Gå til innhold

Har dere ekstra gaver om noen gir uventet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere liggende ekstra gaver om dere plutselig får en uventet gave fra noen? Vi pleier å kun gi til familie. Men nå og da får vi en ekstra pakke fra kollegaer, venner osv. 

Hvis dere har noe liggende, hva gir dere da?

Anonymkode: 8f7d6...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg liker ikke å gi gave bare for at jeg fikk gave. 

Har skjedd innimellom at en perifer venn eller kollega har gitt meg gave. Da har jeg sagt ååå så koselig, det var ikke nødvendig osv. takket og tatt i mot. Men når det ikke faller naturlig så gir jeg ikke gave til folk. Har lang liste med mye familie og venner jeg faktisk gir gave til, så det holder for meg.

• Liker 4
Skrevet

Vi har noen flasker fra polet ekstra.

Var og et år tidligere vi kjøpte inn en konfekt fordi vi mistenkte at vi kom til å få en gave, men vi ville ikke "drive" det. Vi fikk ingen gave og tok konfekten med til deling i et familiebesøk.

Skrevet

Jeg har alltid liggende. Synes det er så vanskelig å få julegave og ikke gi igjen. Dumt, for jeg skulle ønske jeg kunne ta i mot og ikke gi tilbake.

Jeg kjøper på tilbud, helst noe som er enkelt å bytte som ikke går ut av sortimentet og som er kjente merker. Kniver, vaser og skåler, servietter og lys. Så har jeg også alltid konfekt og gode sjokolader liggende. 

Anonymkode: 11544...6d1

Skrevet

Ja, har noen gavepakker fra Olivenlunden/Oliviers (vet ikke om det heter det lenger) på lur. Syns alltid det kommer en kollega eller perifer venninne på banen i siste liten. Har klistret på til og fra lapp, sånn at det bare er å skrive på navnet til mottaker

Anonymkode: 8e149...c8c

Skrevet

Nei, da sier jeg "Det var hyggelig, men uventet så jeg har ingenting til deg" 

Anonymkode: 3457f...22f

Skrevet

Ja selvsagt har vi det

Anonymkode: 4e5ca...d2c

Skrevet

Dersom noen du ikke har avtalt å bytte gaver med gir deg noe så takker du bare pent og sier «det var jo ikke nødvendig» eller noe sånt. Har vent meg av trangen til å «måtte» gi noe tilbake. 

Når det er sagt får de som har gitt uventet gave noe fra meg i år, da jeg har noen gaver til overs som var tiltenkt andre men så ble det ikke noe av eller jeg har endt opp med å kjøpe noe annet til de. Har vanligvis noen vertinnegaver på lur.

Anonymkode: bb9c2...f52

Skrevet

Nei, det har vi ikke. Det har aldri skjedd at noen har kommet med uventet gave heller. Hvis noen mot formodning skulle gjøre det hadde jeg bare takket pent og sagt at vi ikke er ferdig med julehandelen ennå og så gitt ved en senere anledning. 

Skrevet

Jeg gir ikke gave om det er kort tid før jul. Jeg sier kun at det var hyggelig og at jeg dessverre ikke har gave til dem. Til neste år prøver jeg å gi en gave.

Anonymkode: 3b551...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gir ikke gave om det er kort tid før jul. Jeg sier kun at det var hyggelig og at jeg dessverre ikke har gave til dem. Til neste år prøver jeg å gi en gave.

Anonymkode: 3b551...d72

Samme her... 

Opplevd flere ganger her at venner plutselig begynner å gi gave til våre barn når de selv får barn. Da har vi selvfølgelig ikke noe liggende til deres barn, fordi våre egne aldri har fått noe av dem... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...