AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Synes det har blitt flere som ikke svarer på meldinger på finn.no. Er det ikke vanlig å gjøre det, så lenge annonsen ligger ute fortsatt, det står ikke "reservert" i den, og det er ikke snakk om en veldig populær vare, hvor selgeren kan få ekstremt mange meldinger? Og så synes jeg det har blitt flere som har en frekk tone der inne. Hva er deres erfaring? Anonymkode: cfc36...565 3
Gjest Bamse20 Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Nå er det jo ikke alle som er på finn 24/7 heller, folk har et liv selv om dem har en vare på finn. f.eks Jeg hadde en vare på finn men jeg glemte meg av, og det tok 1 måned før jeg logget inn der selv
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Jeg føler det motsatte. Er så mange kjøpere som er sykt trege med å svare eller ikke svarer i det hele tatt. Har begynt å bare selge til første som kommer og henter. Gidder ikke å dra samtalen ut eller reservere og sånt. Eksempel er sist gang en person ønsket å kjøpe noe av meg. De brukte en hel dag hver gang for å svare på hver melding, og vi hadde allerede brukt 2 dager på å prøve å avtale en tid som passet for dem å hente varen og vi hadde enda ikke landet på en tid. Kjøper: Hei jeg er interessert, når kan jeg hente det? Meg: Det passer i dag eller i morgen 1,5 dag uten svar Kjøper: Nei, det går ikke. Kan du i morgen? Meg: Jeg kan etter 19 i morgen, går det greit for deg? 1 dag uten svar Kjøper: Nei, kan ikke da. Meg: Ok, når passer det for deg? Etter 1 dag uten svar igjen så kontaktet jeg bare en annen kjøper som kunne hente det med en gang. Den første personen svarte så klart noen timer etter det igjen og ble sur da jeg sa at det allerede var solgt. Klarte så klart å svare med en gang for å klage over dette 🙄 Sa bare at vi ikke hadde noe avtale fordi hun var så treg med å faktisk lage en avtale, så det var ikke mitt problem. Anonymkode: c8bb9...c44 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Det er helt umulig å bruke FINN med høflighet. Slike ting forsvinner helt når du handler brukt virker det som, jeg er selv en som forsøker å være høflig men jeg føler at jo lenger jeg holder på med dette jo mer uhøflig blir jeg. Jeg legger ut noen gratis og flere tar kontakt med meg. Henter de ikke med en gang eller svarer de ikke så bryr jeg meg heller ikke om dem. Har opplevd masse rart som at folk spør om den er tilgjengelig så sier jeg ja, så får du aldri noe svar fra dem. Det er bare helt vanlig. jeg opplever også folk som sier de skal komme og så kom de ikke. Da bryr jeg meg ikke lenger om dem for har de sviktet meg en gang får de ikke noe ny sjanse til å hente greia, jeg finner bare en annen kjøper. Har appen installert, så om noen kontakter meg så svarer jeg fort med mindre jeg jobber da svarer jeg i lunsjpausen eller etter jobb. Anonymkode: 45dfc...d95 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Har alltid vært mye tull på Finn, synes ikke det har blitt noe bedre eller verre. De fleste interaksjonene mine har vært positive. Forøvrig var jeg borte i helgen, og fikk nå nettopp svart på en melding jeg fikk på fredag. Var det uakseptabelt frekt? Anonymkode: fae97...a23
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Det er ganske mange som ikke svarer tilbake, ja. Jeg velger å ikke hisse meg opp. Venter bare på neste selger og gjør handel med de som greier å kommunisere på en normal måte. Anonymkode: 71255...762
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 Andre steder på Internett som driver med sånn kjøp og salg er vel ikke noe særlig "bedre" altså. Det finnes drøssevis med tullinger som påstår at dem viss nok er utrolig "interesserte" i produktet man forsøker å bli kvitt. Men så gidder de aldri å dukke opp til avtalte møter likevel. Deretter ønsker de å avtale nye møter til nye tidspunkter. Men så dukker de aldri opp til sånne avtaler heller. Men dersom man forsøker å selge produktet til noen andre i steden (og som faktisk dukker opp til første avtalte klokkeslett) så blir tidligere potensielle kjøpere (som ikke en gang gidder å dukke opp til avtalt tid) å bli temmelig uhøflige og irriterte. Da er det plutselig selgeren som liksom var "utrolig frekk" ettersom selgeren valgte å selge til førstemann som faktisk dukket opp til avtalen deres! Anonymkode: e8c9d...95a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 For første gang har jeg opplevd at selger er så treg at jeg måtte si fra meg varen. Så utrolig irriterende. Anonymkode: 59210...2be
org Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har gode erfaringer med finn. Bruker helst Helt Hjem; uproblematisk for meg som kjøper, og for selger. Raske og høflige svar har det vært. Effektivt og greit.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har også erfaring med at folk ikke svarer. Og det står «sett» på meldingen, så det er ikke fordi selger har annet å drive med. Og annonsen er fortsatt ute. Jeg synes det er veldig frekt. Anonymkode: b9990...2ce
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Har lagt merke til at pruting har økt veldig. En ting er å prute, men å prute 1 time etter annonsen lagt ut og i tillegg spørre kort og uhøflig. Da brenner jeg heller opp varen enn å selge til slike. Har og lagt merke til at folk er veldig korte i sine ord og det oppleves veldig hardt og uhøflig for oss mottagere. Har dog fått ei på døra som jeg oppfattet litt slik, men hun var eldre og skulle kjøpe til barnebarnet, veldig søt og god dame som sikkert syntes digital kommunikasjon var nytt og uvant. Flere svarer ikke, både potensielle kjøpere og selgere. Nylig spurte jeg om noe vedr en vare, fikk ikke svar, da jeg sjekket var annonsen slettet. Kunne gidde å svare. Dette har påvirket meg slik at jeg også er mindre flink på dette med å svare og å gi tilbakemelding, dessverre. Anonymkode: 2518a...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Alt man kan gjøre er å være høflig og grei selv. Det er ikke noe annet å gjøre med det. Hilsen, en med >130 handler og 10/10. Anonymkode: d39a1...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Jeg forsøkte å gi bort en super seng. Folk ringte som noen tullinger og når den ivrigste kom, etter at jeg hadde holdt av i flere dager mens telefonen kokte, snudde han i døra da han så at han måtte demontere den selv ( det stod i annonsen ) Sengen gikk endelig ( etter flere dager) til en som trengte den og ville ha den. Folk er noen skikkelige surrehoder. Nei jeg kan ikke snakke med 15 folk som skal ha en gratis seng, jeg må ta en og en. Jeg har opplevd noen frekke selgere, som overpriser, og så når jeg byr på produktet så sa hun "kommer ikke på tale" Nei vel, tenkte jeg, og produktet ble ikke solgt. Etter en stund så solgte hun produktet til prisen jeg bydde. Anonymkode: b7aef...537 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Jeg valgte sist for ett par dager siden å la være å selge noe fordi kjøper etter min mening var irriterende frekk. Jeg selger en ny vare for 350 mens det koster 460 i butikk. Hadde hun spurt pent så skulle hun fått det for 300 slik hun ba om, men jeg syntes at hu var ufordragelig. Noen er så ufordragelig at jeg vil heller gi det bort fremfor å selge til dem. Anonymkode: 9aec4...64b 1
Million Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Jeg synes folk er frekke mtp pruting og hva de kan finne på å kreve med hensyn til hvordan de skal få overtatt varen. Noen krever ting levert gratis over lange avstander, frekke som flatlusa! En annonse jeg hadde ute over flere ting som tilsammen ville koste flere tusen, var det en kjøper som var interessert i "hvis jeg får en god pris". Jeg så da for meg å slå av et par tusenlapper, så jeg sa ok, det kunne være aktuelt da annonsen har ligget ute en stund. Hun responderer da med å komme med følgende krav; hun skal ikke betale mer enn halvparten av utlyst pris og i tillegg MÅ jeg kjøre varene litt over 100 km (!) for å levere til henne på halvveien. Det var jo totalt uaktuelt. For det første har jeg verken lappen eller bil, men jeg hadde uansett aldri kjørt 103 kilometer for å levere noe. Vil hun ha det, får hun hente. (Varene var også for store og tunge til å sendes, det sto i annonsen at de ikke sendes heller.) Det ble ingen handel. Kravet om å få det levert var visst ufravikelig fra hennes side. Endret 30. desember 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Jeg reagerer på at kjøpere sender melding og sier de vil kjøpe og hente flere dager frem i tid. Jeg nekter å holde av det jeg selger til en kjøper som kanskje/kanskje ikke dukker opp. Om jeg vil kjøpe en vare, men ikke kan hente ganske umiddelbart, så skriver jeg i melding at jeg kan komme den og den dagen, men at de selvfølgelig bare må selge hvis det dukker opp noen før meg. Utrolig frekt å anta at selger skal holde av en vare i flere dager. Anonymkode: 4c1a4...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå