AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Nå gjelder det ikke meg, men barnefar. Vi har en sønn sammen og han har en sønn fra et annet forhold. Vi bor ikke sammen lengre. Far skal feire jul med barna i år. Eldste bor i Oslo med moren sin. Ble fortalt i går at han skal ta fly. Vi bor på en plass med veldig liten smitte. Så har far invitert familie fra alle kanter i Norge. Jeg mente at det var nok med å feire sammen med besteforeldrene. Han bryter jo smitteverns reglene på dette viset. Satt å regnet ut at det kom til å bli opptil 15 stykker totalt hos de. Jeg vet jeg ikke kan gjøre noe, men blir selvsagt bekymret. Jeg har en syk mor og jobber selv på sykehjem. Jeg må være svært forsiktig. Jeg er kun på jobb og med mine foreldre. Barnet er bare med kohorten sin på skolen i fritiden. Vekket disse bekymringene til far. Synes det er nok at storebroren kommer helt fra Oslo. Mente også at han burde kjøre ned å hente barnet slik at han slapp å fly. Dette bryr ikke far seg om. Han driter i det og mente at coronaen ikke var farlig. Tanker om hva jeg skal gjøre? Har ikke lyst å ødelegge julen heller. Jeg skal være på vakt på juleaften i år så jeg er uansett ikke med barnet da. Anonymkode: e7f70...d07
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Jeg forstår ikke helt at du skal ha noen påvirkning på hva barnefar velger i julen. Forstår at du er forsiktig selv, men du kan ikke legge føringer på ham selvom dere gjerne kunne hatt en bedre dialog. Anonymkode: 65929...dd9 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Ro ned nå. Anonymkode: 2cba2...c18
Ny Bruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 (endret) Er det lov nå med flere enn 5 gjester? Endret 30. november 2020 av Ny Bruker 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Ny Bruker skrev (4 minutter siden): Er det lov nå med flere enn 5 gjester? Det med 5 gjester er ANBEFALING. Enkelte kommuner har maxtall på 10 gjester, mens andre kommuner lar det være mye opp til den enkelte familien. HI, du kan ikke styre hva far gjør i sine samværsuker, hvordan han feirer jul osv. Og i hvert fall ikke at storesøskenet til ditt barn ikke får lov til å komme hjem og feire jul med far og lillebror. Anonymkode: 465ce...c5d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Dere bør følge reglene og anbefalingene. Det du ønsker å gjøre i tillegg kan du ta på din egen kappe. Så lenge de følger reglene og anbefalingene bør han få feire slik han ønsker. Du kan jo ilegge din sønn karantene hos faren etter julefeiringen hvis du føler det blir bedre slik. Anonymkode: 03b38...63b
Snedig Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Dette kommer til skje over hele landet til jul, og så er det påan igjen i januar... 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår ikke helt at du skal ha noen påvirkning på hva barnefar velger i julen. Forstår at du er forsiktig selv, men du kan ikke legge føringer på ham selvom dere gjerne kunne hatt en bedre dialog. Anonymkode: 65929...dd9 Men er ikke dette ulovlig i Oslo da? Vi som bor her skal følge regler pm maks 10 stykker, og ikke da fra ulike kohorter. Han bryter smittevernregler. Anonymkode: ad893...87f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere bør følge reglene og anbefalingene. Det du ønsker å gjøre i tillegg kan du ta på din egen kappe. Så lenge de følger reglene og anbefalingene bør han få feire slik han ønsker. Du kan jo ilegge din sønn karantene hos faren etter julefeiringen hvis du føler det blir bedre slik. Anonymkode: 03b38...63b Han følger ikke reglene i Oslo. Anonymkode: ad893...87f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Men er ikke dette ulovlig i Oslo da? Vi som bor her skal følge regler pm maks 10 stykker, og ikke da fra ulike kohorter. Han bryter smittevernregler. Anonymkode: ad893...87f Men han bor jo ikke i Oslo. Anonymkode: e8abd...862
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Ring politiet på julaften om de bryter smittevernsreglene på det tidspunktet! Så blir forhåpentligvis hver enkelt av de bøtelagt. Anonymkode: 46397...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ring politiet på julaften om de bryter smittevernsreglene på det tidspunktet! Så blir forhåpentligvis hver enkelt av de bøtelagt. Anonymkode: 46397...8e8 Ut ifra hva vi vet fra det TS sier så er det jo ikke brudd på noen regler, mulig brudd på retningslinjene, men ingen regler Anonymkode: e8abd...862
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 I og med at ingen vet hvilke regler som gjelder til jul, så er det litt tidlig å si noe bastant. Men broren fra Oslo bør testes før han kommer, jfr reglene om studenter som skal hjem til jul. Anonymkode: 98aef...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå