Eliiis Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei Jeg har termin i januar og lurer på om det lønner seg å ta engangsstønad eller foreldrepenger da jeg er student med ekstrajobb. Har opptjent meg rett til foreldrepenger ved å jobbe 6/10 siste mnd, og tjent ca 60 000. Men, siden jeg bare er tilkallingsvikar har jeg veldig variert lønn - har feks tjent 12 000 i juni og juli, men kun 1000 i oktober... Har noen noen erfaringer med dette?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Har du prøvd kalkulatoren på nav.no? Hva med far, har han rett til foreldrepenger? Anonymkode: ff6d3...edd
Eliiis Skrevet 30. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du prøvd kalkulatoren på nav.no? Hva med far, har han rett til foreldrepenger? Anonymkode: ff6d3...edd Ja, men kalkulatoren blir ikke riktig da jeg nesten ikke har tjent noe de siste månedene Far har rett til foreldrepenger
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Det står noe om at dersom det er mer enn 25% forskjell mellom årsinntekt og inntekten din de siste 3 mnd så vurderes hvilken inntekt som er mest representativ i din situasjon🤔 Men representativ betyr jo ikke nødvendigvis best. Anonymkode: ff6d3...edd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 5 hours ago, Eliiis said: Ja, men kalkulatoren blir ikke riktig da jeg nesten ikke har tjent noe de siste månedene Far har rett til foreldrepenger Da bør du velge foreldrepenger. Hvis ikke mister dere fedrekvoten, dvs at det vil stilles krav til at du er i aktivitet for far skal få ta ut permisjon (felleskvoten) eller få utsatt permisjonen. Anonymkode: 41a53...fa3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Hei, jeg var i lignende situasjon. De regnet ut gjennomsnittet av de 6 siste måndene siden lønnen varierte en del ☺️ Anonymkode: c3d78...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå