Gå til innhold

Når bror til kjæresten får dame med barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren til kjæresten har fått seg kjæreste for 4 måneder siden og vi fikk datteren vår for 3 uker siden.

Vi fikk besøk av svigermor, svigerfar og søsteren, for de ville naturligvis se sitt barnebarn/tantebarn.

Da ble plutselig datteren min omtalt som søskenbarn til denne ungen av svigermoren min?

Dama til min kjærestes bror, har allerede kjøpt pappa-kopp til broren til kjæresten, får barnet sitt til å kalle min datter for søskenbarn og hele sulamitten. Lar hen få sove over hos svigermor og svigerfar. 

Har jeg rett til å si at jeg ikke vil de skal omtales som søskenbarn? Føler hun går alt for fort frem, men skjønner det at det kan være godt å endelig få en «far/farside» til barnet, som vil ha noe med hen å gjøre. 

Vil også nevne at vi ikke har så mye med verken svigerfamilien, eller kjennskap til denne dama. Svigerfamilien fordi de har et barn, som ble akutt flyttet i fosterhjem fordi hun ble slått av svigermor. 

Anonymkode: 1194e...e2d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår egentlig ikke helt, datteren din blir jo søskenbarnet til bror eller søsteren til kjæresten din sine barn, men for dem er jo hun niese. Hva har egentlig det at bror til kjæresten din ble sammen med en for 4 måneder siden å si for at dere fikk barn for 3 uker siden?

Anonymkode: 5300a...bd2

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår egentlig ikke helt, datteren din blir jo søskenbarnet til bror eller søsteren til kjæresten din sine barn, men for dem er jo hun niese. Hva har egentlig det at bror til kjæresten din ble sammen med en for 4 måneder siden å si for at dere fikk barn for 3 uker siden?

Nei, de er ikke biologiske søskenbarn, det er det som er greia. Dama til broren hans og broren, ble sammen for 4 måneder siden. Barnet er ikke hans. Det er fra et tidligere forhold, som rakna fordi hun ble gravid, så barnet hennes har aldri hatt en farsfigur.

virker som at hun er desperat til å få skaffet barnet sitt en «farsside», når hun presenterte barnet sitt for både kjæreste og svigerfamilien etter noen uker allerede. 

Nå får hun sitt barn til å kalle mitt barn for søskenbarnet hans, men jeg syns hun går alt for fort frem. Vi kjenner verken hun eller barnet, som kaller vårt barn for søskenbarn.

TS

• Liker 3
Skrevet

For meg virker det som du er sjalu på denne damen ? Det at din svigermor omtaler barna som nieser. Jeg tenker at det er ikke noe å lage et problem utav .

Anonymkode: 040ff...a7a

• Liker 30
Skrevet

Forstår ikke hvorfor dette plager deg egentlig. Ønsk dem heller velkommen i familien.

Anonymkode: 667b6...485

• Liker 28
Skrevet

Vær glad for at barnet får omgås med folk som er glad i det heller

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg virker det som du er sjalu på denne damen ? Det at din svigermor omtaler barna som nieser. Jeg tenker at det er ikke noe å lage et problem utav .

Anonymkode: 040ff...a7a

Nei, ble bare veldig komplisert forklart....

De er ikke biologisk sett søskenbarn, og vi kjenner ikke til kjæresten til broren og barnet, derfor syns jeg det blir alt for rart at hun får sitt barn til å kalle datteren vår for «søskenbarnet» sitt. 

Broren til kjæresten og dama har kjent hverandre i 4 måneder. Syns det er for tidlig.

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor dette plager deg egentlig. Ønsk dem heller velkommen i familien.

Vel, er mer at svigermor fortalte meg at broren til kjæresten fant seg dame med barn, fordi han var sjalu på oss og «dro» oppmerksomheten bort fra han når vi gikk ut med at vi skulle ha et barn. 

TS 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær glad for at barnet får omgås med folk som er glad i det heller

Ja, men syns ikke det er riktig å kalle datteren min for søskenbarnet sitt når hun har vært en del av familien i 4 måneder og vi bare har sett henne og barnet én gang.

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Altså nå betyr ikke familie blod, men skjønner på en måte at det går litt fort frem. 

Du får ikke gjør noe annet enn å ønske dem velkommen i familien og håpe på at broren og kjæresten hans forblir sammen sånn det ikke går utover barna. 

Endret av Kenelz
  • Liker 12
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Altså nå betyr ikke familie blod, men skjønner på en måte at det går litt fort frem. 

Du får ikke gjør noe annet enn å ønske dem velkommen i familien og håpe på at broren din og kjæresten hans forblir sammen sånn det ikke går utover barna. 

Vil bli mer kjent med henne og barnet før min datter blir omtalt som noe søskenbarn, hvert fall. 

Svigerbroren min, hadde jo ei annen dame 1 måned før han ble sammen med hun her med barn, har drevet på med flere samtidig og har vært sjalu på kjæresten så lenge vi har vært sammen. Derfor vil jeg se litt hvordan det går først, for han bytter dame raskere enn noe annet. 

Vil ikke treffe på 1000 forskjellige kvinnfolk med barn også skal de plutselig ikke være en del av familien lenger. 
TS

• Liker 2
Skrevet

Greit at du synes det er tidlig. Men her gjelder det å bare sitte stille i båten. Det er ikke verdt verken drama, tårer eller irritasjon fra din side å ta opp dette noe sted med familien deres. Kommer BARE til å skape splid og du får det ikke noe bedre etterpå, heller tvert om.

Hold deg for god til å si noe, ta det heller med mannen din og luft deg, evt nære venninner som du vet ikke vil ta det videre.
Enig i at jeg ikke selv ville gjort det slik denne dama har gjort, men -kanskje- de holder sammen og gifter seg i fremtiden. Kanskje gjør de ikke, og da kan du jo eventuelt nevne at du synes det var vel ivrig der en stund slik at svigerbror ikke går i den fellen igjen. I mellomtiden, bare pust med magen:)

Anonymkode: 14678...f44

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Plager meg fordi svigerbroren har hatt flere damer, men aldri hatt noe langsiktig, bare korte forhold. Nesten så de overlapper hverandre 🙈

Vi har aldri rukket å bli godt kjent med kjæresten hans, før han bytter dem ut og kommer med ei ny ei. 
TS

• Liker 1
Skrevet

Dette høres ganske spesielt ut. Hun har altså introdusert både kjæresten sin og familien hans for barnet sitt etter bare noen skarve måneder? Og presterer attpåtil å kalle han for pappa? 
Trist, og ikke minst skummelt. Høres ut som ustabile folk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Plager meg fordi svigerbroren har hatt flere damer, men aldri hatt noe langsiktig, bare korte forhold. Nesten så de overlapper hverandre 🙈

Vi har aldri rukket å bli godt kjent med kjæresten hans, før han bytter dem ut og kommer med ei ny ei. 
TS

Da er det enda verre at hun har involvert barnet sitt i dette etter så kort tid. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil bli mer kjent med henne og barnet før min datter blir omtalt som noe søskenbarn, hvert fall. 

Svigerbroren min, hadde jo ei annen dame 1 måned før han ble sammen med hun her med barn, har drevet på med flere samtidig og har vært sjalu på kjæresten så lenge vi har vært sammen. Derfor vil jeg se litt hvordan det går først, for han bytter dame raskere enn noe annet. 

Vil ikke treffe på 1000 forskjellige kvinnfolk med barn også skal de plutselig ikke være en del av familien lenger. 
TS

Hva gjør det egentlig deg om datteren din blir omtalt som søskenbarn? 

Greit nok at broren din har hatt sine kjærester, men nå har «skaden» skjedd og du kan ikke gjør noe annet enn å snakke med din bror eller akseptere det. 

Skulle det bli over mellom dem så kan du sette ned foten om han finner seg en ny kjærest med barn fra før av. 

• Liker 4
Skrevet

Barnet ditt er 3 uker, det har ingen forståelse av at det blir kalt søskenbarnet til et annet barn og tar heller ikke skade av det. Om de skulle gå fra hverandre innen et år eller to vil ikke engang barnet ditt huske kjæresten hans eller barnet hennes. Slapp av, det er ikke noe å lage drama av. 

Anonymkode: c9982...33c

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

Kan i alle fall trøste deg med at om det er det at du er redd for at dette skal gå ut over barnet ditt, så tar ikke dott barn på knappe en måned noe skade av at noen blir omtalt som søskenbarn, for å så forsvinne om noen måneder... 

Barnet ditt kommer ikke til å huske noenting, så jeg forstår ikke helt frykten din. 

Anonymkode: 6a80e...3b5

• Liker 5
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Hva gjør det egentlig deg om datteren din blir omtalt som søskenbarn? 

Greit nok at broren din har hatt sine kjærester, men nå har «skaden» skjedd og du kan ikke gjør noe annet enn å snakke med din bror eller akseptere det. 

Skulle det bli over mellom dem så kan du sette ned foten om han finner seg en ny kjærest med barn fra før av. 

For så vidt ingen ting, men for min del, så er ikke et barn, som verken er «kjøtt og blod», eller som har vært en del av familien mer enn 4 måneder, noe søskenbarn for min datter. Saken hadde vært en helt annen en hvis vi faktisk kjente kjæresten hans og barnet, noe vi ikke gjør.

Bare ekstremt spesielt når vi bare har møtt henne og barnet hennes én gang, og de ikke har hilst på datteren min. 
TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet ditt er 3 uker, det har ingen forståelse av at det blir kalt søskenbarnet til et annet barn og tar heller ikke skade av det. Om de skulle gå fra hverandre innen et år eller to vil ikke engang barnet ditt huske kjæresten hans eller barnet hennes. Slapp av, det er ikke noe å lage drama av. 

Anonymkode: c9982...33c

Tenker også på sønnen hennes, hen er en del år eldre. Men har faktisk ikke tenkt på det, at hun ikke kommer til å huske det uansett hvis de går fra hverandre.😂

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...