AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Noen som har født på Ahus eller Bærum nå svært nylig? Ønsker svar ved både vaginal fødsel og keisersnitt. Hvordan var tiden etter fødsel, fikk far være med dere hele tiden? Fikk du enkeltrom/familierom? Og alt i alt, er du fornøyd med opplevelsen? 😊 Anonymkode: 2918c...e48
Kassiopeia8 Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Fødte på Ahus i august. Ble satt i gang (selv om riene hadde startet, men hadde ikke nok fremgang). Far måtte være hjemme mens jeg var på føde obs for igangsettelse. Når jeg ble sjekket og hadde 4 cm åpning fikk han komme og vi ble flyttet over på fødestue. Veldig fornøyd med opplevelsen på fødestua. Ble en langvarig fødsel, og vi var på fødestua i 17 timer. Fødte i en hektisk periode, så det var fullt på barselhotell. Måtte derfor på dobbeltrom på barselavdeling, og da måtte far hjem frem til besøkstid kl 16.00-19.00. Da kom han på besøk, og når besøket var ferdig var det blitt et ledig rom på barselhotellet. Da fikk vi dra dit sammen alle tre, og var der i to netter. Superfornøyd med barselhotellet - både fasilitetene og de ansatte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Kassiopeia8 skrev (10 minutter siden): Fødte på Ahus i august. Ble satt i gang (selv om riene hadde startet, men hadde ikke nok fremgang). Far måtte være hjemme mens jeg var på føde obs for igangsettelse. Når jeg ble sjekket og hadde 4 cm åpning fikk han komme og vi ble flyttet over på fødestue. Veldig fornøyd med opplevelsen på fødestua. Ble en langvarig fødsel, og vi var på fødestua i 17 timer. Fødte i en hektisk periode, så det var fullt på barselhotell. Måtte derfor på dobbeltrom på barselavdeling, og da måtte far hjem frem til besøkstid kl 16.00-19.00. Da kom han på besøk, og når besøket var ferdig var det blitt et ledig rom på barselhotellet. Da fikk vi dra dit sammen alle tre, og var der i to netter. Superfornøyd med barselhotellet - både fasilitetene og de ansatte. Så bra, det hørtes som en fin opplevelse ❤️ Takk for at du tok deg tid til å svare 🥰 Anonymkode: 2918c...e48
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Fødte på Ahus for noen uker siden. Fortsatt samme retningslinjer for far. Jeg måtte være alene på obs.post frem til 4 cm åpning. På obs.post kunne far komme på besøk mellom 16 og 19, men kun være der i en time. All mat ble servert på rommet, det var ikke lov å gå for å hente mat selv på felleskjøkkenet og jeg ble oppfordret til å holde meg inne på rommet. Ved 4 cm åpning ble jeg flyttet til fødeavd., her kunne far være med, og der var det mer avslappet og god stemning. Hadde en rask fødsel så usikker på retningslinjer for mat osv. Ble så flyttet til barsel avd. Her kunne far komme på besøk og være der i hele besøkstiden, 16-19. Lå på dobbeltrom og fikk inntrykk av at det var kun de aller sykeste som fikk ligge på enerom. Maten kunne du hente selv i fellesområdet eller få en jordmor til å hente for deg. Her var det også lov til å gå til felleskjøkkenet mellom måltidene for å hente yoghurten og andre mellommåltider selv. Døren ut av barselavdelingen var låst, det vil si at du ikke kan gå ned på Narvesen eller gå ut av avdelingen i løpet av oppholdet. Følte meg godt ivaretatt på observasjon og fødeavdelingen, mens barselavdelingen ikke var noe for meg. Mye ansvar alene på mor, da kapasiteten var sprengt og ingen hadde tid til å hjelpe til med stell eller avlastning av baby selv om vi lå her pga min helse. Da tipper jeg det er mye bedre på barselhotell, der man har like mye ansvar selv, men kan ha med mannen som hjelp hele tiden. Anonymkode: e4d77...af3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Jeg var nettopp innlagt på fødeavdelingen Bærum. Har ikke født enda, men om noen uker. Da fikk jeg muligheten til å spørre litt. Det er kun enerom og familierom, far får være med på barsel, overnatte. Det var kun i mars det var besøkstid. Han får dog ikke være med før aktiv fødsel. Anonymkode: 7df17...f4b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Fødte med planlagt keisersnitt på ahus i starten av oktober. Far fikk være med på keisersnittet, og var med barnet hele dagen på nyfødtintensiven mens jeg lå på post-operativen også på barsel. De første timene hadde jeg så vondt så orket ikke være så mye på nyfødtintensiven sammen med de, men på kvelden ble jeg trillet bort i rullestol. De påfølgende dagene fikk far besøke fra 16-19. Var heldig og fikk enerom det første døgnet, så måtte jeg flytte over på dobbeltrom rett før natt nr. 2. dro hjem etter to netter. Anonymkode: 65061...005
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Det er ikke helt nylig, men jeg svarer likevel. Jeg fødte på Bærum i April. Da var det fremdeles slik at far ikke fikk være med på barsel. Han fikk være tilstede helt fra jeg kom til sykehuset. Barnet kom vel etter 3-4 timer, husker ikke helt. Det var litt over midnatt, og vi fikk være sammen på fødestua til morgenen. Han reiste hjem når jeg ble trillet opp til barsel, men det var egentlig greit for vi har ett barn fra før. Jeg hadde enerom, og fikk kun forlate rommet for dusj og toalett. Når baby skulle undersøkes ble hun trillet ut. Jeg syns det var innmari kjedelig å være på sykehuset, og jeg var i god form så jeg reiste så fort det var praktisk mulig. Jeg har født på Bærum en gang tidligere. Den gang hadde vi familierom med eget bad, veldig deilig. Jeg er superfornøyd med Bærum, og det blir der neste gang også dersom det kommer flere barn. Epidural er jeg ikke interessert i, men har benyttet lystgass under begge fødsler og det er det ikke alle sykehus som tilbyr. Kjempeflinke og koselige folk både på føden og barsel er det også! Anonymkode: 8055d...116 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke helt nylig, men jeg svarer likevel. Jeg fødte på Bærum i April. Da var det fremdeles slik at far ikke fikk være med på barsel. Han fikk være tilstede helt fra jeg kom til sykehuset. Barnet kom vel etter 3-4 timer, husker ikke helt. Det var litt over midnatt, og vi fikk være sammen på fødestua til morgenen. Han reiste hjem når jeg ble trillet opp til barsel, men det var egentlig greit for vi har ett barn fra før. Jeg hadde enerom, og fikk kun forlate rommet for dusj og toalett. Når baby skulle undersøkes ble hun trillet ut. Jeg syns det var innmari kjedelig å være på sykehuset, og jeg var i god form så jeg reiste så fort det var praktisk mulig. Jeg har født på Bærum en gang tidligere. Den gang hadde vi familierom med eget bad, veldig deilig. Jeg er superfornøyd med Bærum, og det blir der neste gang også dersom det kommer flere barn. Epidural er jeg ikke interessert i, men har benyttet lystgass under begge fødsler og det er det ikke alle sykehus som tilbyr. Kjempeflinke og koselige folk både på føden og barsel er det også! Anonymkode: 8055d...116 Har de mange rom hvor man må dele bad mon tro? Skulle gjerne vært på omvisning, men det er ikke mulig grunnet korona. Anonymkode: 2918c...e48
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har de mange rom hvor man må dele bad mon tro? Skulle gjerne vært på omvisning, men det er ikke mulig grunnet korona. Anonymkode: 2918c...e48 Usikker, men tror kanskje det er mer vanlig med bad på gangen? Vi fikk tildelt det først, men spurte om å få et med eget bad. Det fikk vi, med avtale om at vi byttet dersom det kom noen som trengte det mer. Var ganske rolig der da, så vi kunne beholde det i flere dager. Dette var tilbake i 2018. Veldig luksus, deilig å kunne gå rett i dusjen uten å se folk når man ikke føler seg superfresh. Anonymkode: 8055d...116
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de mange rom hvor man må dele bad mon tro? Skulle gjerne vært på omvisning, men det er ikke mulig grunnet korona. Anonymkode: 2918c...e48 De fleste rommene har dusj og do på gangen. Da jeg fødte der i 2019 var det en travel periode, og "fullt". Men opplevde sjelden at doen bar opptatt, så gikk nå greit. Anonymkode: 03129...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Takk for svar, var det dobbeltseng på rommene eller to enkle senger på rommene? Anonymkode: 2918c...e48
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar, var det dobbeltseng på rommene eller to enkle senger på rommene? Anonymkode: 2918c...e48 På det rommet vi hadde var det to senger. Baby og jeg sov sammen, og så hadde mannen en egen seng på motsatt side av rommet. Var veldig romslig der. Sengen min var bred nok til at vi kunne ligge der alle tre for å kose, men ikke stor nok til en god natts søvn for alle sammen (hvis man er så heldig å få det på barsel 😂). Anonymkode: 8055d...116 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå