Gå til innhold

Adventsstjerne bak gardina, stort sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp flytta til ny leilighet. Det går masse turgåere forbi her, føler vi sitter på utstilling i sofaen. Så gardinene er stort sett trukket for vinduene når det begynner å bli mørkt ute. På soverommet er gardina aldri fratrukket, men jeg synes det er koselig med lys i vinduet ved inngangspartiet.

Er det bare tull å henge opp hvis man stort sett bare ser stjernene utenfra?

Anonymkode: eb86d...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det høres koselig ut med lys i vinduet. 😊

Anonymkode: ce6f9...203

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er tull. I så fall er jo det meste av utelys folk har på hus og i hage også tull, for de færreste ser jo det fra vinduene sine. :) 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har nettopp flytta til ny leilighet. Det går masse turgåere forbi her, føler vi sitter på utstilling i sofaen. Så gardinene er stort sett trukket for vinduene når det begynner å bli mørkt ute. På soverommet er gardina aldri fratrukket, men jeg synes det er koselig med lys i vinduet ved inngangspartiet.

synes det gir et signal om at "her driver vi i jul og alt annet også, faen ta dere" når jeg ser sånne hus hvor gardinene er trykket for alle vinduene og ingen julepynt. Evnt narkotika virksomhet. Vi har bodd på et sted med mye innsyn og trakk for gardinen når det begynte å bli mørkt på eftan. Men pyntet jo med advent staker og stjerner i disse vinduene også selv om gardinene var trukket for. 

Anonymkode: 52f55...4a2

Skrevet

Nei, det er ikke tull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gardiner/rullegardiner alltid foran vinduene, og adventslys som lyser inne bak gardinene. Folk får bare tro vi er narkomane, sannheten er at jeg har en klin gæren jævel til nabo, som stadig er ute og røyker og glor, og han vil jeg skjerme meg fra. 

Lysene er der for at jeg skal ha det koselig, ikke for at folk skal se på huset mitt og tenke at jeg har det koselig... 

Anonymkode: c534f...11e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

synes det gir et signal om at "her driver vi i jul og alt annet også, faen ta dere" når jeg ser sånne hus hvor gardinene er trykket for alle vinduene og ingen julepynt. Evnt narkotika virksomhet. Vi har bodd på et sted med mye innsyn og trakk for gardinen når det begynte å bli mørkt på eftan. Men pyntet jo med advent staker og stjerner i disse vinduene også selv om gardinene var trukket for. 

Anonymkode: 52f55...4a2

Haha. Nå lyser det fint i stjerner og staker her. Må være forsiktig når vi drar for gardinene, stjernene henger litt knotete til.

Etter jul blir det seende ut som et narkoreir her da, ihvertfall til det blir lysere kvelder.

Skrevet

Vi har stake også i det vinduet hvor gardinene er for hele tiden det er mørkt. Så innenfra ser vi bare stjernen litt midt på formiddagen i helgene 😛 Men ser skinn gjennom gardinen, da, og så er det koselig at huset ser fint ut utenfra. 

Anonymkode: 71739...476

Skrevet

Når jeg pynter til jul er det like mye for de ute som for oss inne. Syns selv det er trivelig med alle utelysene og adventstjernene når jeg går tur på kvelden, og vil at andre skal kunne gå forbi huset mitt og få koselig gladfølelse. Så skal jeg trekke for noe så er det med lyset bak gardiner. 

😊 

Anonymkode: bed20...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...