Gå til innhold

Kan alle lære seg å strikke? Og har jeg tatt meg vann over hodet?


Muffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en fantastisk morsom tråd! Jeg har ikke lest alt men når jeg begir meg ut på strikking så liker jeg de basic videoene på youtube, hvordan felle av, hvordan strikke vrangt... :ac: Lykke til! Tror også det finnes mange grupper på facebook som kan være til hjelp, kanskje flere som har prøvd seg på samme prosjekt som deg som kan hjelpe til i prosessen. 
 

Og ps, jeg fant jusstudenten sitt svar humoristisk. Det er flott med selvironi innabords. 

Anonymkode: 87041...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å skjønne hva som har gått galt her. Du kan jo prøve å rekke opp (trekke ut tråden) noen rader. Gjør det forsiktig samtidig som du ser på maskene du rekker opp, så ser du kanskje hva som har gått galt. Du kan sette maskene inn på pinnen igjen når du ikke vil rekke opp mere, men du må rekke opp en hel rad/ slutte å rekke opp på starten av en rad.

Anonymkode: 73c6e...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google strikkefasthet, og les litt om det, så tenker jeg du finner noen svar. Det er ikke unaturlig å strikke strammere den ene veien enn den andre. Ellers anbefaler jeg videoene til Sandnes Garn, de brukte jeg masse da jeg begynte, her er en om glattstrikk som eksempel: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid bare av første masken på ny rad. Har du gjort det?

Anonymkode: a1a6b...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...