AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Del Skrevet 29. november 2020 Hvordan kommer jeg i kontakt med andre som sliter med spiseforstyrrelser ? Finnes slikt på nett slik at jeg kan være anonym ? Anonymkode: 1d65b...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Del Skrevet 29. november 2020 Anbefaler å holde deg unna slike nettverk. Det kan være ekstremt destruktivt. Anonymkode: e3b09...145 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Anbefaler å holde deg unna slike nettverk. Det kan være ekstremt destruktivt. Anonymkode: e3b09...145 jeg vil gjerne finne disse nettverk og avgjøre det selv Anonymkode: 1d65b...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Del Skrevet 30. november 2020 Husker South Park av alle programmer hadde en parodi på slike støttegrupper hvor likesinnede skulle møtes. I episoden var det støttegruppe for pedofile, og sjargongen i episoden gikk ut på at disse pedofile begynte å misbruke støttegruppen for meningsutveksling og for å dele erfaringer. Det var nok en viss sannhet og lærdom i denne South Park episoden, selv om denne serien er ment som en satire på dagens samfunn. Inntrykket South Park ga, og som jeg tror ikke er så langt ifra sannheten er at det er ekstremt destruktivt når likesinnede som sliter med noe felles møtes. For da vil det fort utløse en sommerfugleffekt, fordi man med likesinnede blir utløst for triggere og lærer av hverandres problemer. Det blir fort til at man støtter hverandre, og at resultatet blir at likesinnede gir hverandre en viss støtte til å fortsette i samme gale spor. Husker dessverre ikke episoden, men den viste ekstremt godt hvordan slike støttegrupper kan ha en ekstrem destruktiv og negativ effekt, og ofte gjøre situasjonen verre enn hva utgangspunktet var. Selv om South Park har dårlige tegneserie figurer, med et grovt og vulgært språk, så har South Park til tross en del gullkorn når det kommer til å speile samfunnet. Jeg er derfor helt enig med ab145 at slike støttegrupper kan være veldig destruktivt, og at det ikke er noe du burde oppsøke. Anonymkode: a5ca8...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Del Skrevet 30. november 2020 Jeg kjenner noen som både har fått hjelp og hjulpet andre gjennom Spiseforstyrrelsesforeningen. https://www.spisfo.no/ (tidligere iks.no). Anonymkode: 93083...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå