ErGlad Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 (endret) Det er nå tilgjengelig å kunne bestille nasjonalt ID-kort hos politiet. Du finner lenken her: https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/bestille-endre-eller-avbestille-time-til-pass-og-id-kort/ Fort deg før alle timene er reservert! Endret 30. november 2020 av Sosialt 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Endelig har disse ID-kortene kommet. Takk for informasjonen. Skal reservere meg en time før mediene skriver om dette. Anonymkode: 26c58...982 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endelig har disse ID-kortene kommet. Takk for informasjonen. Skal reservere meg en time før mediene skriver om dette. Anonymkode: 26c58...982 Det er tide at disse ID-kortene kom nå, 12 år forsinket... Anonymkode: 646db...6d8 5
Gjest Godhelg2019 Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Igjen takk for info. Jeg har nå bestilt nasjonalt-ID kort hos politiet. Slipper å gå rundt med pass for å vise legitimasjon!
Gjest Villfisker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Takk. Time bestilt. Håper bare jeg får noen til å kjøre. Vil ikke ta kollektivt i disse tider. Er visst lett å endre dato eller avbestille med link fra sms, hvis timen ikke skulle passe. Det bør alle gjøre så fort som mulig, hvis noe skulle komme i veien, så andre slipper å vente.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Villfisker skrev (3 timer siden): Takk. Time bestilt. Håper bare jeg får noen til å kjøre. Vil ikke ta kollektivt i disse tider. Er visst lett å endre dato eller avbestille med link fra sms, hvis timen ikke skulle passe. Det bør alle gjøre så fort som mulig, hvis noe skulle komme i veien, så andre slipper å vente. Det er rart at Mediene ikke har meldt om dette enda. Anonymkode: 26c58...982 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 jeg gidder i alle fall ikke å bestille det tullet der! fullstendig unødvendig sludder og vås! Bortkastede penger og tid fra myndighetene som vanlig... Anonymkode: 8740b...c38 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg gidder i alle fall ikke å bestille det tullet der! fullstendig unødvendig sludder og vås! Bortkastede penger og tid fra myndighetene som vanlig... Anonymkode: 8740b...c38 Det er overhode ikke vås. Det er flere grunner til å bestille nasjonalt id-kort: * Du slipper å huske å passet når du reiser til EU/EØS. * Du slipper å ta med passet ditt hvis du skal vise legitimasjon når du skal hente en pakke. * Du slipper å tenke over at du må ha passet ditt med, da nasjonalt id-kort er en bankkort størrelse som alltid vil være i lomma. * Om du ikke har førekort, så er den eneste muligheten å ha passet med (de fleste bankene har sluttet med bankkort med bilde). ++ Det mange flere fordeler. Bestill nasjonalt id-kort IDAG! Anonymkode: 26c58...982 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Dette er en forløper til microchippen. Det kommer til å bli obligatorisk, og så følger chippen etter. I hele verden. Anonymkode: 6f96a...a27 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er overhode ikke vås. Det er flere grunner til å bestille nasjonalt id-kort: * Du slipper å huske å passet når du reiser til EU/EØS. * Du slipper å ta med passet ditt hvis du skal vise legitimasjon når du skal hente en pakke. * Du slipper å tenke over at du må ha passet ditt med, da nasjonalt id-kort er en bankkort størrelse som alltid vil være i lomma. * Om du ikke har førekort, så er den eneste muligheten å ha passet med (de fleste bankene har sluttet med bankkort med bilde). ++ Det mange flere fordeler. Bestill nasjonalt id-kort IDAG! Anonymkode: 26c58...982 Hvilke andre fordeler? Jeg har bankkort som er godkjent ID, så hva skal jeg med ID-kortet? Bortsett fra reisene i EU/EØS? Jeg har jo også pass..... Anonymkode: 860f0...b58 15
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 For et tidspunket å slippe disse på. - Ingen trenger de nå. - Folk skal holde seg inne nå, ikke drive å stå i kø. Anonymkode: 7adb2...305 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en forløper til microchippen. Det kommer til å bli obligatorisk, og så følger chippen etter. I hele verden. Anonymkode: 6f96a...a27 Snart må vi alle gå med hetter som styrer tankene våre! Og staten kommer til å bruke oss som passive droner, slik at de som er staten kan nyte alt av ressurser og goder i verden. På tide å bli folkevalgt asap. Erna og gjengen er skumle folk. Sånn ellers kommer jeg ikke til å hive meg på ID-kort-bestilling, da det tar sin tid før det blir noe reising, og kortet kun har en gyldighet på fem år - mot passets 10 år. Go figure. Anonymkode: 34ab7...89a 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Det heter forresten politiet, og ikke Politiet. Anonymkode: 34ab7...89a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For et tidspunket å slippe disse på. - Ingen trenger de nå. - Folk skal holde seg inne nå, ikke drive å stå i kø. Anonymkode: 7adb2...305 Det er ikke så farlig når det egentlig ikke er smittevern som er agendaen. Anonymkode: 6f96a...a27
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Snart må vi alle gå med hetter som styrer tankene våre! Og staten kommer til å bruke oss som passive droner, slik at de som er staten kan nyte alt av ressurser og goder i verden. På tide å bli folkevalgt asap. Erna og gjengen er skumle folk. Sånn ellers kommer jeg ikke til å hive meg på ID-kort-bestilling, da det tar sin tid før det blir noe reising, og kortet kun har en gyldighet på fem år - mot passets 10 år. Go figure. Anonymkode: 34ab7...89a Det er fordi du må fornye det sammen med vaksinene. Anonymkode: 6f96a...a27
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 5 hours ago, Godhelg2019 said: Slipper å gå rundt med pass for å vise legitimasjon! Hørt om bankkort eller førerkort??????????????????????? Anonymkode: 7062a...b9a 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hørt om bankkort eller førerkort??????????????????????? Anonymkode: 7062a...b9a Hørt om "gyldig legitimasjon"????????!!!!!!!??????!??!???!??!? Anonymkode: 34ab7...89a 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hørt om bankkort eller førerkort??????????????????????? Anonymkode: 7062a...b9a Bankkort har ikke vært gyldig ID siden 2012, og ikke alle har/kan få førerkort. Anonymkode: f3878...16b 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er overhode ikke vås. Det er flere grunner til å bestille nasjonalt id-kort: * Du slipper å huske å passet når du reiser til EU/EØS. - Men da må man heller huske på ID-kortet * Du slipper å ta med passet ditt hvis du skal vise legitimasjon når du skal hente en pakke. - Må uansett ta med ID-kortet i stedet * Du slipper å tenke over at du må ha passet ditt med, da nasjonalt id-kort er en bankkort størrelse som alltid vil være i lomma. - Den er grei, men så er den lettere å miste (for meg i hvert fall) * Om du ikke har førekort, så er den eneste muligheten å ha passet med (de fleste bankene har sluttet med bankkort med bilde). - Den er også grei, men banken min har heldigvis ikke sluttet med bilde! 😊👏🏼 I hvert fall ikke enda! ++ Det mange flere fordeler. Bestill nasjonalt id-kort IDAG! Anonymkode: 26c58...982 Anonymkode: 5d1f8...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hørt om bankkort eller førerkort??????????????????????? Anonymkode: 7062a...b9a Jeg har ikke førerkort. Og på bankkorte mitt er det ikke bilde av meg.. så dette skal jeg ha 🤩 Anonymkode: 11b68...a13 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå