordan de skulle ordne det med barna. (2 i barnehagealder) Far hadde svart at det var ikke hans problem, og at de måtte ordne det uten hans hjelp. Han syntes det var frekt av eks-svigerforeldrene å forvente at han skulle ha barna. Jeg var den eneste (av 5) som sa at jeg syntes han var egoistisk, at det måtte gå an å være litt fleksibel i en krisesituasjon, og jeg fikk alle i mot meg. Alle de andre støttet ham på at besteforeldrene måtte ta støyten her. Litt bakgrunnsinformasjon: far jobber 8-16. Foreldrene har ingen fast samværsplan. Barna bor fast hos mor, han henter barna når han har lyst, ellers så tar mor dem med på besøk til ham når barna savner pappa. Hva mener dere, og ville dere sagt i fra? Anonymkode: 92926...904 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 30. november 2020 For en dritt... tøft av deg å si ifra! Anonymkode: fb8d6...b9f 67
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Hadde sagt i fra og sørget for han fikk se barna minst mulig fremover. Anonymkode: e44d3...77a 6
Sinsiew Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Han slutter da ikke å være far selv om barna er hos mor.. 19
Sunshineyellow Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 For en tankegang! Han virker lite interessert i barna sine:( Men sjokkerende at de andre som var tilstede var enig i han. (Eller tørr de ikke å si noe?) 22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Så trist... hva om moren hadde dødd eller blitt langvarig syk? Skulle foreldrene hennes tatt seg barna mens han kom og gikk som det passet han? Bra av deg å si fra, ts. Anonymkode: ebe17...6a3 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Tenk at kvinner velger å få ikke bare ett, men to barn med en sånn. Anonymkode: c21c8...180 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Jeg klarer på en måte ikke å tro at det ikke er mer til denne historien Anonymkode: cd098...913 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Sunshineyellow skrev (43 minutter siden): Men sjokkerende at de andre som var tilstede var enig i han. (Eller tørr de ikke å si noe?) Enig. Men det har kanskje noe med at jeg var den av oss 5 som har kjent ham hele livet, mens de andre er nyere bekjentskaper. Anonymkode: 92926...904 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg klarer på en måte ikke å tro at det ikke er mer til denne historien Anonymkode: cd098...913 Det er mer til historien, men ikke noe som taler til hans fordel, dessverre. Anonymkode: 92926...904 4
Ulven Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Besteforeldrene er ikke barnas foreldre, så han er totalt på bærtur. Dessverre er det ikke sanksjonsmuligheter overfor slike foreldre. 😞 3
GammelKaktus Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Jeg hadde kommentert at det var naturlig at han selvsagt tok over ansvaret for barna sine når mor er syk. For en drittsekk, godt dama ble kvitt han der. 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Tøft av deg å si fra. Sikkert noen andre som mente det samme, men ikke turte. Kjempedårlig oppførsel av han. Virker veldig selvsentrert. Anonymkode: 0dbd3...906 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Dessverre mange slike menn. Jeg skjønner ikke tankegangen. Det er som om de går ut av ett forhold med felles barn inne i bildet så virker det ut som mange har samme tankegang som om dem sier opp jobben. «Er ikke mitt problem lengre». Mor kjøper og fikser alt. Mens en mann sier at barnet får barnebidrag og unner ikke barnet noe ekstra utenom det. Hadde det vært min sønn som oppførte seg mot eksen (ikke minst ovenfor sine egne barn), så hadde jeg tiltet. Anonymkode: 8543f...563 8
Månestjerne Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En far fortalte meg, og 4 andre, at han var så sinna akkurat nå. Eksen hadde havnet på sykehuset, og det var forventet at hun kom til å ligge inne hele uken. Eks-svigerforeldrene hadde ringt med informasjon, og kom med forslag til hvordan de skulle ordne det med barna. (2 i barnehagealder) Far hadde svart at det var ikke hans problem, og at de måtte ordne det uten hans hjelp. Han syntes det var frekt av eks-svigerforeldrene å forvente at han skulle ha barna. Jeg var den eneste (av 5) som sa at jeg syntes han var egoistisk, at det måtte gå an å være litt fleksibel i en krisesituasjon, og jeg fikk alle i mot meg. Alle de andre støttet ham på at besteforeldrene måtte ta støyten her. Litt bakgrunnsinformasjon: far jobber 8-16. Foreldrene har ingen fast samværsplan. Barna bor fast hos mor, han henter barna når han har lyst, ellers så tar mor dem med på besøk til ham når barna savner pappa. Hva mener dere, og ville dere sagt i fra? Anonymkode: 92926...904 Jeg ville sagt kraftig ifra, ja.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Mitt barn har en venn som har en slik pappa. Han stikker av til hjemlandet i tide og utide, betaler ikke bidrag mens han er der (6-7 mnd ofte), lover ungen gull og grønne skoger «når pappa kommer», men det er sjelden han faktisk kommer og når han gjør det så er det rett i sofaen og evner ikke å ha noen slags meningsfylt samvær med barnet. Bare sur og hysjer på barnet og ser hverken behov eller ønsker. Mitt barns venn er nå sju år, og har for lengst skjønt at hen ikke har en pappa i ordets rette forstand. Hen elsker mitt barns pappa i stedet, som en slags erstatnings-rollemodell. Og godt er det, for mannen min er en skikkelig god pappa. Anonymkode: 3a8a0...9a7 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk at kvinner velger å få ikke bare ett, men to barn med en sånn. Anonymkode: c21c8...180 Også dette kan tydeligvis vris til å bli kvinnens feil. Anonymkode: 0137c...395 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk at kvinner velger å få ikke bare ett, men to barn med en sånn. Anonymkode: c21c8...180 Om det er tvillinger er det ikke så rart. Uansett så er det ikke ukjent at menn forandrer seg straks de blir far, og forandringen kan bli enda større etter et brudd. Jeg skulle ønske det gikk an å faktisk gjøre noe så denne unnskyldningen av en far fikk noen konsekvenser. Det er stort sett bare penger som svir for mange fedre, så en heftig bot for ikke å ta seg av barna hadde vært på sin plass her. Trodde det var en selvfølge at faren tok seg av barna når moren ikke kan. I dette tilfellet så kan det hende at det er det beste for barna å få slippe å være hos faren sin. Du har kjent denne mannen i hele ditt liv, TS, enten er det en barndomsvenn eller en i familien din. Ja, jeg syns du kan si ifra i skarpe ordelag til denne mannen. Han endrer seg helt sikkert ikke - når han omtaler barna sine som "problemer" så er han ingen far. Jeg håper disse barna som nå sikkert er engstelige for moren sin som er på sykehus, har noen andre gode omsorgspersoner rundt seg. Anonymkode: 35eb7...9eb 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå