Gå til innhold

Nissene på låven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har hørt ryktene om at Ernst Øyvind skal bli det nye ansiktet utad for Diplom-is?

F61BF66F-5350-45DF-B037-9F0166720802.jpeg

Anonymkode: 0e156...af9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker Nissene På Låven!

• Liker 2
Skrevet (endret)

slik defineres blackface 

"Blackface som komisk grep har sitt utspring i en dyp rasistisk tradisjon, der humoren lå i å etterape svarte i sørstatene og å gjøre narr av stereotypiene. Derfor fjernet vi «Nissene over skog og hei» – VG"

Spørsmålet mitt er om det er noen felles  enighet om stereotopier om svarte personer? Det bor enormt mange svarte personer i verden.  Er det enighet om at  alle de karakteriseres som late og dumme? 

Jeg hadde forstått det bedre om Ernst-Øyvind ikke var norsk, men derimot en  "Bongo fra Kongo".   Her er rollefiguren norsk, men som for å gjøre det litt mangfoldig, har mørk hud . Jeg får assosisjoner til et adoptivbarn fra Colombia. I tillegg er han sørlending, som gir et ekstra særpreg. Så latskapen er vel heller et forsøk på karakterisere sørlendinger.   Jeg hadde håpet at vi hadde kommet så langt i dag at man kunne spille en mørkhudet person som var lat og litt dum, på samme måte som etnisk hvite kan karakteriseres.

Endret av Pipaluk
Stavefeil
  • Liker 4
Skrevet
visp skrev (På 4.12.2020 den 22.12):

Altså.. det idiotene i TV Norge ikke ser ut til å skjønne er at peppekakemannkommentaren parodierer sneversynte folk; ikke mottakeren av kommentaren.

Her sendes knulling utført av heller laverestående vesener i beste sendetid og absolutt ingen reagerer. Men Nissene over skog og hei er for jævlig for skjermen??

TV Norge kan dra til helvete. Skal pokker meg aldri innom den kanalen lengre.

Er så enig så enig!!! Ikke at det er helt samme ting, men  blir bare mer og mer dobbeltmoral så det holder!!!  Og kan omtrent ikke åpne kjeften lengre for plutselig er det et bittelite ord som noen får til å være krenkende!  Spyr snart!!! 

Anonymkode: 17de3...5f3

Skrevet

Syns igrunn mye av det som blir fjernet pga at det kunne "krenke" noen- at det ofte egentlig er mer krenkende at blir fjernet, enn at det får lov å være der!!!  Hva er f.eks feil ved å vise eskimo på isen( vise bilde av en eskimo..) eller vise en indianerhøvding på pølsebrød ( bilde av en..)  ??   Er det liksom mindre krenkende det å ikke vise frem " minoritetet" ??  Kan jo også da veldig fort virke som de ikke er "bra nok" til å vises frem!!  Sååå...Hva er mer mest "rasistisk" egentlig!???   

Og nå...dette her...???   At det går an!!!!  Må snart slutte sende alt snart da, eller begynne sensurere absolutt alt... -for være på sikre siden... 😕  Blir for dumt! -  tror sånn egentlig ikke alle vet egentlig hva det vil si,  det å bli krenka!!  Huffff!!! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...