AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Når jeg skriver melding skriver jeg alltid et hyggelig svar eller noen ganger har jeg innhold i tilegg. Og jeg får svar "Ok". Vet ikke hvorfor men jeg vrenger meg hver gang jeg får et sånt svar tilbake når jeg aldri sender sånn selv. Virker som personen bryr seg fint lite. Jeg sier ikke dette om alle "ok". Om det er personer jeg nesten ikke kjenner og jeg får et "ok" svar så er det greit men fra folk jeg kjenner føles det så avvisende ut. Hvorfor føler jeg det sånn?!!! Jeg kan til og med begynne å grine av det om jeg har en dårlig dag fra før av. Hva feiler det meg ☹️ Anonymkode: 0eb7c...031 2
Gjest theTitanic Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Bra vi ikke er venner tenker jeg. Jeg gir både ok og tommel opp. Det er jo et bekreftende svar. Snakke kan man gjøre når man møtes
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 theTitanic skrev (Akkurat nå): Bra vi ikke er venner tenker jeg. Jeg gir både ok og tommel opp. Det er jo et bekreftende svar. Snakke kan man gjøre når man møtes Jeg tenker når man har en samtale allerede over melding. Men bra sikkert?? Anonymkode: 0eb7c...031 1
President Chimp Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Folk har jo forskjellig måte å kommunisere på. Enkelte er ikke like glad i teksting og foretrekker å prate face to face. Vi har også ulik oppfatning av hva som menes når man skriver. De som er vant til sosiale medier har som vane å bruke emoji’s, og da legger man til mening bak bruken av dem. Når man da tekster med folk som ikke er vant til det så tillegger man sin egen oppfatning i det vedkommende skriver, noe som ikke nødvendigvis reflekterer hva vedkommende mente. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Når jeg skriver melding skriver jeg alltid et hyggelig svar eller noen ganger har jeg innhold i tilegg. Og jeg får svar "Ok". Vet ikke hvorfor men jeg vrenger meg hver gang jeg får et sånt svar tilbake når jeg aldri sender sånn selv. Virker som personen bryr seg fint lite. Jeg sier ikke dette om alle "ok". Om det er personer jeg nesten ikke kjenner og jeg får et "ok" svar så er det greit men fra folk jeg kjenner føles det så avvisende ut. Hvorfor føler jeg det sånn?!!! Jeg kan til og med begynne å grine av det om jeg har en dårlig dag fra før av. Hva feiler det meg ☹️ Anonymkode: 0eb7c...031 Jeg svarer som oftest på det som er konkret i en melding. Hvis du skriver til meg "da møtes vi på kafeen kl 17. Jeg gleder meg!", kan jeg svare "ok 👍", spesielt hvis jeg har det travelt. Jeg mener ikke noe galt med det, det er bare en bekreftelse på at jeg har sett meldingen din, vi har en avtale om å møtes, og at jeg ser frem til å møte deg. Anonymkode: d4cbe...cf2 7
ekkoet Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Når man chatter og skriver leser man mer mellom linjene siden man ikke kan høre oneleiet det sies i. Det er slik stor forskjell på "ok", "Ok!" og "ok 👍" Den første er vanskeligere å lese, de andre ligger det litt mer entusiasme i. Det er bare å gjøre seg erfaringer rundt hvem som er bevisst og ikke på dette og ikke lese mer i det enn hva som ligger der. Jeg passer selv på å ikke formulere meg på måter som kan misforstås som sarkastisk eller passiv aggressivt. På andre siden har man de som avslutter hver melding med 2-3 utropstegn, eller de som srkiver alt med store bokstaver. Når jeg hører dette for meg inni hodet hører jeg noen "rope" meldingen, blir veldig sært. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Takk for svar dere. Jeg skjønner egentlig noen av disse tingene. Tror det bare er meg det er noe gale med. Ts. Anonymkode: 0eb7c...031
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 ekkoet skrev (32 minutter siden): Når man chatter og skriver leser man mer mellom linjene siden man ikke kan høre oneleiet det sies i. Det er slik stor forskjell på "ok", "Ok!" og "ok 👍" Den første er vanskeligere å lese, de andre ligger det litt mer entusiasme i. Det er bare å gjøre seg erfaringer rundt hvem som er bevisst og ikke på dette og ikke lese mer i det enn hva som ligger der. Jeg passer selv på å ikke formulere meg på måter som kan misforstås som sarkastisk eller passiv aggressivt. På andre siden har man de som avslutter hver melding med 2-3 utropstegn, eller de som srkiver alt med store bokstaver. Når jeg hører dette for meg inni hodet hører jeg noen "rope" meldingen, blir veldig sært. Haha ja jeg og hører rop når noen kunn skriver med store bokstaver. Anonymkode: 0eb7c...031 1
