Peony Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Jeg har kjøpt 2 pakker med Persona-tester, og har nå lest bruksanvisningen. Men den beskriver jo bare hvordan du bruker den sammen med monitoren. Har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at man gjør det slik: Tiss på pinnen (som ser ut ca. som en graviditetstest), hold den i urinen i 3 sekunder. Hvis kontrollstreken (som er nærmest tisseprøven) er sterkere enn kontrollstreken, så kommer EL om noen timer? Hvor lenge etter jeg har tisset på pinnen kan jeg se et korrekt resultat? Hva om strekene er like sterke? Hvor mange timer etter at jeg tester positivt har jeg EL? Bør vi med det samme vi tester positivt? Når på dagen bør man teste? Min syklus er på ca. 29 dager. Én EL-kalkis sier at EL blir 13. august, mens FF spår 12. august. Når bør jeg begynne å teste? Og hvor ofte bør jeg teste etter det?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 Hvis det er stixen som er beregnet for bruk sammen med Persona monitor (vet ikke om det finnes flere typer fra Persona), så kan du ikke lese dem av manuelt for å se om eggløsning kommer i løpet av de nærmeste timene. Jeg bruker Persona monitor, og begge strekene er synlige i flere dager rundt eggløsning. Når begge strekene er godt synlige, gir monitoren beskjed om at eggløsning finner sted i løpet av en til to dager. Så jeg tviler på om du kan bruke disse til å stadfeste eggløsning i løpet av de nærmeste timene, og hvertfall ikke uten monitor.
Chiquita Skrevet 5. august 2005 #3 Skrevet 5. august 2005 Hvis det er stixen som er beregnet for bruk sammen med Persona monitor (vet ikke om det finnes flere typer fra Persona), så kan du ikke lese dem av manuelt for å se om eggløsning kommer i løpet av de nærmeste timene. Jeg bruker Persona monitor, og begge strekene er synlige i flere dager rundt eggløsning. Når begge strekene er godt synlige, gir monitoren beskjed om at eggløsning finner sted i løpet av en til to dager. Så jeg tviler på om du kan bruke disse til å stadfeste eggløsning i løpet av de nærmeste timene, og hvertfall ikke uten monitor. ← Å jo da, det er fult mulig. Jeg har gjort dette selv jeg - uten problemer. Full bruksanvisning finner du inne på www.pernille.info
Peony Skrevet 5. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2005 Å jo da, det er fult mulig. Jeg har gjort dette selv jeg - uten problemer. Full bruksanvisning finner du inne på www.pernille.info ← Thanks! Fant det, og har nå skjønt hvordan jeg bruker det. Skal altså begynne å teste om 4 dager. Gleder meg! Men en ting, de bildene av testene hun har tatt. På noen står det med rød skrift 'Eggløsning' under 'Negativ'. Betyr det at testen viser neg, men at hun hadde EL?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. august 2005 #5 Skrevet 5. august 2005 Se det Nyttig info den dagen jeg ikke trenger pinnene som prevensjon lengre
Chiquita Skrevet 5. august 2005 #6 Skrevet 5. august 2005 Men en ting, de bildene av testene hun har tatt. På noen står det med rød skrift 'Eggløsning' under 'Negativ'. Betyr det at testen viser neg, men at hun hadde EL? ← Pernille har i en periode brukt både persona-testene, samt at hun har tempet for å se når eggløsningen kom i forhold til de positive testene. Som du kan se ut fra bildene, så får hun positiv test dagen før eggløsningen. Selve eggløsningsdagen gir negative tester. Så du kan ta utgangspunkt i at eggløsningen kommer dagen etter positiv test, og du skal da ikke tenke på om neste test da er negativ...
Peony Skrevet 6. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2005 Pernille har i en periode brukt både persona-testene, samt at hun har tempet for å se når eggløsningen kom i forhold til de positive testene. Som du kan se ut fra bildene, så får hun positiv test dagen før eggløsningen. Selve eggløsningsdagen gir negative tester. Så du kan ta utgangspunkt i at eggløsningen kommer dagen etter positiv test, og du skal da ikke tenke på om neste test da er negativ... ← Tusen takk! Da skjønner jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #8 Skrevet 6. august 2005 På de EL-testene jeg har kjøpt så står det at fra man tester positivt på EL så har man EL 24-48 timer senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå