AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Vi har et barn med en mild autismediagnose, som snart fyller 18 år. Vi innser at graden av selvstendighet i voksenlivet er svært usikker, og i den anledning lurer vi som foreldre litt på hva vi må passe på før barnet blir myndig. Vi tenker da spesielt på dette med bolig, jobb m.m. Er det noen som har erfaringer og tips og dele? Anonymkode: 324d1...eba
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Prevensjon er det første jeg tenker på, og sikkerhet: alltid låse husdør når hn skal inn eller ut. ❤️ Anonymkode: f7dce...901
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Er det ikke noen som har fulgt dere opp? Kanskje be om ett møte med feks ppt? De har nok mange gode råd! Anonymkode: 1de31...895
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Det er et godt spørsmål. Jeg ville henvendt meg til autismeforeningen, eller en erfaringsgruppe på facebook/forum. Anonymkode: 01c35...ce2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Har en 18 åring selv. Du mister kontrollen over bank osv . Men vidd ungen har gitt deg koder osv sp kan du fikse alt sånt . Min bor hjemme hos meg å kommer nok å bo her lenge men det funker for oss . Er rimelig selvstendig egentlig. Trenger bare å mines på ting . Som dusj og rydde mm . Kan klare seg hjemme alene i 14 dager med litt tilsyn fra søster eller telefon fra meg. Jobber som læring i et bedrift alla fønix. Stor trives der ellers ikke stor forskjell har dere avlasting osv. Du kan spørre den kontakten du gar u kommunen om de har noe tiltak . Vet noen får leiligheter med tilsyn. Anonymkode: 4f195...846
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Komme også på hvor mye er lært og viljen av grad av selvstendighet barnet har. Ingen autister er like. Mange klarer seg helt selv. De må bare lære først Anonymkode: 4f195...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå