Gå til innhold

Noen som har peøvd tetracyclin mot kviser?

Anbefalte innlegg

Gjest Mariona
Skrevet

Jeg har noen diverse spøsmål om denne kuren..

1. Kan jeg drikke noe som helst alkohol under denne kuren? Jeg drikker sjelden, men det kan jo friste hvis vi er sammen med noen venner osv..

2. Jeg skal til syden om en mnd.. Kan jeg i det hele tatt oppholde meg i solen hvis jeg bruker høy faktor? Her hejmme bruker jeg alltid faktor 30 i ansiktet og 15 på kroppen..

3. Går det lang tid før jeg kan forvente å se noen bedring? Jeg er ikke alvorlig plaget, men er snart tretti og har hatt det siden jeg var tretten, så begynner å bli rimelig lei..

4. Er det noen som har fått varig virkning, eller kommer det alltid tilbake når kuren er ferdig??

Håper noen kan ta seg tid til å svare på spørsmålene, for hos legen har man jo ikke så god tid til å spørre om diverse ting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke gi deg et godt svar, men dersom du sjekker FK og skriver tetracyclin i søketekst, vil du få svar på noe iallefall.

Har ikke prøvd det selv, men har kjent en som brukte det, og han hadde ganske god virkning.

Men selv om legetimen er knapp, har du lov til å så svar på alt du lurer på om et preparat h*n skriver ut for deg.

Skrevet

http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=5218

Ikke farlig å drikke alkohol sammen med tetracyclin :)

"Du spør om informasjon om å benytte Tetracyclin, som er et bredspektret antibiotikum, over lengre tid.

Man kan utvikle overfølsomhet mot sol, men det kan igrunnen gjelde allerede fra første tiden man bruker det, så å skjerme seg mot sol under tetracyclinbehandling er viktig alltid.

Allergiske hudreaksjoner kan oppstå.

Mageplager; kvalme, diare, ubalanse i normalfloraen i tarmen, evt soppinfeksjoner.

Resistensutvikling, man kan få motstandsdyktige bakterier i tarm og ellers i systemet, som kan gi leie infeksjoner som er vanskelige å behandle.

Etseskader i spiserøret (må derfor taes med rikelig drikke, dog ikke melk som ødelegger virkningen)

Sjeldnere ting: (sjeldnere enn en av tusen brukere)

Forandringer i blodets sammensetning, i form av at de røde blodlegemene kan ødelegges og man får lav blodprosent, såkalt hemolytisk anemi.

Lavt antall blodplater og /eller hvite blodlegemer.

Tarmsykdom: Pseudomembranøs colitt, en alvorlig tykktarmssykdom

Leverskade

Trykkstigning i hjernen"

Fra her : http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=4841

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg brukte tetracyklin som fjortis. Så vidt jeg kan huske så ble huden mye finere veldig fort. Uheldigvis varte det bare mens jeg tok pillene :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har noen diverse spøsmål om denne kuren..

1. Kan jeg drikke noe som helst alkohol under denne kuren? Da jeg tok kuren drakk jeg alkohol innimellom (gikk på den i nesten to år), men prøvde meg frem i begynnelsen for å finne ut om jeg tålte det.

2. Jeg skal til syden om en mnd.. Kan jeg i det hele tatt oppholde meg i solen hvis jeg bruker høy faktor? Jeg tålte ikke sol i det hele tatt da jeg gikk på kuren, fikk blemmer og soleksem, men det skjer ikke med alle. Men det advares mot at man blir ømfintlig for sol når man tar tablettene.

3. Går det lang tid før jeg kan forvente å se noen bedring? For meg tok det 2 til3 måneder, jeg var alvorlig plaget.

4. Er det noen som har fått varig virkning, eller kommer det alltid tilbake når kuren er ferdig?? Da det ikke er sundt å gå på antibiotika gikk jeg over til p-pillen diane etter 18 mnd, da jeg var lei av å ikke kunne sole meg og var skeptisk til å putte i meg antibiotika over flere år. Men har aldri vært så plaget av kviser igjen. Idag bruker jeg ingenting, har et par kviser i mnd, men det plager meg ikke lengre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...