Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Seriøst? Anonymkode: efb02...ae2 11
Sunnys Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Liker du alkohol? Drikker du? hvis svaret er nei kan jeg forstå at du synes det er ubehagelig. Nå ær du selv drikker og sitter rundt et bord med venner er det gøy fordi du slipper hemninger, og stemningen er god. å være på fest uten å drikke selv kan være kjedelig da alle andre er gira og har det gøy, og prater mer fritt.. da føler man seg utenfor. mJeg synes det er helt greit å ta meg en fest en sjelden gang, men å gå ut med fulle folk når jeg ikke drikker selv er grusomt. Føler meg sur og kjedelig.. 3
Silva Pluvialis Skrevet 29. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
KoopaTroopa Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Fordi det er gøy å snakke med venner og/eller nye folk. På fest blir samtalen litt ekstra morsom, ekstra ærlig. For meg som også er introvert og blir lett nervøs rundt nye folk, er det også litt deilig å med litt innabords, som hjelper meg med å roe ned og slippe meg litt løs. Et par-tre øl er egentlig nok, hvertfall nå som jeg har passert 20åra, men kan gjerne drikke mer og. Synes det er deilig å slippe all grublingen og stresset jeg har inni meg iblant. Er ikke den største dansern, men kan synes det er artig å danse litt iblant også, hvis det er musikk jeg liker (viktig krirerie). Den ærlige sannhet, men gidder ikke skamme meg for at jeg synes effekten av alkohol er litt ålreit iblant. 9
Sunnys Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Nei. Jeg er mer eller mindre avholds, og jeg drikker aldri rundt ukjente av frykt for neddoping og voldtekt. Ikke vær redd for det. Det skjer meget sjelden. Om du vil kan du jobba med din egen øl, og passe på. Eller drikke litt med kjente du stoler på. 1
Kenelz Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Det er sosialt og frivillig: Mange mennesker liker å vær frivillig sosiale. 5
Nowayback Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 Uatskillelig skrev (22 minutter siden): Dette er ikke ment som nedlatende, men jeg lurer oppriktig. Mange unge fester helg etter helg og synes det er det gøyeste i verden, og jeg lurer på hva konkret som er så gøy med det? Selv er jeg en veldig introvert person, og blir veldig sliten av mye mennesker og støy rundt meg. I tillegg blir jeg utrygg når folk er ruspåvirket, og disse utestedene spiller jo så høy musikk at det gjør fysisk vondt i kroppen. De få gangene jeg har deltatt så har jeg ikke syntes det har vært gøy i det hele tatt. Bare veldig slitsomt og masete. Innpåslitne folk overalt. Jeg sitter heller hjemme alene under dyna enn å delta på fest. Dere som elsker fest, hva liker dere med fest? Hva er gøy med å sitte rundt et bord og drikke? Jeg lurer oppriktig. Flott at mange synes det er gøy, og jeg har ingenting imot folk som fester, men jeg har litt vansker med å forstå hvordan folk orker å feste uke etter uke, det må jeg innrømme. Aldri skjønt greia. Kanskje bortsett fra en liten periode fra jeg var 18 til 21. Etter det har det å gå på byen bare vært meningsløst. Fulle folk er ikke noe særlig hyggelig å være rundt. 1
Gjest Tamsi Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 Nå har jeg vokst litt ifra den type kaos, og klarer ikke å ase meg opp samme måten lenger. Men det som var moroa med det hele var å samle vennegjengen og noen ekstra perifere og bare.. fjase. Jo mer man drikker jo gøyere blir egentlig absolutt alle trivielle småting. Lange, dype, "meningsfulle" samtaler og masse klemming med folk man ikke kjenner så godt, tisse sammen med fremmede jenter som ikke kan få sagt nok hvor mye de elsker kjolen din, allsang med sanger som alle kan (sånn cirka), drikkeleker som går ut på å utlevere seg selv litt og le av seg selv og andre, og dansing på kjøkkenet som ingen hadde gjort i edru tilstand. Det forutsetter selvsagt at man liker å være sammen med andre og slå seg litt løs, men det er også mange innesluttede som slapper litt mer av med litt innabords. Fester trenger ikke involvere mange, noen av de artigste festene jeg har vært har bestått av rundt 5-6 stykker. Da får alle litt mer plass og man trenger ikke rope så mye.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 Helt enig. Ser en del av trådene du skriver Uatskillelig, Enig med 99% av ting du skriver (bortsett fra litt forskjellige abort-meninger) så tror vi hadde kommet bra overens! Kan heller ikke fortså hva som er gøy med fest, alkohol og utesteder. Ubehagelig, bråkete og kjedelig Foretrekker å ligge under et varmt pledd i sofaen med godis og podcast eller en god film/bok Anonymkode: bdd6b...2b2 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Ser en del av trådene du skriver Uatskillelig, Enig med 99% av ting du skriver (bortsett fra litt forskjellige abort-meninger) så tror vi hadde kommet bra overens! Kan heller ikke fortså hva som er gøy med fest, alkohol og utesteder. Ubehagelig, bråkete og kjedelig Foretrekker å ligge under et varmt pledd i sofaen med godis og podcast eller en god film/bok Anonymkode: bdd6b...2b2 Så hyggelig å høre. Det høres ut som vi er ganske like. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Må man forstå alt da? Det er så enkelt at folk er forskjellige, liker forskjellige ting og har forskjellige interesser. Hvis jeg skal tenke sånn så kan ikke jeg forstå hvorfor folk liker å game eller se på fotball (eller annen type sport) f.kes, men jeg gidder ikke å lage en tråd for å finne ut av hva folk syns er så gøy med det. Svaret er simpelt: folk er forskjellige. Anonymkode: a9eea...e7d 7
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Må man forstå alt da? Det er så enkelt at folk er forskjellige, liker forskjellige ting og har forskjellige interesser. Hvis jeg skal tenke sånn så kan ikke jeg forstå hvorfor folk liker å game eller se på fotball (eller annen type sport) f.kes, men jeg gidder ikke å lage en tråd for å finne ut av hva folk syns er så gøy med det. Svaret er simpelt: folk er forskjellige. Anonymkode: a9eea...e7d Det er bare interessant å se hva folk tenker. Det er jo mange som elsker fest så noe forlokkende må det jo være med det.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Uatskillelig skrev (12 minutter siden): Det er bare interessant å se hva folk tenker. Det er jo mange som elsker fest så noe forlokkende må det jo være med det. Men er det såå vanskelig å se for seg hva som er morro med det? du vet jo at hvis man drikker riktig så blir man i et lett og lystent humør og de fleste liker venner og musikk og den komboen, er den så vanskelig å se for seg at er bra? Anonymkode: a9eea...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 Å være sosial, le og bare slappe av. om dagen (og alder) så er jeg mer til å spise ost og drikke rødvin typ kveld. jeg drar på byen innimellom, men da ønsker jeg ikke å drikke. Fordi jeg føler meg mer sosialt våken, lettere å slå meg løs og kan kjøre hjem. Drar jeg på fest er jeg ofte også edru, fordi jeg har det mer moro. Fortsatt liker jeg det sosiale. så alt i alt.. fest er for å treffe nye mennesker, være sosial og gjøre noe annet enn å hjelpe med lekser, jobbe og vaske huset. Og når det er sagt så eeeeelsker jeg å dra på hytta alene med dattera mi med en god bok, kiwipose med mat og legge meg kl 11 på kvelden. Like godt som å være sosial det! Anonymkode: 2836d...3ce
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 Før jeg var 24 hadde jeg såvidt rørt alkohol. Men jeg elsket å feste og drikke fra alder 24-28, var så gøy og spennende, møte folk, danse på diskotek var fantastisk, følelsen av alkohol som bruste i kroppen....etter jeg ble 29 det så dabbet det av pga ting som skjedde. Nå er jeg helt omvendt. Liker ikke feste, er ikke så keen på alkohol. Kan drikke en gang i blant , hjemme alene. Og nå, kan ikke skjønne hva jeg egentlig syntes var så gøy med festing og fyll, får helt avsmak bare på tanken på å feste... Skal sikkert innom et diskotek når korona er over for det synes jeg er gøy, danse...men festing ellers generelt takker jeg nei til om sjangsen byr seg... K30 Anonymkode: 6b27c...7f9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Uatskillelig skrev (2 timer siden): Det er bare interessant å se hva folk tenker. Det er jo mange som elsker fest så noe forlokkende må det jo være med det. Det er fordi du ikke har kjent på den spesielle følelsen, den atmosfæren man faller inn i, når man drikker/røyker....når man først har fått smaken så vil man mer, mer mer...til en dag man går lei og det frister ikke lenger... Anonymkode: 6b27c...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 Jeg elsker å være på fest. Det er et avbrudd fra den grå hverdagen. Da jeg var student leste jeg mye og jobbet hardt, da var det kjempegodt å ta en ordentlig fest, pause fra bøkene, få møte studievennene i en annen setting enn i klasserommet. Drikke og bli mer løssluppen, bare gjøre noe HELT annet en kveld. Man blir bedre kjent med folk hvis man er på fester med dem. Jeg er også introvert, men når det er folk jeg kjenner på festen, holder jeg meg til dem. Jeg er ikke en som mingler eller stifter nye bekjentskaper, uansett hvor mye jeg drikker. Men jeg føler meg mer komfortabel i situasjonen. Nå er jeg mor, har bikket 40 år, og lever et A4-liv, og nå er det minst like godt å komme seg ut på fest. Avbrekk fra småbarnshverdagen er sårt tiltrengt, de få gangene jeg kommer meg ut! Drikke og smugrøyke og mimre om gamle dager med venninnegjengen min som jeg har kjent hele livet. Jeg savner virkelig å dra ut/dra på fest, det er noe jeg gleder meg til mest av alt når vi kommer på andre siden av korona. Anonymkode: c1368...21d 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 Jeg er i 40åra selv. Aldri likt festing og alkohol, selv om jeg også ha drukker litt. "Fest" kan jo være så mangt, jeg liker en middag ute. Men å gå på en pub/bar/utested etter kl 22 på kvelden kunne jeg aldri ha funnet på i dag. Problemet med nordmenn og "fest" er jo at alt handler om å drikke alkohol eller andre rusmidler, da blir alt ganske trist. Nå det kun handler om dette. Lite sosialt, faktisk asosialt. Å møte nye mennesker ja, men disse er jo også kun opptatt av å ruse seg på et eller annet. Lite interessant. Nei, livet er kort. En god natt med søvn slår det meste Stå opp rundt kl 7, ut å gå/sykkle/løpe eller trene styrke...kjenne at man lever. Rus er ikke livet, du er ikke den du ruser deg til. Livet i seg selv skal være rusen din. Anonymkode: 7db0a...0d1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 Vi er forskjellige. Jeg syns å være under dyna helg etter helg hjemme er gørrkjedelig. Jeg elsker å feste. Det er gøy, sosialt, man er med gode venner/snart gode venner, man blir kjent på en helt annen måte og man er mer ærlige og dype i samtalen. Jeg misliker å gå på byen da. Da er det overfulle gamle menn som henger over meg og tror de har sjans, det er skriking og bråk og jeg vil bare hjem. Men koselige hjemmefester med drikkeleker og gode samtaler er jeg veldig glad i. Anonymkode: fd38b...247 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå