Gå til innhold

Vi passer perfekt sammen, bare ikke i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23, han er 26. Vi har vært samboere i ett og et halvt år. Vi passer helt perfekt sammen, men med ett unntak - sexlivet. Der er vi ikke gode.

Vi er begge passive. Og hvis begge egentlig trenger en aktiv partner, blir alt dårlig. Han nøler, er avventende, er altfor opptatt av om jeg har lyst til det eller det. Og jeg ønsker også en partner som tar kommandoen. At jeg er passiv betyr ikke at jeg har mange hemninger, det er bare det at jeg vil at ting skal skje. Jeg er "hemningsløs" og passiv, han er bare passiv og veldig "forståelsesfull". Noen ganger har jeg skreket til ham og så blir det gråt og anger og vi går på filttøfler i flere dager og tør knapt ta i hverandre.

Men ellers, på alle andre områder, er vi et fantastisk team. Det er så rart. Vil vi vokse det av oss? Vil ha kunne lære seg å bli litt tøffere, bli litt sjef også i senga? Det er så mye det går an å gjøre, men vi er ikke der i det hele tatt.

Anonymkode: 9e044...aea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver om at han kan endre seg, det er like relevant om du kan det? Dersom du kjenner på motstand til å endte seg, så kjenner han sannsynligvis på det samme. Jeg ville tatt kontakt med sexolog slik at dere får hjelp fra en tredjepart. 

Anonymkode: bb0e9...a05

• Liker 31
Skrevet

Ta en tur til sexolog?

Går det an å avtale roller på forhånd? Typ, i dag er du sjefen, i morgen tar jeg kontrollen. Så går det litt på rundgang og dere får eksperimentert og erfart at det går jo fint, evt. ikke.

Anonymkode: 24403...b52

• Liker 10
Gjest andysowhat
Skrevet

Begge har nok et ansvars område her gitt. Tenk på hva du kan gjøre for å gjøre dette bedre enn å bare forklare hans problemer og legge skylden på at han er dårlig, også kan han prøve å finne ut hvordan han kan gjøre det bedre med seg selv. 

Skrevet

Vi hadde det litt sånn i starten... Men så snakket vi sammen, begynte begge å endre oss, og endte opp med et fantastisk sexliv.

Anonymkode: 192d0...a6e

• Liker 2
Skrevet

Det virker til meg som at menn er til for å tilfredsstille damen. Hun trenger ikke gjøre noen ting. Ikke en gang kommunikasjon. Skal bare ligge der slik at mannen kan fylle henne opp. For ei dame er dette den største drømmen. Hun er så sub at det nytter ikke for henne å ta litt tak og samarbeide for som sagt dette er mannens oppgave. En mager trøst er at hun rettferdiggjør dette godt med at hun er med på alt. 

Herregud.

• Liker 12
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og jeg ønsker også en partner som tar kommandoen. At jeg er passiv betyr ikke at jeg har mange hemninger, det er bare det at jeg vil at ting skal skje. Jeg er "hemningsløs" og passiv, han er bare passiv og veldig "forståelsesfull". Noen ganger har jeg skreket til ham og så blir det gråt og anger og vi går på filttøfler i flere dager og tør knapt ta i hverandre.

Du er så utrolig, fantastisk, idiotisk standard kvinne!
Her har du en mann som er nysgjerrig og forståelsesfull i senga, og du sutrer av at han ikke orkestrerer hele akten slik at du får det slik du vil. Du kan få alt du vil med denne mannen, bare tør å slippe deg løs og ta litt ansvar selv! Det er helt forpult idiotisk å tenke slik at vi menn skal koordinere hele greia og ta alt ansvar for kreativitiet og lidenskap. Hvordan skal en mann føle seg begjært når du ikke viser det og tør si hva du vil?

"Jeg er hemningsløs og passiv".
Det derre "gjør hva du vil med meg" fungerer bare fram til han gjør noe du ikke vil. Da blir du sur eller sjokkert.

Prøv å ytre "Jeg vil at du gjør A og B med meg". Da er du tøff og han vil sette umåtelig pris på det og vokse som elsker.
Eller fortsett og vær ei "hemningsløs og passiv" pyse. 

Anonymkode: 8bbf2...eb5

• Liker 17
Skrevet

Vært i et likt forhold i 15 år, vi har prøvd flere strategier. Men alt i alt er vi jo som vi er. 

Men livet er mer enn sex, så klager ikke. 

Anonymkode: 8a0de...858

• Liker 1
Skrevet

Da passer dere ikke sammen. Rett og slett. 

Anonymkode: 9e794...aed

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og her har vi hvorfor 50% av ekteskap går i grøfta i Norge. De er unge, med begrenset livserfaring og problemet er som nesten alltid i de situasjonene, formen og kvaliteten på kommunikasjon mellom partene. Det her er virkelig fiksbar problem.

Anonymkode: 72475...f5f

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Det virker til meg som at menn er til for å tilfredsstille damen. Hun trenger ikke gjøre noen ting. Ikke en gang kommunikasjon. Skal bare ligge der slik at mannen kan fylle henne opp. For ei dame er dette den største drømmen. Hun er så sub at det nytter ikke for henne å ta litt tak og samarbeide for som sagt dette er mannens oppgave. En mager trøst er at hun rettferdiggjør dette godt med at hun er med på alt. 

Herregud.

Nå må du roe ned på generaliseringa. 

Men ts, trenger dere at noen tar ledelsen i senga? Det virker jo litt tafatt... Det må jo være et samarbeid skal det fungere, ingen er tankelesere. 

Gjest Alterego666
Skrevet

Dere kan finne hver deres dominante elsker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er 23, han er 26. Vi har vært samboere i ett og et halvt år. Vi passer helt perfekt sammen, men med ett unntak - sexlivet. Der er vi ikke gode.

Vi er begge passive. Og hvis begge egentlig trenger en aktiv partner, blir alt dårlig. Han nøler, er avventende, er altfor opptatt av om jeg har lyst til det eller det. Og jeg ønsker også en partner som tar kommandoen. At jeg er passiv betyr ikke at jeg har mange hemninger, det er bare det at jeg vil at ting skal skje. Jeg er "hemningsløs" og passiv, han er bare passiv og veldig "forståelsesfull". Noen ganger har jeg skreket til ham og så blir det gråt og anger og vi går på filttøfler i flere dager og tør knapt ta i hverandre.

Men ellers, på alle andre områder, er vi et fantastisk team. Det er så rart. Vil vi vokse det av oss? Vil ha kunne lære seg å bli litt tøffere, bli litt sjef også i senga? Det er så mye det går an å gjøre, men vi er ikke der i det hele tatt.

Du høres egoistiske ut i senga. Skal du liksom bare lene deg tilbake i sjøstjerneposisjon og forvente at han automatisk skal gjøre alt du liker uten en gang å få instruksjon?

Anonymkode: 9416e...cd9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes vi har et sykt overfladisk samfunn hvis sex skal være det eneste som teller i et samliv. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes vi har et sykt overfladisk samfunn hvis sex skal være det eneste som teller i et samliv. 

Newsflash: Vi har et sykt overfladisk samfunn.

(Litt mer enn sex bør klaffe. Hvis man planlegger barn: Myyye mer.)

Endret av Alterego666
Skrevet

Prøv å se det fra hans side. 

"Hun vil ikke ta noe initiativ, men forventer at jeg skal. Hun er med på alt, men kommer ikke med noen konkrete ønsker. Jeg tenner på å være passiv, og trenger at hun tar styringen. Hvordan kan jeg få henne til å bli mer som jeg ønsker?"

Anonymkode: 6e5bb...b47

• Liker 6
Skrevet

Hva med å prøve noe sex spill? Finnes masse på nett man kan kjøpe. Eller start forsiktig med terninger? Gjerne over noen glass vin for å slappe av? 

Anonymkode: 5f5a3...ae1

• Liker 1
Skrevet
RockOn skrev (1 time siden):

Nå må du roe ned på generaliseringa. 

Men ts, trenger dere at noen tar ledelsen i senga? Det virker jo litt tafatt... Det må jo være et samarbeid skal det fungere, ingen er tankelesere. 

Sitter du med annen informasjon?

Jeg generaliserer ikke. Dette er en oppfatning jeg har fått over tiår som seksuelt aktiv. 

Man generaliserer ikke ved å ha en oppfatning av at damer oftest er veldig sub. 

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (32 minutter siden):

Dere kan finne hver deres dominante elsker?

Som mann er det vanskelig å finne ei dominant dame. Ennda vanskeligere er det å finne ei som bare vil ha deg og ikke frekventerer som ei fast domina til mange menn. 

Tenker man en fast relasjon er det ikke bare ei domina som teller, men også hennes personlighet og ikke minst utseende tellende. Nå nærmer vi oss den berømte nåla i.........

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For de som ikke tar sex seriøst eller har nedprioritert sex såpass mye så skjønner jeg tankegangen din, men da kan du også være ærlig med det i en evt. inngang til ny relasjon at du klarer deg fint uten sex.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva med å prøve noe sex spill? Finnes masse på nett man kan kjøpe. Eller start forsiktig med terninger? Gjerne over noen glass vin for å slappe av? 

Blæh!

Jeg kan vekke ham ved å suge ham, eller å sette meg over ham, men han  må på død og liv spørre: Vil du at jeg skal...? Eller hvis du vil kan jeg godt..? Av og til skulle jeg ønske noen kunne slenge meg i veggen og ta meg der det passet dem best. Skjønner? Det er ikke det samme når jeg må "bestille" ting. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...