AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Del Skrevet 29. november 2020 Nå er jeg skikkelig lei og oppgitt. Har hatt rosacea hele livet, men var først etter en time hos hudlege for tre år siden jeg fikk vite hva jeg hadde. Har alltid vært rødere enn andre. Jeg er så lei av å alltid føle meg stygg, aldri kunne gå uten sminke, få kommentarer på rødhet fra kjæresten, og bestandig være hoven og blank i ansiktet. Lidelsen gjør meg rett og slett veldig stygg. Gruer meg alltid til å være uten sminke sammen med kjæresten min. Synes det er rart at han er glad i meg siden jeg ser ut som dette. I tillegg har jeg det også i øynene, dette betyr at jeg alltid har såre øyne og huden rundt er rødlig. Jeg er så lei. Har prøvd flere ting. Gått på isotretinoin i to år, lokalbehandling med krem, nå går jeg på antibiotika. Jeg ser fremdeles ut som en kokt hummer med papler rundt omkring. Har så lyst til å kunne gå uten sminke og bare ha en vanlig hudfarge i ansiktet. Det virker kanskje som en bagatell, men for meg er det veldig hemmende og sjenerende. Nesen min er for eksempel alltid knallrød, verst rundt nesevingene og på dem. Bare et lite hjertesukk. Anonymkode: fc18c...e40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Del Skrevet 29. november 2020 Klem til deg ❤️ du er nok på ingen måte stygg, selv om det kanskje føles sånn for deg. Man legger som regel mer merke til det som man selv er ufornøyd med. Du er et vakkert menneske, både inni og utenpå! Husk at rosacea ikke trenger å vare evig, man kan bli kvitt det, eller det kan reduseres betraktelig. Anonymkode: 23ca9...7f9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Del Skrevet 29. november 2020 Anonymkode: 856cf...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hutta Skrevet 29. november 2020 #4 Del Skrevet 29. november 2020 Jeg har også rosacea, hadde hele tiden bare trodd at jeg var så rød på grunn av akne, men da kvisene så og si var borte og trynet mitt fortsatt var helt rødt så dro jeg til en hudlege som sa at jeg hadde rosacea. Har gått på isotret og andre behandlinger og tok flere laserbehandlinger etter jeg fikk vite at jeg hadde rosacea. Det hjalp vel litt kanskje, men uansett var jeg fortsatt knallrød og det var ikke bra nok til at jeg følte meg helt bra uten sminke i offentligheten. Og blodkarene kommer etterhvert tilbake igjen etter laserbehandling. Det er foreløpig ikke noen kur mot rosacea så jeg må bare prøve å pleie huden så godt som mulig og jobbe med at det er greit å være litt rød. Når jeg tenker på at det ikke er noen måte jeg kan bli kvitt det helt fullstendig får jeg litt angst innvendig ved tanken på at jeg må gå sånn her resten av livet og aldri kan ha helt perfekt hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hutta Skrevet 29. november 2020 #5 Del Skrevet 29. november 2020 Vil også legge til at min mor har rosacea, noe som jeg ikke visste i det hele tatt før hun sa det da jeg hadde fått beskjed av hudlegen at jeg hadde det. Hun er bare litt rød på nesa innimellom og man tenker ikke over det i det hele tatt, så håper min hud blir så bra til slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Del Skrevet 29. november 2020 hutta skrev (4 minutter siden): Jeg har også rosacea, hadde hele tiden bare trodd at jeg var så rød på grunn av akne, men da kvisene så og si var borte og trynet mitt fortsatt var helt rødt så dro jeg til en hudlege som sa at jeg hadde rosacea. Har gått på isotret og andre behandlinger og tok flere laserbehandlinger etter jeg fikk vite at jeg hadde rosacea. Det hjalp vel litt kanskje, men uansett var jeg fortsatt knallrød og det var ikke bra nok til at jeg følte meg helt bra uten sminke i