AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Jeg har i all hovedsak kvalme om morgenen, eller i hvert fall første halvdel av dagen. Dette gjør det hakket verre når man skal kave seg opp på jobb, og ikke minst få en toåring utav sengen og i barnehagen oppi det hele. Jeg har lest at det er anbefalt å ha noe grove kjeks eller knekkebrød på nattbordet, men jeg får meg ikke til å spise tørre knekkebrød. Jeg er heller ikke så glad i søte ting. Generelt sett skulle jeg helst aldri spist noen ting nå, har null appetitt og alt høres ekkelt ut. Er det noen som har tips til hva jeg kunne hatt på nattbordet til morgenene jeg våkner opp kvalm? Eller generelt erfaringer og råd mot morgenkvalme? Det er jo individuelt hva som fungerer, men det er fint med råd for hva jeg kan prøve. Anonymkode: fd7b5...5f7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 For meg funket det med drops, vann med sitronsmak og pusse tenner. Anonymkode: ca3fe...60b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Jeg bruker ikke spise med en gang jeg står opp, men har ofte med meg knekkebrød i bilen eller når jeg starter arbeidsdagen som jeg spiser på. Kjøper sånn runde knekkebrød med havsalt og urter, syntes det går lettere med enn vanlig tørt knekkebrød. Da blir jeg hvertfall litt mindre svimmel og kvalm. Jeg er i uke 18 nå, men får lett blodtrykksfall om jeg ikke spiser eller drikker nok, og da blir jeg veldig kvalm.. Og den morgen kvalmen går ofte over når morkaka tar over forsyningen og hormonene 🙂 Anonymkode: 2097a...346
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Bringebær blad te og vitaminer med ingefær og ginseng fungerer veldig bra på meg. Bringebær blad te har også mange andre gode egenskaper ved graviditet. Info hentet fra sunkost: Kloster Bringebærblad te er god ved svangerskapskvalme, virker avslappende og stimulerende på bekkenmuskelaturen. – Motvirker svangerskapskvalme. – Virker både avslappende og stimulerende på bekkenmuskulaturen. – Gjenskaper en hurtigere normalisering i underlivet etter fødselen. Anonymkode: e1ed2...b64
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Sitronbåter på sengen, spis noen før du står opp å gå rett å ta en kopp ingefær te uten koffein (kan også koke noen ingefær biter) Anonymkode: d718c...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå