Gå til innhold

Bror min prøver å få meg til å like dama hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må begynne med å si jeg har ingenting imot denne jenta eller at bror min er sammen med henne, men det er enkelte ting hun har sagt og gjort som gjør at jeg bare ikke har lyst til å være så innvolvert. Jeg jobber deltid ved en klesbutikk, vi alle bor i samme by så oddsen er nokså stor at vi treffes hvis jenta føler for å handle noe dameklær. Selvfølgelig hilser jeg på henne og sier hei, men jeg går ikke deep og begynner med samtaler med henne... vi er ikke der liksom. Jeg gjør jobben min og er hyggelig med kundene og hjelper dem om de lurer på noe.

Var en gang jeg skulle innom båthuset vårt og rydde litt der siden jeg hadde avtalt med foreldrene mine at jeg skulle ha et par venniner der. Da jeg kom dit så var bror min og dama hans allerede der, de pleier av og til å lese litt der. Da kom bror min og jeg fortalte når jeg fikk besøk og sa de måtte bare være der til kl som var avtalt. Så satt jeg meg inn i bilen for å kjøre tilbake, når bror min kommer ut og forteller at jeg må hilse på dama og snakke med henne. Jeg hadde jo selvfølgelig hilst og sagt hei som er vanlig, før jeg satt meg i bilen, så jeg fortalte at jeg har hilst og jeg har litt dårlig tid da jeg har catering som skal hentes. Da forteller bror min at denne dama synes jeg virker som en total bitch og dette har hun sagt til han. Jeg var egentlig helt satt ut... Altså jeg kjenner henne ikke engang og hun har allerede dømt meg på den måten🙃

Jeg synes jo egentlig hun virket som en ok jente, men mtp alderen hennes synes jeg ikke det er særlig voksent av henne å klistre folk du aldri har hatt en eneste samtale med på den måten...

Så da bestemte jeg meg bare for å trekke unna, siden jeg orker ikke å være fake, er bror min glad så er det det som er viktig
For noen uker siden var jeg igjen på båthuset våres og da hadde tydeligvis dama glemt igjen husnøklene hennes i gangen der, så da ringte bror min å sa ifra om at hun kommer innom å henter dem. Jeg sa null stress og hørte hun kom, og det gikk ikke mange minutter før jeg fikk telefoner fra bror min som var i en annen by på skolen... Dama hans hadde tydeligvis ringt å fortalt han om at det lå en pakke til meg i gangen VÅR og begynt å komme med tusen teorier på hva jeg holdt på med og hvem jeg var med...  Altså 1. dette båthuset er jo familien min sin, selvfølgelig kan jeg ha med mine personlige ting? nummer 2. hvorfor skal hun prøve å skape problemer mellom meg å bror min? 

Synes egentlig det hele bare er merkelig, altså hva vi har i den gangen angår jo ikke henne? hadde forstått henne om det var en bombe som skulle sprenge ned dette båthuset, men neida bare en uskyldig gave og hennes fake teorier.

Så nå er jeg done, vet ikke hvorfor hun har problemer med meg og prøver å fyre opp bror min for å lage problemer mellom oss, men bror min får respektere at jeg holder avstand etter det støntet der.

Hva synes dere? er jeg for streng?

Anonymkode: b2f56...20e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er vel skeptisk fordi du viser så lite vilje til å bli kjent. Ja du virker faktisk ikke så hyggelig, men det virker ikke hun heller.

Anonymkode: c3c0f...0e8

• Liker 20
Skrevet

Enig. Synes dere begge virker umodne og bitchy. 

Anonymkode: 94206...66e

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du er for streng, er barnslig å prøve å lage problemer mellom folk på den måten

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er vel skeptisk fordi du viser så lite vilje til å bli kjent. Ja du virker faktisk ikke så hyggelig, men det virker ikke hun heller.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså nå vet vi jo ikke hele historien her, men jeg får ikke et bilde av ts er bitchy? Hvis ts hadde vært bitchy hadde hun ikke latt dama komt inn i båthuset og sagt null stress? eller så hadde hun heller ikke hilst på henne frivillig nå hun traff henne førstegangen der. Synes egentlig det er litt dumt at bror hennes ikke fikk med seg at hun hilset.., og laget en scene ut av dette. 

Anonymkode: 9df89...668

• Liker 6
Skrevet

Får ikke inntrykket at du er en megge. 

Skjønner deg godt! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Herregud alt bra? dere er ikke noe bedre enn den dama om dere ut ifra den teksten kom frem til at ts er bitchy...

Først og fremst hvis ts virkelig hadde vært bitchy så hadde hun ikke gått et par runder med seg selv og lurt på om hun er for streng, hun bryr seg og hun vil ha inspill til om hu gjør det rette her, hvis dere også skal synke på samme nivp som denne dama og bare judge uten å svare på spørsmålet, vær grei å la vær.

Jeg tenker faktisk at dette kan være en lur løsning av ts, kanskje alle bare har godt av litt avstand nå, må kanskje være en ekstra påkjenning for ts siden det er hennes bror, men hvis dama stadig prøver å lage problemer mellom dem så har de godt av en pause uten noe problemer så de kan starte på over uten noe slikt

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 1aa1a...a03

• Liker 1
Skrevet

Svelg stoltheten og bli kjent med dama til broren din. Glem alt som har vært og gi henne en ny sjanse. Hvis du fortsetter å trekke deg unna kan du skape splid i familien og drive broren din vekk. Det vil du angre på, det kan jeg love deg.

Anonymkode: a6308...cd3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er dere? 

Hun er 30 jeg er 21

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart det blir problemer i verden

Anonymkode: beae5...03d

Skrevet

Hun føler seg truet av deg. 

Anonymkode: b1bf4...547

• Liker 1
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er 30 jeg er 21

Ikke meg du siterte til, men ehh??? Hun må slite med ett eller annet. 

I din situasjon hadde jeg bare vært nøytral og ikke involvert meg i dramaet hennes. Ringer broren din så er det bare å vær like rolig tilbake og forklare kort om hendelsen, og at du synes det blir for barnslig. 

Og nei, har du en bror som er riktig skrudd sammen så vil han ikke bli drevet bort. 

Endret av Kenelz
  • Liker 4
Skrevet
Kenelz skrev (9 minutter siden):

Ikke meg du siterte til, men ehh??? Hun må slite med ett eller annet. 

I din situasjon hadde jeg bare vært nøytral og ikke involvert meg i dramaet hennes. Ringer broren din så er det bare å vær like rolig tilbake og forklare kort hendelsen, og at du synes det blir for barnslig. 

Og nei, har du en bror som er riktig skrudd sammen så vil han ikke bli drevet bort. 

ja ehhh 30? hun er fullstendig voksen og holder på slikt? Jeg også tipper hun sliter med noe for det der er ikke normalt

• Liker 3
Skrevet

Synes dere som mener ts er bitchy har litt godt av å forstå at dama er 30 og spesiell. Hun er voksen...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor gamle er dere? 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hun er 30 jeg er 21

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

ja ehhh 30? hun er fullstendig voksen og holder på slikt? Jeg også tipper hun sliter med noe for det der er ikke normalt

Ikke sant? Skulle ha trodd kvinnen var langt yngre.

Skrevet

Hun er sikkert bare veldig usikker, hun på 30 altså. Jeg er over 30 selv og kan fortelle at det ikke er noen automatikk i at man blir selvsikker bare fordi man blir eldre. 

Hun er dama til broren din, og du burde bli mer moden selv og se på henne som familie! Hvis du er glad i broren din burde du være postitivt innstilt til den han deler livet med og gjøre det enklere for alle ved å vise interesse. 

Ettersom at hun er såpass usikker og helt sikkert har skapt noen historier i hodet sitt om at du ikke aksepterer henne, så burde du gjøre en ekstra innsats. Både for hennes og for din brors del. Gi henne ekstra øyenkontakt, et hei, spør om hennes dag og hennes liv. Holder du på sånn lenge nok, så skal du se at det blir mye enkelte å forholde seg til dem begge.

se på det slik: du har å gjøre med en usikker og kanskje umoden voksen dame, da kan du velge å enten: være umoden og litt avvisende, ELLER bestemme deg for å være den voksne personen i relasjonen som viser initiativ, imøtekommenhet og smil. Hun er tross alt noen broren din har valgt å være sammen med, så vis broren din støtte. Tenk på hvordan du selv ville likt å bli behandlet som nytt familiemedlem!

Anonymkode: 53a4b...435

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

forteller bror min at denne dama synes jeg virker som en total bitch

Og hva sa broren din når dama hans sa at lillesøster er en total bitch?

Det synes jeg du skal spørre han om. Hvis noen sier noe sånt til sønnen min om søsteren hans forventer jeg at han sier fra i klare ordelag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...