AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Jeg pumper alltid om natten og gir på flaske fordi baby bruker lang tid på ammingen. Får alltid masse melk da, stopper som regel når jeg har 160-180 ml. Har også greit med melk på morgenen og formiddagen. Utover dagen blir ikke baby mett og jeg må gi flaske etter amming minst en gang etter amming i løpet av døgnet. Da drikker hun alt i fra 30-200 ml ETTER amming som gjerne varer i godt over en time. Syntes det er rart at produksjonen varier sånt i løpet av døgnet. Har også mer melk i den ene puppen.. iallefall kommer det mer fra den ene når jeg pumper. Er dette vanlig?? Anonymkode: 80c79...9fd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Baby er forresten 10 uker. Anonymkode: 80c79...9fd
Kassiopeia8 Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Jeg ville vært veldig skeptisk til å gi flaske. Babyen din regulerer melkeproduksjon nettopp ved å die. Kanskje babyen er i en økeperiode? Da vil den ha puppen «hele tiden» for å stimulere til økt produksjon. Eventuelt kan det jo hende den bare har et sugebehov, og ønsker kos/nærhet (derfor pupp). Utfordringen med å gi flaske er at puppene dine da ikke får beskjeden om å øke produksjonen, og i verste fall kan de minke produksjonen i stedet for. Mange har opplevd å måtte slutte å amme tidlig nettopp fordi de fikk lite melk når de gav flaske. Hva gjør at du tenker at baby ikke blir mett på dagtid? Hvilke signal sender den ut? Du skriver at babyen bruker lang tid på amming, kan det være at sugetaket ikke er helt bra? At du har nok med melk, men at babyen ikke klarer å stimulere godt nok til utdrivning? Sjekket tungebånd? Hvis babyen din nå har fått flaske så kan det også hende at han blir utålmodig med puppen og syns flaske er mer lettvint. Husk langsom flaskemating i såfall! Da har det ingenting med melkemengden i puppen å gjøre, men hvor fort melka kommer og at babyen slipper å jobbe like mye for maten. 1
lillehavfruen Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 (endret) Ja, det er veldig vanlig å ha mer melk i den ene puppen enn den andre! Jeg hadde dobbelt så mye melk i ene brystet mitt... og brystet var også dobbelt så stort.... 😅😅 Du kan prøve å legge barnet hyppigere til brystet med den puppen med minst melk, eller pumpe hyppigere på denne, og mindre på den andre, så kan det være det jevner seg ut etter et par dager 😊 At produksjonen varierer i løpet av døgnet er også normalt. Om barnet virker mer sulten, så får du bare gi flaske. Viktigste er jo at hun får i seg maten hun trenger. 🥰 fortsett slik du gjør, å gi flaska etter at hun har diet på brystet først. Det øker også produksjonen. Endret 30. november 2020 av lillehavfruen
Gjest Albbas Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Kan det hende at problemet er hos baby, ikke deg? Altså at baby dier lite effektivt og derfor sliter med å ta ut nok melk? Det kan være dårlig dietak, stramt tungebånd, eller at baby er vant med flaske og derfor ikke dier effektivt fra brystet. Bruker du langsom flaskemating når du gir flaske? Har du forsøkt melkekompresjoner under amming?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå