Gå til innhold

Kan man bli våt igjen etter overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli våt igjen etter overgangsalderen? Jeg har vært i et forhold uten sex i mange år. Så blir det slutt når jeg er over 50, og etter noen mnd treffer jeg en jeg blir nyforelska i. I ex forholdet fantes jeg ikke kåt de siste årene. Nå føler jeg en slags pirring i kroppen. Det hele er såpass nytt. Men er det mulig å bli våt på naturlig måte (uten hjelpemidler), hvis man føler sterkt nok for partneren?

Anonymkode: 59c1b...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Jeg har en kone som er i slutten av overgangsalderen og blir veldig våt og kåt.

Anonymkode: 4a357...a82

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. Jeg har en kone som er i slutten av overgangsalderen og blir veldig våt og kåt.

Men slet hun med tørrhet tidligere i overgangsalderen?

Bruker hun hormonpreparater?

Anonymkode: f2518...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men slet hun med tørrhet tidligere i overgangsalderen?

Bruker hun hormonpreparater?

Hun bruker fortsatt kobberspiral for å være sikker selv om mensen uteble for nesten to år siden. Tror ikke hormonpreparater er så lurt etter hva jeg leser på KG.
Hun har aldri vært plaget av tørrhet heldigvis, men tror damer kan oppleve overgangsalderen ulikt. Om tørrhet er en plage så er det mulig å bruke glidemiddel så lenge lysten er tilstede.

Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg har alltid vært våt, selv uten å være kåt. Er i overgangsalder nå, og blir fortsatt våt når jeg er kåt. Men er ikke våt ellers lenger. Ganske praktisk egentlig 😀

Anonymkode: 71440...5e4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun bruker fortsatt kobberspiral for å være sikker selv om mensen uteble for nesten to år siden. Tror ikke hormonpreparater er så lurt etter hva jeg leser på KG.
Hun har aldri vært plaget av tørrhet heldigvis, men tror damer kan oppleve overgangsalderen ulikt. Om tørrhet er en plage så er det mulig å bruke glidemiddel så lenge lysten er tilstede.

Skjønner. Din kone har tydeligvis aldri tørket inn. 
Jeg sitter med den følelsen at mange tror at overgangsalder er noe som varer et par års tid og så er det tilbake til normalen slik det var før. Sånn er det nok ikke, det er en permanent overgang, men med mange individuelle forskjeller. 

Til TS vil jeg si at jeg tror det er håp med en ny partner hvis du tenner mer på ham en ex’n. Sterkere tenning vil gi sterkere signaler, noe du trolig trenger for å bli våt nå etter overgangsalder. Hvor våt, og om det er varig, gjenstår å se.

Hormonpreparater kan brukes både lokalt og systemisk. Førstnevnte er vel ansett som trygt, sistnevnte kan medføre svakt forhøyet kreftrisiko. Man må vurdere om en betydelig bedret opplevelse av livet nå oppveier en noe øket risiko for kreft i fremtiden.

Skrevet

58, ingen problemer, bruker lokal hormonbehandling.

Anonymkode: 36812...df6

• Liker 1
Skrevet

Er 50, ingen endring her, fortsatt samme lyst og fuktighet.

Anonymkode: 999be...a49

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Forstår at det er individuelt. 

Trodde jeg ikke hadde lyst lenger. Min ex mann var veldig egoistisk, også i sengen.  Da vi var nygift sa han at han ikke likte det jeg gjorde. Det er 15 år siden. Etter det har jeg ikke følt meg fri eller avslappet, Men gjort det kun for hans skyld. Før jeg traff ham var jeg veldig glad i sex, og var mye kåt og slapp meg veldig løs. Men da var jeg ung. Og tror ikke jeg får oppleve det igjen. 

Så lenge jeg var gift, slo jeg meg faktisk til ro med at sånn var livet blitt for meg. Og da jeg ble 50 + , og skilte meg endelig, trodde  jeg ikke at jeg skulle finne en ny mann. Og i hvert fall ikke få brusende følelser igjen, for det har jeg jo ikke hatt på mange mange år. Men de følelsene har jeg altså fått, men er så forvirret enda. 

Jeg prøvde to forskjellige glidemidler med min mann, for han synes jo det var forferdelig at jeg var tørr og sint fordi jeg sendte muskler, sa han. Det funket ikke. Jeg ble glatt i starten, og så tørket jeg underveis, og det var utrolig vondt. Jeg hadde avsky følelser, håper det var derfor. 

Jeg gråter veldig nå. Han gode snille mannen jeg nå har blitt kjent med, er det nok best jeg lar være i fred, og ikke "forstyrre" ham med å involvere ham i meg som er så "ødelagt" på en måte.

Skrevet

spendte muskler, skulle det stå

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.

Trodde jeg ikke hadde lyst lenger. Min ex mann var veldig egoistisk, også i sengen.  Da vi var nygift sa han at han ikke likte det jeg gjorde. Det er 15 år siden. Etter det har jeg ikke følt meg fri eller avslappet, Men gjort det kun for hans skyld. Før jeg traff ham var jeg veldig glad i sex, og var mye kåt og slapp meg veldig løs. Men da var jeg ung. Og tror ikke jeg får oppleve det igjen. 

Så lenge jeg var gift, slo jeg meg faktisk til ro med at sånn var livet blitt for meg. Og da jeg ble 50 + , og skilte meg endelig, trodde  jeg ikke at jeg skulle finne en ny mann. Og i hvert fall ikke få brusende følelser igjen, for det har jeg jo ikke hatt på mange mange år. Men de følelsene har jeg altså fått, men er så forvirret enda. 

Jeg prøvde to forskjellige glidemidler med min mann, for han synes jo det var forferdelig at jeg var tørr og sint fordi jeg sendte muskler, sa han. Det funket ikke. Jeg ble glatt i starten, og så tørket jeg underveis, og det var utrolig vondt. Jeg hadde avsky følelser, håper det var derfor. 

Jeg gråter veldig nå. Han gode snille mannen jeg nå har blitt kjent med, er det nok best jeg lar være i fred, og ikke "forstyrre" ham med å involvere ham i meg som er så "ødelagt" på en måte.

Har du vært hos lege? De har en del saker i verktøykassa.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.

Det er heller eks mannen din som er ødelagt. Ikke la han få deg til å tro at du er det . Kos deg med den nye og ikke la fortiden ødelegge for fremtiden med en snill mann ❤️ Ikke rart du ble anspent og stram og tørr av den eksen din som oppførte seg slik mot deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...