Gå til innhold

Hard kule i tannkjøttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For en uke siden oppdaget jeg en hard kule i tannkjøttet, nede på høyreside, under en syk tann. Uka før det hadde jeg veldig vondt i denne tannen, noe jeg ikke lengre har, det er kun kulen er vond om jeg tar på den.

Jeg var til tannlegen på Tirsdag, hun kjente på kulen, tok bilder av tanna og mener at det var en infeksjon/tannbyll.

Jeg fikk antibiotika og skal tilbake neste uke for å trekke tannen.

Men, den kulen blir ikke mindre og den fremdeles hard, jeg har lest at tannbyll skal være myk. Jeg har hypokondri, så jeg har googlet meg gal og er veldig redd for at dette er kreft, og at tannlegen hadde feil.

Noen som har opplevd en lignende kule før, og som ikke hadde kreft? 

Man kan kjenne kule fra utsiden og, den er dog nesten usynlig innvendig - den kjennes med den synes liksom ikke, tannkjøttet ser bare kitt hovent ut.

Den er på størrelse med en klinkekule, veldig hard. 

Hjelp, jeg stresser meg ihjel snart.

Anonymkode: adf86...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abcesser kan fint være steinharde. Da er det mye infeksjon i den. Hadde det vært kreft ville man sett det på røntgenbildet.

Anonymkode: f9e76...128

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 22.35):

Abcesser kan fint være steinharde. Da er det mye infeksjon i den. Hadde det vært kreft ville man sett det på røntgenbildet.

Anonymkode: f9e76...128

Feil.

En må ta prøve av selve svulsten, for å se om det er god eller ondartet.

Be tannlegen om å se på den igjen. 

Kreft i munnen sprer seg raskt.

Skrevet
Sjokoladefruen skrev (5 timer siden):

Feil.

En må ta prøve av selve svulsten, for å se om det er god eller ondartet.

Be tannlegen om å se på den igjen. 

Kreft i munnen sprer seg raskt.

Munnhulecancer manifesteres oftest som sår. Jeg tviler sterkt på at tannlegen til ts har satt en feil diagnose, sannsynligvis er dette en nekrotisk tann med abscess. Jeg tror nok ts fint kan vente til timen h*n har i neste uke.

Anonymkode: 678a8...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...