offentligheten. Og blodkarene kommer etterhvert tilbake igjen etter laserbehandling. Det er foreløpig ikke noen kur mot rosacea så jeg må bare prøve å pleie huden så godt som mulig og jobbe med at det er greit å være litt rød. Når jeg tenker på at det ikke er noen måte jeg kan bli kvitt det helt fullstendig får jeg litt angst innvendig ved tanken på at jeg må gå sånn her resten av livet og aldri kan ha helt perfekt hud. Hadde det på akkurat samme måte! Ser ut som vi har prøvd det samme. Har også tatt flere laserbehandlinger, veldig dyrt og utgjør ikke så stor forskjell. Blir også skikkelig lei meg når jeg tenker på at jeg skal se slik ut resten av livet. Er også livredd for å få sånn hoven nese som noen med rosacea får. Prøver å gjøre som deg, tenke at det er greit å være litt rød, men blir så sjalu på alle damer som bare kan gå uten sminke og være like fine. Min mor har nok også rosacea, men ikke så mye som meg. Har hatt den rødheten hele livet. Takk for svar. Anonymkode: fc18c...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Klem til deg ❤️ du er nok på ingen måte stygg, selv om det kanskje føles sånn for deg. Man legger som regel mer merke til det som man selv er ufornøyd med. Du er et vakkert menneske, både inni og utenpå! Husk at rosacea ikke trenger å vare evig, man kan bli kvitt det, eller det kan reduseres betraktelig. Anonymkode: 23ca9...7f9 Så snill du er, men jeg er faktisk ganske stygg. Ja, men jeg har prøvd så mye, og ingenting har gitt spesiell effekt. Isotretinoin var bra, for da roet huden seg og var ikke fet. Dessverre kan jeg ikke bruke dette hele tiden. Har hatt det hele livet, så tviler på at det blir å forsvinne på meg. Har i tillegg mange andre feil. Har en skikkelig B-kropp. Dette er liksom bare det som i tillegg gjør meg stygg. Anonymkode: fc18c...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): g er så lei av å alltid føle meg stygg, aldri kunne gå uten sminke, få kommentarer på rødhet fra kjæresten, og bestandig være hoven og blank i ansiktet. Lidelsen gjør meg rett og slett veldig stygg. Vet kjæresten at du har roscea? For min visste ikke det. Når han kommenterte det ble jeg jo lei meg. Nå som han vet det og samtidig vet hvor mye rosceaen plager meg, er det ikke tema lenger. Alle kvinnene i min familie har roscea. Jeg tenkte aldri over at de hadde røde områder i ansiktet før de nevnte det når jeg var voksen. Tenkte bare at de alltid så så freshe ut, som om de var mye ute. Jeg tror vi som har roscea tenker altfor mye på det. Sånn sett i forhold til hvor mye andre folk legger merke til det. Anonymkode: 3ee01...434 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet kjæresten at du har roscea? For min visste ikke det. Når han kommenterte det ble jeg jo lei meg. Nå som han vet det og samtidig vet hvor mye rosceaen plager meg, er det ikke tema lenger. Alle kvinnene i min familie har roscea. Jeg tenkte aldri over at de hadde røde områder i ansiktet før de nevnte det når jeg var voksen. Tenkte bare at de alltid så så freshe ut, som om de var mye ute. Jeg tror vi som har roscea tenker altfor mye på det. Sånn sett i forhold til hvor mye andre folk legger merke til det. Anonymkode: 3ee01...434 Han vet det, men har ikke understreket hvor mye det plager meg. Har fått for meg at det ikke er lurt å dra oppmerksomheten hans altfor mye mot det. Skjuler det med sminke om dagen, men i kveldens mulm og mørke må sminken av. Da er huden ekstra rød av gnikking og krem. Altså, jeg bruker sminke hver dag, så sånn sett legger ikke folk merke til det. Dekker det bak en maske, men om jeg ikke hadde gjort det ville det lyst. Er knallrød på nese, rundt den, hele kinnet, panne og hake. Hadde det bare vært så jeg så fresh ut i kinnene ville jeg vært glad. Takk for svar. 🙂 TS. Anonymkode: fc18c...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hutta Skrevet 1. desember 2020 #10 Del Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 23.50): Hadde det på akkurat samme måte! Ser ut som vi har prøvd det samme. Har også tatt flere laserbehandlinger, veldig dyrt og utgjør ikke så stor forskjell. Blir også skikkelig lei meg når jeg tenker på at jeg skal se slik ut resten av livet. Er også livredd for å få sånn hoven nese som noen med rosacea får. Prøver å gjøre som deg, tenke at det er greit å være litt rød, men blir så sjalu på alle damer som bare kan gå uten sminke og være like fine. Min mor har nok også rosacea, men ikke så mye som meg. Har hatt den rødheten hele livet. Takk for svar. Anonymkode: fc18c...e40 Ja, høres akkurat ut som meg det du skriver, tenker på akkurat de samme tingene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. desember 2020 #11 Del Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 22.59): Nå er jeg skikkelig lei og oppgitt. Har hatt rosacea hele livet, men var først etter en time hos hudlege for tre år siden jeg fikk vite hva jeg hadde. Har alltid vært rødere enn andre. Jeg er så lei av å alltid føle meg stygg, aldri kunne gå uten sminke, få kommentarer på rødhet fra kjæresten, og bestandig være hoven og blank i ansiktet. Lidelsen gjør meg rett og slett veldig stygg. Gruer meg alltid til å være uten sminke sammen med kjæresten min. Synes det er rart at han er glad i meg siden jeg ser ut som dette. I tillegg har jeg det også i øynene, dette betyr at jeg alltid har såre øyne og huden rundt er rødlig. Jeg er så lei. Har prøvd flere ting. Gått på isotretinoin i to år, lokalbehandling med krem, nå går jeg på antibiotika. Jeg ser fremdeles ut som en kokt hummer med papler rundt omkring. Har så lyst til å kunne gå uten sminke og bare ha en vanlig hudfarge i ansiktet. Det virker kanskje som en bagatell, men for meg er det veldig hemmende og sjenerende. Nesen min er for eksempel alltid knallrød, verst rundt nesevingene og på dem. Bare et lite hjertesukk. Anonymkode: fc18c...e40 Bruker du milde og beroligende renseprodukter og fuktighetskremer i tillegg til antibiotikaen? Hudpleie kan jo ikke kurere tilstanden, men rosacea er så videt jeg har forstått en slags betennelsestilstand i huden, og da er det viktig å beskytte huden og irritere den minst mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Del Skrevet 3. desember 2020 Elixir acticlear gel og niactil gel hos hudpleier☺️ Har dermatitt hud med rosacea tendenser selv. Viktig å ha milde produkter med riktige syrer. Anonymkode: 01384...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Del Skrevet 3. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Elixir acticlear gel og niactil gel hos hudpleier☺️ Har dermatitt hud med rosacea tendenser selv. Viktig å ha milde produkter med riktige syrer. Anonymkode: 01384...803 Jeg bruker også disse produktene. og de har hjulpet mot rosasceaen min Anonymkode: 45053...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Del Skrevet 3. desember 2020 Forstår så utrolig godt hvordan du føler det, ts!💛 Fikk diagnosen rosacea for noen få år siden. Sleit mye med kviser fra ungdomsskolen og fram til ca 30 årsalderen. Trodde omsider huden min skulle bli bra, men ser ut til at rosaceaen blir en følgesvenn for livet..🙄 Elixir har hjulpet meg ganske mye. Altså, man blir jo ikke kurert, men har opplevd såpass forbedring at det er verdt kostnaden. Har du prøvd Sulfactil? Jeg bruker den på betente områder når det er som verst. Da jeg startet med den hadde jeg et heftig utbrudd med betente kinn. Mener å huske at jeg da brukte den hver kveld i 1 uke. Nå er den vedlikeholdsbehandling når jeg merker nye utbrudd er på gang. Da kun 1 eller maks 2 kvelder. Som noen andre har nevnt må rosacea-hud få hvile (tror Sulfactil er ganske sterk). Acticlear bruker jeg hver kveld (når jeg ikke bruker Sulfactil), og Niactil morgen og kveld. Anonymkode: ca6e5...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Del Skrevet 3. desember 2020 Er det forresten noen som har erfaring med en dagkrem som funker godt for rosacea-hud, og som samtidig egner seg under sminke? Jeg er også avhengig av sminke i det daglige. Bruker foundation (Lancome teint idole ultra wear) og Loreal true match pudder. Får en bra finish og det ser fint ut noen timer, men utover dagen blir jeg blank og sminken sitter dårlig. Hvis jeg prøver å freshe opp med pudder blir det bare kakete.. 😐 Anonymkode: ca6e5...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja88 Skrevet 4. desember 2020 #16 Del Skrevet 4. desember 2020 Hiver meg på Elixir anbefalingen! Har fått så jevn hud etter et halvt år. Gikk til hudpleier og fikk ordentlig analyse og forslag til program. De fleste som fører Elixir har det også slik at hvis du kjøper 2 produkter er behandlingen gratis. Anbefaler deg å sjekke ut om noen i nærheten av deg fører merket, og kan gi deg veiledning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Del Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 22.56): Er det forresten noen som har erfaring med en dagkrem som funker godt for rosacea-hud, og som samtidig egner seg under sminke? Jeg er også avhengig av sminke i det daglige. Bruker foundation (Lancome teint idole ultra wear) og Loreal true match pudder. Får en bra finish og det ser fint ut noen timer, men utover dagen blir jeg blank og sminken sitter dårlig. Hvis jeg prøver å freshe opp med pudder blir det bare kakete.. 😐 Anonymkode: ca6e5...303 Jeg bruker elixir acticlear og niactil . Dagkrem neostrata sin grønn serie spf 23. den er for sensitiv hud. Anonymkode: 01384...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Del Skrevet 7. desember 2020 Sisley har en god krem. jeg må også bruke sminke hver dag. Men jeg ser fort forskjellen på huden etter hvordan jeg har det. Dårlig søvn = ekstra rød. Anonymkode: 28979...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg bruker elixir acticlear og niactil . Dagkrem neostrata sin grønn serie spf 23. den er for sensitiv hud. Anonymkode: 01384...803 Takk for tips 😊 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sisley har en god krem. jeg må også bruke sminke hver dag. Men jeg ser fort forskjellen på huden etter hvordan jeg har det. Dårlig søvn = ekstra rød. Anonymkode: 28979...c8a Husker du hva kremen fra sisley heter..? 🤔 Anonymkode: ca6e5...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Del Skrevet 10. desember 2020 Samme her!! Er arbeidsledig pga det! Har så dårlig selvtillit. Huden er det jeg tenker på hele dagen. Fy faen Bruker La Roshe serum, funker fint. Har så sensitiv hud, men den er god mot huden. Er skikkelig fet i ansiktet, og det gjør vondt.. har gått på isotretinoin i 8 mnd mot kviser, men vurderer å spørre om å ta en runde til. Det roet ned huden og føltes veldig bra, men nå er jeg helt blank i trynet igjen. Det stopper meg fra å ha kjæreste og jobbe! Føler jeg like gjerne kunne vært lam liksom, så hjelpesløs føler jeg meg. Til gjengjeld har jeg en fin kropp og det er vel det som holder motivasjonen oppe. Min mor er også knallrød i kinnene, men hun har aldri brydd seg om det. Til meg er det mer diffus rødhet over alt og fet hud. Anonymkode: 38eed...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå