Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at noen ser ned på oss som er feminister. Hvorfor er det egentlig en grunn til å mislike oss? Jeg vil at menn og kvinner skal ha like rettigheter. 

Anonymkode: 100d2...409

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. mange forbinder feminisme med de som overdriver ekstremt i media. Det er nok mye av grunnen 😕

Anonymkode: d3381...781

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler at noen ser ned på oss som er feminister. Hvorfor er det egentlig en grunn til å mislike oss? Jeg vil at menn og kvinner skal ha like rettigheter. 

Det er vel stort sett de som ikke vet hva en feminist er. :) Jeg er mann og feminist!

Anonymkode: 7ac92...f92

• Liker 16
Skrevet

En av grunnen til jeg er femniste er pga alle fordommene rundt femnister. Beviser jo at vi ikke har komt så langt som mange liker å påstå. 

Anonymkode: 39aae...e27

• Liker 3
Skrevet

Kvinner skal på død og liv gjøre alt som menn skal gjøre i samfunnet. Jeg synes denne feminismen er litt krampeaktig, frem til 70-tallet hadde kjønnene klar fordeling på oppgaver og det var litt ulike forventninger til begge kjønn. Ja til husmor og husarbeid, og ja til den arbeidende mann, sier nå jeg. Det er ikke alt som er nytt som er bra. Hadde ikke lønns- og prisnivået vært som det er i Norge, kunne kvinnen jobbet fulltid som husmor og barnepasser, slik kvinnen alltid har hatt som oppgave, mens mannen kunne forsørget familien.  Dagens nyfeminisme er ikke naturlig.

Anonymkode: 0f86f...afa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner skal på død og liv gjøre alt som menn skal gjøre i samfunnet. Jeg synes denne feminismen er litt krampeaktig, frem til 70-tallet hadde kjønnene klar fordeling på oppgaver og det var litt ulike forventninger til begge kjønn. Ja til husmor og husarbeid, og ja til den arbeidende mann, sier nå jeg. Det er ikke alt som er nytt som er bra. Hadde ikke lønns- og prisnivået vært som det er i Norge, kunne kvinnen jobbet fulltid som husmor og barnepasser, slik kvinnen alltid har hatt som oppgave, mens mannen kunne forsørget familien.  Dagens nyfeminisme er ikke naturlig.

Anonymkode: 0f86f...afa

Syns det burde vært mulig å leve på en inntekt, slik det var før. Syns også man skal kunne velge om man vil jobbeeller være hjemme. Ikke alle ønsker familie, men alle har rett til å leve sine liv. 

Anonymkode: 14bab...fb3

• Liker 2
Skrevet

Mange feminister er mannehatende krek. Det hjelper ikke om "ikke alle feminister er slemme".

Hvis det handler om likhet for alle får dere kalle det noe annet, feks egalitarisme.

Anonymkode: d6b98...b15

• Liker 12
Skrevet (endret)

De "normale" feministene er ofte ikke personer som sier at det er feminister heller. Så det er gjerne de rabiate antivitenskaps-feministene man hører oftest om.  

Mange grupper som blir sett ned på, fordi fraksjoner innenfor disse gruppene har visse egenskaper.

Endret av Chomsky89
  • Liker 5
Skrevet

Tror det er litt todelt. Det er menn som føler seg truet av kvinner, og som er usikre på seg selv, har dårlig selvtillit osv. Noen er blitt sviktet av kvinner, noen har ikke familie og forhold som de ønsker, og mange er nok sånn 50+, og henger ikke med i utvikling på dette og andre områder.

Så er det flere feminister som har vært i media og fått oppmerksomhet fordi de er ekstreme. Som jeg kan skjønne blir oppfattet som manne-hatere. Og det hjelper liksom ikke at Kari Jaquesson er en av dem. Hun gir ikke akkurat feminister god reklame! 

Men alt i alt så handler det kun om at kvinner og menn skal ha like rettigheter. At begge kjønn skal ha samme muligheter og goder. Det er jo ikke verre enn det. 

• Liker 3
Skrevet

Fordi feminisme idag blir forbundet med urettferdighet. Ikke likestilling. 

Kjønnspoeng er et eksempel. 

Anonymkode: 4610e...22a

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: b7878...20d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi feminisme idag blir forbundet med urettferdighet. Ikke likestilling. 

Kjønnspoeng er et eksempel. 

Anonymkode: 4610e...22a

Kjønnspoeng går da begge veier? Er fullt for, fordi da kan man kvotere inn menn på studier som barnehagelærer, psykologi, osv. Yrker der det er stor overvekt av kvinner men som det er viktig at det finnes menn også.

Anonymkode: feb96...aae

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det er ingen som ser ned på oss feminister. De er skremt, det er det hele.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet med feminismebevegelsen er at dem prøver å overgå menn. Dem prøver å skape kjønnsskiller til fordel for kvinner. Hadde bare feminister kun vært fokusert på likestilling så hadde det jo vært bra. Men når dem opptrer kronisk irrasjonell, gjør alt om til kjønnsdebatter og alltid skal heve det kvinnelige kjønn over menn, så er det faktisk ikke likestilling lenger. Det er mer propaganda. 

Dessuten så skal jo "alt" dreie seg om feminisme i dag, mens menn blir kastrert over hele banen. Alt er menns skyld, kvinner er uskyldige. Vi må jammen huske på vårt biologiske opphav også oppi dette. 

Ironisk nok så ønsker kvinner å styre alt, tjene mest og overta menns roller overalt. Men når det kommer til stykket, så syter dem og klager seg over at dem ikke finner "menn" i dag, at dem er passive og naive. "Jeg ønsker en mannemann, men finner han ikke!",  sa den kronisk single feminismen mens hun klipper av ballene på mennene hun ser underveis. 

Anonymkode: 969a8...9ec

• Liker 9
Skrevet

Jeg er kvinne, og syns selvsagt man skal ha like muligheter i livet, og lik lønn for likt arbeid, uavhengig av kjønn. 

Feminist kaller jeg meg ikke. 

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet med feminismebevegelsen er at dem prøver å overgå menn. Dem prøver å skape kjønnsskiller til fordel for kvinner. Hadde bare feminister kun vært fokusert på likestilling så hadde det jo vært bra. Men når dem opptrer kronisk irrasjonell, gjør alt om til kjønnsdebatter og alltid skal heve det kvinnelige kjønn over menn, så er det faktisk ikke likestilling lenger. Det er mer propaganda.

Anonymkode: 969a8...9ec

La meg gjette: Du har dette fra en amerikansk YT-video.

• Liker 1
Skrevet

De fleste som sier de misliker feminister, sikter jo til de som har ytterliggående, merkelige, irrasjonelle og/eller hatefulle holdninger. Så godt som alle er helt enig i at menn og kvinner bør ha like rettigheter. Dette er også grunnen til at mange kvinner distanserer seg fra begrepet.

Anonymkode: 36eb7...a12

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, T-Rex said:

Nei det er ingen som ser ned på oss feminister. De er skremt, det er det hele.

Troller litt?

• Liker 3
Skrevet
T-Rex skrev (2 minutter siden):

La meg gjette: Du har dette fra en amerikansk YT-video.

Jeg må faktisk si meg til dels enig med brukeren du siterer. Det er litt for mye av det gode noe ganger.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...