AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Del Skrevet 29. november 2020 Jeg har ei datter på 25 år. Hun mistet sin farfar. De sto hverandre passe nær. Dette skjedde for 4 måneder siden. Nå virker det som det har synket inn for henne. Jeg blir oppriktig bekymra for henne. Jeg ser hun er stresset for tiden. Jeg mistenker sterkt hun har OCD. Alt skal gjentas og alt skal legges på riktig måte. Har vært sånn i mange år, men jeg har i det siste lagt merke til at det er værst i de periodene hun er stressa og har mye å gjøre. Hun sier at det er så mye kaos i hodet hennes for tiden. Alt jobber, mens det føles ut som at alt står stille sier hun. Hun har en tedens til å få noen sammenbrudder å rive ned litt ting. Hun sliter med å få ut følelsene ellers, men når ting bikker over, så kommer de virkelig. Jeg blir så bekymret for henne. Hun bor alene og jeg synes nesten hun borde flytte litt hjem å få litt ro. Jeg merker at det er mye som foregår i livet hennes nå. Men hun vil selv ikke ha hjelp, selvom hun har ytret litt ønske om hjelp, men samtidig vil hun ikke, hun føler at hun ikke sliter på den måten at hun trenger hjelp. Det kunne jo vært godt å sjekket videre om hun har OCD selvom jeg er overbevist om at hun har det. Slik at hun får hjelp til å komme seg ut av disse tvangstankene. Jeg ser hun blir forferdelig sliten av dette. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun må jo bestemme selv om hun skal ha hjelp eller ikke. Anonymkode: c3d70...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Del Skrevet 25. desember 2020 Du kan melde bekymring til hennes fastlege, dersom du vet hvem vedkommende er. Du kan også snakke med din egen fastlege om din bekymring, og jeg mener å ha hørt at din lege da evt kan melde din bekymring videre. Min mor og jeg har snakket med min søsters lege flere ganger når min søster har vært spesielt psyk og til både plage og fare for seg selv og oss. Fastlegen kan pga taushetsplikten ikke fortelle deg noe om din datters situasjon uten hennes samtykke, men hen kan uten problemer høre på det du har å fortelle om din datters symptombilde, og så agere på dette. Anonymkode: d718e...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå