Gå til innhold

Yrkesskade melding til nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver innlegget mitt her siden det ligger under jussen. 
skal melde inn en yrkesskade/ sykdom til nav. For ca 3 år siden fikk jeg tinnitus og har hatt høreapparat/ støyapparat siden. På nav sine nettsider står det at skaden skal meldes inn senest 1 år etter skaden, men kan vurderes om en melder inn på et senere tidspunkt. 
snakket med advokat i dag ang saken. Jeg visste ikke noe om at en slik skade skal meldes inn i det hele tatt, dessuten sier sykehus legen at høreapparatet jeg har kan hjelpe til å redusere tinnitusen og at den evt kan avta. 
noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 3c544...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite sannsynlig å få godkjent så lenge etter, men bedre å prøve. Så burde du jo snakke med arbeidsgiver som ikke meldte fra. Dette er de pliktet til.

Anonymkode: 2973b...0ea

• Liker 3
Skrevet

Dei godtar det aldri. 
Dei jobber i mot deg. 
Mannen har kriga mot nav i 5 år. Han har rett på ménskade erstatning etter ei stygg arb.ulykke der mye av nerver ble avrevet i hånd. 
Og veit du hva nav skriver?

Dei ser ikke sammenheng mellom yrkesskaden, og sier at et lite knivstikk som trengte 1 sting i langfingeren er årsaken til skaden 😂🤐😆 Blir rettsak etter nyåret. 

Anonymkode: 19c49...8d6

Skrevet

Er det slik at det må meldes inn innen et år for at man skal få støtte fra nav? Eller gjelder det også om man ikke skal ha noe fra nav, men fra privat forsikring? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dei godtar det aldri. 
Dei jobber i mot deg. 
Mannen har kriga mot nav i 5 år. Han har rett på ménskade erstatning etter ei stygg arb.ulykke der mye av nerver ble avrevet i hånd. 
Og veit du hva nav skriver?

Dei ser ikke sammenheng mellom yrkesskaden, og sier at et lite knivstikk som trengte 1 sting i langfingeren er årsaken til skaden 😂🤐😆 Blir rettsak etter nyåret. 

Dette er Nav. Skal for enhver pris unngå å betale noe. Nav stiller opp med leger som knapt har sett på skaden.

Håper dere vinner i retten. 

Anonymkode: 345f5...0d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lite sannsynlig å få godkjent så lenge etter, men bedre å prøve. Så burde du jo snakke med arbeidsgiver som ikke meldte fra. Dette er de pliktet til.

Anonymkode: 2973b...0ea

I utgangspunktet så gjelder dette ved yrkesskader hvor det skjer en ulykke på et bestemt tidspunkt. I mitt tilfelle så er jo dette noe jeg først nå har blitt oppmerksom på. 

Det viktigste er at det blir meldt inn som en mulig yrkessykdom, som følge av støybelastning over tid. Advokaten jeg snakket med har hatt mange saker hvor en potensiell yrkessykdom har blitt meldt inn mange år etter at de første symptomene meldte seg, og det har gått helt fint.

Skrevet

Dette er Nav. Skal for enhver pris unngå å betale noe. Nav stiller opp med leger som knapt har sett på skaden.

Håper dere vinner i retten. 

Anonymkode: 345f5...0d2

Ja, noen i slekta jobber i nav. Og dei må følge statistikk. Har dei betalt ut for mye penger, må dei avslå andre søknader, selv om dei har rett på penger. Og bruker «utmattelse teknikk» på dei som ønsker hjelp. Synd det ikke kommer ut i media..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, noen i slekta jobber i nav. Og dei må følge statistikk. Har dei betalt ut for mye penger, må dei avslå andre søknader, selv om dei har rett på penger. Og bruker «utmattelse teknikk» på dei som ønsker hjelp. Synd det ikke kommer ut i media..

Er der sant? Når på året er det best å søke da? I Jan når de har fått nytt årsbudsjett? 

Skrevet

Er der sant? Når på året er det best å søke da? I Jan når de har fått nytt årsbudsjett? 

På nyåret ja 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...