Hannah80 Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Går an å slenge på et smil, syns jeg. Et familiemedlem pleier å skrive følgende melding: God helg!!!!!! Syns hun høres sinna ut😄 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Går an å slenge på et smil, syns jeg. Et familiemedlem pleier å skrive følgende melding: God helg!!!!!! Syns hun høres sinna ut😄 Ja, det synes jeg og. Hvertfall fra de nærmeste. Det er så mye hyggeligere. Haha mange utropstegn. Hun ønsker deg en skikkelig god helg da med sinthet 😅 Anonymkode: 0eb7c...031 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Det må slitsomt å analysere meldinger i det vide og brede, og tenkte det verste alltid. Anonymkode: b7160...b06 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Jeg er helt enig med deg ts! Om folk ikke skjønner hvordan de kan oppfattes, så anser jeg de som enten frekke eller sosialt på tryne 🙃 Man svarer i samme tone som man blir snakket til, om ikke man faktisk ønsker en sarkastisk eller frekk tone på sin melding. Om man skulle snudd det rundt da. Finnes faktisk folk som ønsker heller å tekste enn å møtes irl. Skal man da svare folk frekt for å vise at man ønsker å tekste? Nei... så svaret til en over her, at man tar det igjen irl, er helt i gokk for meg. Folkeskikk folkens?? Anonymkode: 500ac...5a7 2
Mumsmums Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Jeg har en person som svarer oki, hvis jeg skriver noe fra dagen min. Da leser jeg det som, what ever. Hvis noen svarer ok til, vi møtes der, så er det jo helt greit. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt enig med deg ts! Om folk ikke skjønner hvordan de kan oppfattes, så anser jeg de som enten frekke eller sosialt på tryne 🙃 Man svarer i samme tone som man blir snakket til, om ikke man faktisk ønsker en sarkastisk eller frekk tone på sin melding. Om man skulle snudd det rundt da. Finnes faktisk folk som ønsker heller å tekste enn å møtes irl. Skal man da svare folk frekt for å vise at man ønsker å tekste? Nei... så svaret til en over her, at man tar det igjen irl, er helt i gokk for meg. Folkeskikk folkens?? Anonymkode: 500ac...5a7 Så det er sender sin feil at mottaker sitter å analyser meldinger og tillegger meldingen helt andre meninger enn det sender hadde. Noen tolket meldinger i verste mening uansett hva man skriver. Anonymkode: b7160...b06 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 Mumsmums skrev (3 minutter siden): Jeg har en person som svarer oki, hvis jeg skriver noe fra dagen min. Da leser jeg det som, what ever. Hvis noen svarer ok til, vi møtes der, så er det jo helt greit. Ja, det er dette jeg mener!!! Når jeg skriver noe som filk ville ha svart på irl. Også får jeg bare "ok". Føler på en avvisning rett og slett. Anonymkode: 0eb7c...031 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er helt enig med deg ts! Om folk ikke skjønner hvordan de kan oppfattes, så anser jeg de som enten frekke eller sosialt på tryne 🙃 Man svarer i samme tone som man blir snakket til, om ikke man faktisk ønsker en sarkastisk eller frekk tone på sin melding. Om man skulle snudd det rundt da. Finnes faktisk folk som ønsker heller å tekste enn å møtes irl. Skal man da svare folk frekt for å vise at man ønsker å tekste? Nei... så svaret til en over her, at man tar det igjen irl, er helt i gokk for meg. Folkeskikk folkens?? Anonymkode: 500ac...5a7 Takk 😌🥰 Anonymkode: 0eb7c...031 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Ok, nå gir jeg offisielt opp sms. Jeg brukte punktum. Det var visst ekstremt frekt så det måtte jeg slutte med. Jeg bruker feil emojis. Jeg svarer for langt. Jeg svarer for kort. Jeg svarer for raskt. Jeg svarer ikke raskt nok. Jeg svarer på noe som jeg ikke skal svare på, men svarer ikke på noe som jeg burde svart på. Jeg tror jeg er høflig, men blir analysert, og karakterisert som "uten folkeskikk". Går det i det hele tatt an å gjøre noe riktig for tiden, eller må alt tolkes i verste mening? (Nå blir sikkert dette tolket som om jeg er sint, men det er jeg ikke. Bare oppgitt!) Anonymkode: d4cbe...cf2 11
Mumsmums Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, det er dette jeg mener!!! Når jeg skriver noe som filk ville ha svart på irl. Også får jeg bare "ok". Føler på en avvisning rett og slett. Anonymkode: 0eb7c...031 Jepp, vet hvordan du har det. Kjenner det tynger i brystet når jeg får det oki'et.. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 Mumsmums skrev (1 minutt siden): Jepp, vet hvordan du har det. Kjenner det tynger i brystet når jeg får det oki'et.. Jeg tror kanskje vi er veldig empater når jeg tenker meg om. Synes det gir veldig mening. Anonymkode: 0eb7c...031
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ok, nå gir jeg offisielt opp sms. Jeg brukte punktum. Det var visst ekstremt frekt så det måtte jeg slutte med. Jeg bruker feil emojis. Jeg svarer for langt. Jeg svarer for kort. Jeg svarer for raskt. Jeg svarer ikke raskt nok. Jeg svarer på noe som jeg ikke skal svare på, men svarer ikke på noe som jeg burde svart på. Jeg tror jeg er høflig, men blir analysert, og karakterisert som "uten folkeskikk". Går det i det hele tatt an å gjøre noe riktig for tiden, eller må alt tolkes i verste mening? (Nå blir sikkert dette tolket som om jeg er sint, men det er jeg ikke. Bare oppgitt!) Anonymkode: d4cbe...cf2 Vel jeg snakker bare om å være hyggelig tilbake. Hvor lang tekst sendte du når den var for lang? Å bruke feil emojis? Her har jeg mange spørsmål altså. Kan du komme med eksempler på alle dem? Ble så nyskjerrig jeg nå 😅 Anonymkode: 0eb7c...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå