Gå til innhold

Pass dere for falske «hjelp til jul» på Finn.no (jeg vet om en)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har eksen min lagt ut en falsk «hjelp meg til jul!» annonse på Finn.no

Han er far til to barnehagebarn (40%). Han kommer fra en rik familie og har aldri slitt økonomisk siden han får så mye hjelp. Da jeg var sammen med han fikk jeg stadig vekk dyre vesker (15 000 kr) av familien hans hvert år, familien hans har nylig kjøpt seg ny hytte og båt, og eksen min har kjøpt seg en splitter ny bil. 

MEN! Eksen min syntes veldig synd på seg selv som må betale 10 000 kr hver mnd til husleie. Han syntes synd på seg selv som må leie en leilighet med to ekstra soverom, pga barna. Han syntes synd på seg selv som ikke kan være ute å feste de helgene han har barna. 

Da vi var sammen var det nylig etter brudd med barnemor og de solgte huset de hadde sammen. Jeg tenkte «yess endelig en som har kapital som jeg kan kjøpe med!» 

Men.... han var ikke interessert i å kjøpe. Eller han ville jo gjerne eie, men han syntes så synd på seg selv som hadde hatt brudd med eksen (for å være far på deltid var ikke det han så for seg) så han brukte opp pengene på en bil. Jeg ble ganske skuffa, da en bil synker jo i verdi. Men han trøstet meg meg at han når som helst kunne få penger av faren sin som er så veldig rik. (Jeg ble ikke noe mindre sur)

Der er ganske nylig i år at jeg dumpet han, og jeg vet (gjennom kontakt med barnemor) at han har fortsatt ganske god råd og unner seg selv ting i hytt og pine. Vi kom frem til at han har unnet seg selv ting for 370 000 kr i år. Og dette er utenom ting til barna. Barna har fått de dyreste stolene, sengene, matskåler og de har så mye leker at det renner over.

Han sliter IKKE økonomisk, han har bare en dyr vane med å bruke MASSE penger på seg selv og forventer at alle andre rundt skal hjelpe han økonomisk med barna. Foreldrene hans har fortsatt lønn i million klassen, og de gir han penger hver mnd (for han lyver til de og sier han trenger nødvendige ting, men pengene går alltid til hans hobby)

Nå har han lagt ut på Finn at han trenger gaver til barna. Han har skrevet spesifikt hva de liker, så det må være innenfor det. 

Man er ofte anonym på Finn.no med slike annonser, men han har skrevet adressen sin, og på den adressen er det bare han som bor. Jeg skvatt veldig da jeg så dette, for dette var egentlig en annonse jeg tenkte å svare på!!! 

Råder alle til å følge med og være noe skepsis og vurdere personene man ønsker å hjelpe til jul, for denne mannen her, er bare falsk, lat og grisk! 

Anonymkode: 63b36...b10

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser også nå at han har lagt ut flere annonser 😡 På hver annonse er der BARE enten penger eller spesifikke dyre leker han ønsker å få!!

Og må gjenta, det er BARE han som bor på den adressen! Råder alle til å dobbeltsjekke hvor mange annonser som er på en enkelt adresse! 

• Liker 13
Skrevet

Meld fra til Finn.

Anonymkode: 456ba...8af

• Liker 33
Skrevet

Det er fint at du sier fra. Jeg håper ikke denne svindelen lønner seg for ham, for han setter et ræva eksempel for ungene sine.

Anonymkode: 93e70...b73

• Liker 7
Skrevet

Er en grunn til at jeg aldri hjelper privatpersoner, men heller organisasjoner som hjelper privatpersoner, da er det større sjans for at hjelpes gis til de som faktisk trenger det. Har fadernmeg sett «tigge» annonse hvor foreldrene var så lei seg for at de ikke kunne kjøpe ipad til barna til jul, for de hadde jo lovet det tidligere men var «plutselig» blakke 🙄 altså ærlig talt.... 

Anonymkode: 3e9a7...1a5

• Liker 21
Skrevet

Trist at noen ødelegger for andre som faktisk er ærlige og trenger hjelp.

• Liker 17
Skrevet

Rapporter annonsen til Finn som svindel. 

Anonymkode: dc31b...9f5

• Liker 15
Skrevet
Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Trist at noen ødelegger for andre som faktisk er ærlige og trenger hjelp.

På finn.no er det ikke noen som ødelegger for mange. Det er mange som ødelegger for noen. Faktisk så er de fleste annonser der inne om hjelp kun forbanna piss. Dem har normallønn og normaløkonomi, men har gjerne et selvpåført overforbruk. I tillegg dem som legger ut selv om dem har god økonomi. 

Det er veldig FÅ innlegg der som oppriktig er bunnet i at dem faktisk trenger hjelp, og hjelpen dem ber om er en nødvendighet. 

Det er derfor umulig å finne disse ettersom dem druknes i svindlere og folk med normallønn.

IKKE GI TIL NOEN AV DISSE! 

Anonymkode: 7a388...4d2

• Liker 25
Skrevet

Utrolig trist at noen kan tigge etter hjelp slik, uten å egentlig behøve det. Jeg støtter heller en lokal organisasjon som tilbyr julehjelp, for da er jeg mye mer sikker på hjelpen går til de som trenger det. Men jeg har lest en del av disse annonsene på finn, og man blir jo fristet til å gjøre en god gjerning.

Anonymkode: 06ed1...721

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På finn.no er det ikke noen som ødelegger for mange. Det er mange som ødelegger for noen. Faktisk så er de fleste annonser der inne om hjelp kun forbanna piss. Dem har normallønn og normaløkonomi, men har gjerne et selvpåført overforbruk. I tillegg dem som legger ut selv om dem har god økonomi. 

Det er veldig FÅ innlegg der som oppriktig er bunnet i at dem faktisk trenger hjelp, og hjelpen dem ber om er en nødvendighet. 

Det er derfor umulig å finne disse ettersom dem druknes i svindlere og folk med normallønn.

IKKE GI TIL NOEN AV DISSE! 

Anonymkode: 7a388...4d2

Det er forferdelig trist at de som faktisk trenger hjelp drukner i svindlere og tiggere som egentlig ikke trenger hjelp. At folk ikke eier skamvett er helt utrolig. Det kunne ikke falt meg inn å tigge etter gaver og penger på en slik måte mange av de gjør. Hadde jeg vært så dårlig stilt og ikke hatt familie som kunne hjelpe, så hadde jeg heller f.eks., solgt vafler, tatt kontakt med Frelsesarmeen eller søkt om nødhjelp hos NAV. Det er ikke nødvendig å tigge.

• Liker 6
Skrevet

Tigger du på Finn så kan du faktisk ikke synke lavere..

Anonymkode: 2ba7c...0eb

• Liker 8
Skrevet

Jeg ser nå at en person skriver at hun ikke får hjelp av frelsesarmeen fordi hun fikk hjelp i fjor. Er ikke det litt rart? Frelsesarmeen hjelper vel alle som trenger det om de faktisk har et behov, selv om disse har mottatt hjelp tidligere? 🤐

• Liker 15
Skrevet
Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Jeg ser nå at en person skriver at hun ikke får hjelp av frelsesarmeen fordi hun fikk hjelp i fjor. Er ikke det litt rart? Frelsesarmeen hjelper vel alle som trenger det om de faktisk har et behov, selv om disse har mottatt hjelp tidligere? 🤐

Det er vell en grunn til at Frelsesarmeen ikke hjelper hun i år tenker jeg da. Og eneste måten å bli avvist av dem er vell at man ikke er ærlig? At man rett og slett ikke er en av de som trenger hjelp mest. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg har ønsket å hjelpe enkeltpersoner med en liten slant, og har kikket gjennom annonser på Finn, men problemet er at jeg ikke klarer å tro på det jeg leser. Det var en annonse der en mor trengte litt hjelp til julegaver til barna, sønnen trengte en ps4... Har du så dårlig råd at du må tigge på Finn for julegaver til barna, burde forventningene ligge mye lavere.

Jeg synes det er synd det er så mange uærlige sjeler der ute som vil bruke de som ønsker å hjelpe de økonomisk svakere menneskene.

Anonymkode: 2795e...09e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vell en grunn til at Frelsesarmeen ikke hjelper hun i år tenker jeg da. Og eneste måten å bli avvist av dem er vell at man ikke er ærlig? At man rett og slett ikke er en av de som trenger hjelp mest. 

Uærlighet var det første jeg også tenkte på.

• Liker 4
Skrevet

Ekkel pål pappagutt dette her. Pappa betaler. Den dagen pappa dør, klarer han nok ikke mye. Veldig trist.

Anonymkode: 1aaf4...190

• Liker 3
Skrevet

Synes også det er ganske sykt at mange av disse annonsene tigger etter dyre ting som leker til 800 kr eller mer 😐

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt er "hjelp til jul" annonsene svindel. :klo:

Det finnes ikke en eneste voksen i Norge som er fattig som ikke er selvforsynt fattig. Om du gir sånne folk noe til barna så er sjansen stor for at det samme skjer med den tingen som med pengene fra NAV. Det går til alkohol, sminke, klær, ræl og rusmidler. Barna deres sitt minste problem er at mor og far ikke prioriterer barnas behov over sitt eget økonomisk. Det største er at de har økonomisk illitterære, egoistiske foreldre.

Anonymkode: e6451...e63

• Liker 8
Skrevet

Tenker om man har så dårlig råd at man må tigge på Finn så burde man ha forventninger der etter også, kanskje noen har en pent brukt dukke eller lekebil man kan få arve. Ikke nyeste PlayStation, iPad, gaming PC osv, mange med normal/god økonomi kjøper heller ikke sånne gaver til sine barn. Så også en som tilogmed ønsket til seg selv, en kjøkkenmaskin, så hun kunne bake med barna.. jeg baker helt fint uten kjøkkenmaskin. Det handler også om å være ærlig med barna og senke forventningene, fortelle at en iPad/ps5 etc er veldig dyrt og at dessverre kan de ikke få det i gave. 

Anonymkode: f5f3c...023

• Liker 11
Skrevet

De fleste lyver i i tigge annonsene. Jeg har selv annonsert en annonse hvor jeg ønsker og tilby og hi bort noe tørrvarer har ikke fått mange hendvendelser fordi de fleste ønsker seg penger og ikke mat🙄

Anonymkode: 721d6...58a

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...