Gå til innhold

Pølser til pinnekjøtt!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må vi prøve en jul! Høres nydelig ut!

Anonymkode: eca4d...6e3

Du kommer aldri til å koke pottittene i egen kjele noen gang igjen. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
loveli skrev (Akkurat nå):

Hehe, når man er på besøk hos andre så kan man ikke spise pinnekjøtt for 600,-. Det passer seg ikke og ofte er det ikke nok mat til det heller... Så da er jeg sjeleglad for at det serveres med billigere pølse.

Lager jeg maten selv så kjøper jeg pølse fra slaktern borti gata, men det er uansett uendelig mye billigere enn pinnekjøttet. Jeg spiser nemlig ikke fettet på pinnene bare filétkjøttet, så det blir alltid fryktelig mye svinn når jeg spiser pinnekjøtt... synes det hadde vært ille å bare spist det og ikke pølse.

Når verten legger opp til det har du ikke noe valg. Og det er veldig få som spiser over en kilo pinnekjøtt,   Vi pleier å være 8-10 personer. Tipper det går 5-6 kilo. Og da er det alltid en del igjen, då alle spiser seg gode og mette.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hørt om det?

Jeg har da hørt om blodpølse også, selv om jeg aldri har hørt noen servere der sammen med pinnekjøtt.

Men aldri hørt om noen som serverer pølse sammen med pinnekjøtt. Har spist pinnekjøtt sammen med en del ulike familier opp gjennom, og aldri opplevd det. Pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe og saus/kraft. Det er det. Holder i massevis.

Anonymkode: a7e3b...777

Saus til pinnekjøtt tror jeg ikke jeg har opplevd.

Anonymkode: 6d112...a47

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 9.13):

Så akkurat en reklame på TV 2 med han der kokken Bent. Mulig det var noe Rema 1000-opplegg.

Der var det en fjernkulturell kokk også, og det var pinnekjøtt de laget. Det jeg reagerte på var at det var pølser til! Altså serveringsskål med pinnekjøtt og pølser!?

Har spist pinnekjøtt julaften i familien siden lenge før jeg ble født, men aldri med pølser til, aldri hørt om engang. Poteter, kålrabistappe og saus/kraft, det er alt tilbehøret som skal til.

Andre som har hørt om at det kan/skal serveres pølse til?

Føler det er sånn man får i typ juletallerken. Da er det alltid enten ekle medisterpølser eller medisterkaker til pinnekjøttet. Ikke godt. Skal ikke være med 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det smakte jeg for første gang i fjor, og det passet i grunnen veldig bra. 

Anonymkode: 4913f...bd7

Skrevet (endret)

Selvfølgelig serveres røkt kjøttpølse, sosisser og vossakorv til pinnekjøttet. Dette er for meg like obligatorisk som kålrabistappe og potet. Å må ikke glemme medisterkaker heller!

Pølsene skal forøvrig ikke kokes eller dampes. Jeg snitter de opp og varmer de og medisterkakene i ovnen rett før pinnekjøttet skal inn i ovnen. 🎅

Endret av Rem
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vossakorv eller røkt/ kokt julepølse er helt vanlig å servere til pinnekjøtt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kraft, som jeg skrev.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...