Gå til innhold

Nissene på låven

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tre nøtter til Askepott blir vel også tatt av programmet i år. Stemødre blir tross alt fremstilt i et veldig dårlig lys i den filmen. Sånt hører vel ikke hjemme i 2020?

Anonymkode: 0e156...af9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Da ble programmet fjernet fra skjermen. Faen da. 

Har fått med meg at Nissene over skog og hei har blitt fjernet, men har Nissene på låven også blitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Har fått med meg at Nissene over skog og hei har blitt fjernet, men har Nissene på låven også blitt det?

Nei. 

Anonymkode: 1f27e...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nissene over skog og hei har blitt fjernet så vidt jeg vet

https://www.vg.no/rampelys/i/39B6Be/avpubliserer-nissene-over-skog-og-hei-etter-kritikk-for-blackface-karakter

Anonymkode: 3ac02...c86

Ja, jeg fikk det med meg. Så nå er 'Nissene over skog og hei' plutselig blitt en rasistisk serie? Er det slik vi skal tolke dette? 

Hva da med alle videoklippene om 'Ernst Øyvind Tvedt' (Espen Eckbo) som ligger ute på YouTube? Er de nå plutselig blitt rasistiske og må fjernes? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (41 minutter siden):

Ja, jeg fikk det med meg. Så nå er 'Nissene over skog og hei' plutselig blitt en rasistisk serie? Er det slik vi skal tolke dette? 

Hva da med alle videoklippene om 'Ernst Øyvind Tvedt' (Espen Eckbo) som ligger ute på YouTube? Er de nå plutselig blitt rasistiske og må fjernes? 

https://www.dagbladet.no/video/beskyldt-for-rasisme-blir-helt-skjelven/Q4pOiQcW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så serien er rasistisk fordi Ernst-Øyvind har mørk hud?  Og fordi han spiller på stereotopiene av å være lat og dum, så kommer det inn under hudfargen? Forklar meg koblingen? Hadde folk reagert om Ernst-Øyvind var smart, og sporty?

Så hvite skuespillere kan ikke ikle seg svart hud. Kan svarte skuespillere også spille hvite? Jeg synes reaksjonen med å trekke hele serien pga én karakter er for drøyt! Det får være nok, at folk gjør seg sine tanker om rollefiguren.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send inn skriftlig klage til d-play, alle sammen! Dette blir for dumt..

Anonymkode: 7d77f...576

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene på låven så jeg på vanlig lineær tv i går kveld. Artig gjensyn 😄

Anonymkode: b25ba...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nissene på låven så jeg på vanlig lineær tv i går kveld. Artig gjensyn 😄

Åh, hvilken kanal da? Fant det bare på Dplay jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Nissene over skog og hei har blitt erstattet av nissene på loven

Anonymkode: d54c0...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nissene over skog og hei har blitt erstattet av nissene på loven

Anonymkode: d54c0...8c6

Aha, perfekt, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

TVNorge 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at de lar Nissene på låven gå egentlig? Allerede hittil er det utsagn som jeg tenker kanalen ville sett på som krenkende..? Zahid Ali spiller en som blir kalt pepperkakemann, og at han ikke passer inn fordi han er mørkhudet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Utrolig at de lar Nissene på låven gå egentlig? Allerede hittil er det utsagn som jeg tenker kanalen ville sett på som krenkende..? Zahid Ali spiller en som blir kalt pepperkakemann, og at han ikke passer inn fordi han er mørkhudet :rolleyes:

Altså.. det idiotene i TV Norge ikke ser ut til å skjønne er at peppekakemannkommentaren parodierer sneversynte folk; ikke mottakeren av kommentaren.

Her sendes knulling utført av heller laverestående vesener i beste sendetid og absolutt ingen reagerer. Men Nissene over skog og hei er for jævlig for skjermen??

TV Norge kan dra til helvete. Skal pokker meg aldri innom den kanalen lengre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at vi alle må være med på å bekjempe rasisme, men å ta Nissene over skog og hei av skjermen er IKKE veien å gå. Rett og slett latterlig, og slett ikke på en morsom måte.... 

Ja det er så uendelig mye dritt i verden, i Norge og ja på TV men denne humorserien av Eckbo er definitivt ikke en del av det!!!

Lenge leve humor og en smule takhøyde - ja til og med nå i 2020 !!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...