AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Sitter og skammer meg over at jeg ikke orker å ha kontakt med venninnen lenger, fordi hun bobler av lykke over sin nye kjærlighet - hun drømmer om å være gravid innen et år. Jeg har depresjon som jeg får behandling for, er arbeidsløs så jeg har ingen sosial kontakt på dagtid, - og drømmen om en kjernefamilie svinner hen siden jeg har bikket 40. Jeg har alltid unnet mine venninner kjærligheten, jeg har aldri vært misunnelig, fordi jeg alltid har tenkt at den lykken de har er i kraft av at de er dem og at min tur vil komme. Men denne gangen orker jeg ikke høre og jeg tar ikke kontakt. Hun merker det nok og jeg har dårlig samvittighet. Men jeg bare makter ikke. Jeg er jo ingen god venninne nå uansett, tunge tanker kverner hele tiden og jeg gråter veldig mye. Da vi snakket sist var jeg livredd for at hun skulle begynne å prate om kjærligheten hun har i livet sitt, da hadde jeg begynt å gråte. Sa jeg at jeg ikke rakk å prate for det er jo bare et spørsmål om tid før de stormforelskede begynner å legge ut om lykken sin og jeg orker ikke høre på. Antar jeg er dum. Et bryllup til neste år ville jo gitt meg en mulighet til å kle meg fint og kanskje møtt en singel venn av brudgommen. Prøvde å lese denne, men bare; blarhggghhhh..... https://utforsksinnet.no/hvorfor-klarer-jeg-ikke-a-vaere-glad-pa-andres-vegne/ Anonymkode: 380fc...627 1
SoWhat? Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Kan du fortelle henne hvordan du har det? Bare si at du er lei for det, men nå klarer du ikke glede deg, og du syns det er trist og vanskelig at det er sånn. Men at du jo vil at hun skal ha det bra. Dere er jo venninner, og da kan dere prate sammen? Hun bør jo forstå deg, og kanskje det hjelper deg å bare åpne opp om det? 2
Sunnys Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Vær ærlig med henne og sitat du er misunnelig.. ikke fordi du ikke unner henne det, men fordi din egen situasjon blir så tydelig. Spriket mellom situasjonene deres blir så stort, og hun skjønner det. Ikke dropp henne, da du trenger vennene dine i din situasjon. Konsentrer deg om deg selv og din situasjon og bygg deg selv opp, og kom deg ut av denne depresjonen. Når du har det bedre med deg selv vil du også være mottagelig for å møte kjærligheten. Vær inne på tinder og flørt.. så får du følelsen av at du lever litt 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå