Gå til innhold

Er så lei av å ha rosacea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det ingen her som har prøvd rosea calm cream fra Dr. Schrammek? Jeg synes den er kjempegod og roer virkelig ned når huden min er rød. Den gjør virkelig underverker. Har ikke prøvd andre kremer enn denne. 

Anonymkode: 27e95...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk en krem av hudlegen som heter Soolantra. Litt dyr og krever resept. 4 uker med denne så gikk jeg uten sminke, den tok MYE av ujevnheter og kanskje 85% av rødhet, og den glødende følelsen ble borte og huden min tåler "vanlig bruk". Fikk høre at det vil blusse opp igjen og at man kan trenge sånn behandling årlig. 

Det var himmel og helvete for meg så den lille tuben krem til 350 kroner elsker jeg. 

Anonymkode: 4fd12...36b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk en krem av hudlegen som heter Soolantra. Litt dyr og krever resept. 4 uker med denne så gikk jeg uten sminke, den tok MYE av ujevnheter og kanskje 85% av rødhet, og den glødende følelsen ble borte og huden min tåler "vanlig bruk". Fikk høre at det vil blusse opp igjen og at man kan trenge sånn behandling årlig. 

Det var himmel og helvete for meg så den lille tuben krem til 350 kroner elsker jeg. 

Hvor lenge varte effekten? Brukte du den i bare fire uker?

Jeg fikk denne i fjor da en lege tilfeldigvis sa "Ja, vi ser at du har rosacea". Det var ikke det jeg var der for, men reiste hjem med resept.

Etter en måned fikk jeg kommentarer på at jeg var ikke rød lenger, og har ikke hatt et skikkelig utbrudd siden i sommer. Jeg må bruke den kontinuerlig, og etter fire måneder bør man ta pause en måned (ifølge pakningsvedlegg, fastlegen visste ikke noe om denne). Nå har jeg hatt pause i ti dager, og huden er synlig rødere, og den brennende følelsen er tilbake. Gleder meg til pausen er over!

Håper den ikke mister effekt over tid, dette er de beste 315 kr per ca. 45 dager jeg har brukt 😊

Anonymkode: 2ecf9...417

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge varte effekten? Brukte du den i bare fire uker?

Jeg fikk denne i fjor da en lege tilfeldigvis sa "Ja, vi ser at du har rosacea". Det var ikke det jeg var der for, men reiste hjem med resept.

Etter en måned fikk jeg kommentarer på at jeg var ikke rød lenger, og har ikke hatt et skikkelig utbrudd siden i sommer. Jeg må bruke den kontinuerlig, og etter fire måneder bør man ta pause en måned (ifølge pakningsvedlegg, fastlegen visste ikke noe om denne). Nå har jeg hatt pause i ti dager, og huden er synlig rødere, og den brennende følelsen er tilbake. Gleder meg til pausen er over!

Håper den ikke mister effekt over tid, dette er de beste 315 kr per ca. 45 dager jeg har brukt 😊

Anonymkode: 2ecf9...417

Jeg brukte den i nesten 6 uker og brukte opp to tuber, huden min ble så myk at jeg sikkert brukte rikelig hver dag. Og siden da har huden min vært veldig fin, har gått nesten 3 mnd uten nå. Hudlegen sa at av de som merker god effekt så vil ca halvparten oppleve å måtte ta en ny eller mye lengre kur innen 6 mnd, mens andre kan oppleve at effekten vedvarer over ett år...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...