AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Jeg fødte mitt tredje barn for noen uker siden, og skulle i dag sjekke hvordan ståa er nedentil mtp knipeøvelser. Stakk en finger inn i skjeden og skulle knipe rundt, men fikk helt sjokk da det kjentes ut som jeg kom rett på livmorhalstappen? Fikk inn første fingerledd og der traff jeg noe hardt😱🤮 er dette fremfall av en eller annen sort? Hva gjør man med sånt? Kjente jeg fikk helt noia nå! Anonymkode: 7fb05...0a5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Ikke at jeg er medisinsk personell, men det høres ut som fremfall. Det var sånn til meg og etter fødsel. Gjorde masse knipeøvelser, og nå er det bra igjen. Jeg tror det går seg til over tid, i tillegg til at det er lurt med kniping. Hvis det ikke blir bedre anbefaler jeg å dra til legen med det Anonymkode: 2971f...c76
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke at jeg er medisinsk personell, men det høres ut som fremfall. Det var sånn til meg og etter fødsel. Gjorde masse knipeøvelser, og nå er det bra igjen. Jeg tror det går seg til over tid, i tillegg til at det er lurt med kniping. Hvis det ikke blir bedre anbefaler jeg å dra til legen med det Anonymkode: 2971f...c76 Huff okei. Når merket du har du hadde det og hvor lang tid tok det før det ble bra? Må jo være umulig å ha sex feks med dette greiene her?! Anonymkode: 7fb05...0a5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Huff okei. Når merket du har du hadde det og hvor lang tid tok det før det ble bra? Må jo være umulig å ha sex feks med dette greiene her?! Anonymkode: 7fb05...0a5 Hmm, det ble bare bedre og bedre etter hvert. Nå er det 20 måneder siden jeg fødte og jeg tror det er bra nå (har ikke kjent etter på en stund). Det gikk helt fint å ha sex, mannen merket ingenting Men som sagt, hvis du er bekymret, så ta en tur til legen. Tror det finnes fysioterapeuter som kan hjelpe, men vil tro du må vente til det har gått en stund ettersom det kan gå seg til av seg selv. Anonymkode: 2971f...c76
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Fikk det med første. Skulle bare titte litt der nede og noe stakk ut av åpningen. Trodde det var livmortappen. Viste seg å være litt av skjedeveggen. Gikk vel 4-5 mnd før det trakk seg skikkelig tilbake. Hadde sex etter 3 måneder. Var veldig redd det ikke skulle gå, gjøre vondt eller noe skulle være i veien, men det gikk veldig fint. Samboeren mener underlivet har blitt bedre etter fødselen, for det er «mer friksjon hele veien enn før». 😂🤞🏻 Anonymkode: f9032...19f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Har du hatt seksukerskontrollen hos fastlege? Fødte selv for syv uker siden og har også fremfall, men på tarmsiden. Har ikke hatt sex enda siden jeg føler det ikke er noe "plass" der inne. 🙈 Var hos legen i går og hun bekreftet fremfall. Hun sa også at det er kjempevanlig, men at mange ikke gjør noe med det og da kan det bli verre over tid. Har også bestilt time hos bekkenbunnsfysio for å få veiledning for øvelser. Det snakkes masse om knipeøvelser, men er faktisk mange som gjør disse øvelsene feil. Så anbefaler å ta en sjekk hos fastlege, evt. fysioterapeut som har spesialisert seg på kvinnehelse/bekkenbunn. Anonymkode: be8c6...d3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå