Gjest Gjest_Vikki_* Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Hei mine medpiker... Jeg har lest gjennom en god del innlegg her den siste tiden. Men det har ikke hjulpet meg så mye. Mange av dere har problemer langt større enn mitt, mitt føles ganske teit i forhold til f.eks dere som sliter med utroskap. Men alikevel føler jeg for å blåse ut...teit eller ei Jeg sliter med fedme, depresjoner, og sjalusi. Alle disse problemene bunner ut i selvtillitt lik NULL Min samboer har nettopp blitt kjent med ei dame fra jobben. De jobber ikke på samme avdeling, men de har kontakt via msn. Han har jobbet i dette firmaet i snart 1 år. Når han kommer hjem fra jobben, og setter på msn så popper det straks opp mld fra denne dama, og de chatter i vei og ler, og han smiler. De chatter visst ganske mye mens de er på jobb og. Han skjuler ikke meldingene, og sier de er blitt så gode venner. Jeg har fått sett noen av meldingene. Han har aldri før i løpet av vårt 8 årige samboerskap hatt jentevenner. Jeg blir litt sjalu jeg....nå plutselig etter 8 år har han fått seg en jentevenn. Det er ikke noe galt i det, men mange av meldingene synes jeg er litt flørtete...Kanskje jeg bare overreagerer, men det føles godt å skrive ut om det. Meldinger som: "å der kom du ja..." "du sitter her ennå ser jeg" "du er en knupp" "du er hyppig på pålogginga di...tvi tvi" + bruk av store søte smile smilyer.... ...driver meg nå til vannvidd hver gang han sitter å prater med henne. En annen hendelse som har gått inn på meg er at de er alle invitert på en stor fest, med betalt overnatting og mat en helg. Selvfølgelig skal de begge dit....og inne i kroppen min foregår et vondt opprør...De gleder seg tydligvis til denne helgen. I går satt vi ved dataen sammen og snakket med søsteren hans på msn. Så kommer en kamerat fra jobben på msn og snakker i vei om denne festen, der skal det bli drikking og puling i følge han. Så sier min samboer at han får slå seg på ei dame på jobben. Æsj, sier han da....jeg liker ikke slike fæle damer. Det er du som liker slike. Jeg tok det til meg og ble fryktelig lei meg. Min samboer bare lo og sa det er slik han er. Så sier denne kameraten at han skal ta mms bilde av min samboer mens han puler den kvinnelige sjefen og sende til meg... Fy faen sier nå jeg...og min samboer bare sitter å ler. Jeg ble faktisk utrolig såret. Min samboer skriver da til denne fyren at jeg sitter sammen med han og leser alt. Da skriver han: HVA...ser hun dette. Hun må sikkert plukke deg opp et sted rundt i norge etter festen(den helgen de skal bort), i underbuksa...eller kanskje uten" Han hinter (fleiper i følge min samboer) om at min samboer er utro, og min samboer bare ler og sier det er slik han er. Jeg ble utrolig såret av det de skrev om....og spesielt om at han mener min samboer har dårlig smak i damer...at han kun liker de fæle. Jeg mener at det sier litt om hva denne mannen synes om meg. Selvfølgelig burde man ikke bry seg om hva andre mener, men jeg som går på antidepressiva og er langt nede psykist, tar til meg det meste. Føler meg veldig trist nå....kanskje jeg ikke har noen grunn, og da er det jo bare bra. Men uansett....takk for at du leste dette
Arura Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 (endret) Høres ut som din samboer og kameraten hans er utrolig ufølsomme mot deg. Jeg synes ikke utroskap er et emne man kan spøke med. Du bør fortelle dem om at du blir såret. Jeg håper det bare er spøk og ikke noe mer, men du bør snakke med samboeren din om din uro. Lykke til. Endret 5. august 2005 av Arura
Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 5. august 2005 #3 Skrevet 5. august 2005 Lite taktisk av samboeren din, og det synes jeg du bør fortelle ham. Men vet du, jeg tror den eneste veien ut av dette er at du fokuserer på din egen lykke. Hva med å begynne å trene littegranne? Gå turer, sykle eller svømme? Dette gjør at du kommer deg litt ut og vekk samtidig som du kanskje begynner å føle deg litt lettere til sinns. Dersom du føler deg bedre, kommer garantert samboeren din til å gi deg mer oppmerksomhet. Når det gjelder andres dårlige humor synes jeg bare du skal overse denne. Begynn med å sette deg et oppnåelig mål, som f.eks gå en halvtimes tur neste uke. Så setter du deg et nytt enkelt mål neste uke og så er du i gang! Lykke til!
Arura Skrevet 5. august 2005 #4 Skrevet 5. august 2005 Hvis du ikke kan forandre verden, kan du jo prøve å forandre deg selv. Marita har gitt deg gode tips for hvordan du kan fokusere på din egen lykke. Jeg tror også at til syvende og sist så skaper man sin egen lykke.
Gjest Violetta Skrevet 5. august 2005 #5 Skrevet 5. august 2005 Jeg synes du skal diskutere dette med din samboer. Forklar at det sårer deg og at du blir ordentlig lei deg, akkurat hvordan du har det. Det virker ikke som han forstår det helt. Utroskap tuller man ikke så samboer/mann blir lei seg. Det er dårlig gjort.
Gjest Gjest_Vikki_* Skrevet 5. august 2005 #6 Skrevet 5. august 2005 Høres ut som din samboer og kameraten hans er utrolig ufølsomme mot deg. Jeg synes ikke utroskap er et emne man kan spøke med. Du bør fortelle dem om at du blir såret. Jeg håper det bare er spøk og ikke noe mer, men du bør snakke med samboeren din om din uro. Lykke til. ← Jeg sa at disse komentarene var sårende, han sa da at det bare var fleip...det ble en stor krangel ut av det
Arura Skrevet 5. august 2005 #7 Skrevet 5. august 2005 Jeg håper du lykkes bedre med å skape din egen lykke Best ønsker om lykke.
Gjest Gjest_Vikki_* Skrevet 5. august 2005 #8 Skrevet 5. august 2005 Lite taktisk av samboeren din, og det synes jeg du bør fortelle ham. Men vet du, jeg tror den eneste veien ut av dette er at du fokuserer på din egen lykke. Hva med å begynne å trene littegranne? Gå turer, sykle eller svømme? Dette gjør at du kommer deg litt ut og vekk samtidig som du kanskje begynner å føle deg litt lettere til sinns. Dersom du føler deg bedre, kommer garantert samboeren din til å gi deg mer oppmerksomhet. Når det gjelder andres dårlige humor synes jeg bare du skal overse denne. Begynn med å sette deg et oppnåelig mål, som f.eks gå en halvtimes tur neste uke. Så setter du deg et nytt enkelt mål neste uke og så er du i gang! Lykke til! ← Hei. Jeg takker for rådene, men jeg trener allerede fire dager i uken, 3 timer hver gang sammen med min fysioterapeut pga ryggen min og knærne.
Gjest Piper Skrevet 5. august 2005 #9 Skrevet 5. august 2005 Hvor gammel er de? Får en følelse av at de er veldig unge, eller så har de bare ikke lært seg hvordan man oppfører seg når man er i et forhold. Jeg hadde aldri akseptert slik snakk fra noen av min mann sin venner, og det hadde de fått vite også. hadde ikke min mann stoppet det, kunne han fortsette livet alene. Får være måte på respektløshet en skal ha ovenfor partneren sin. Hadde heller ikke akseptert at han hadde så mye å gjøre med en arbeidskollega. Har de noe å snakke om, kan de fint gjøre det på jobben. Jeg er veldig steil på det område, men så hadde ikke min mann akseptert noe slikt fra meg heller. Du kan jo spørre han hvordan han ville likt det, om det var du som holdt på slik. Kanskje han klarer å se på det på en annen måte da.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2005 #10 Skrevet 5. august 2005 Jeg ble veldig lei meg på dine vegne når jeg leste innlegget ditt. Det eneste jeg tenker på, som kan "unnskylde" situasjonen litt, er at arbeidskameraten til samboern din ikke visste at du satt og leste, og at mannfolk har en tendens til å snakke til hverandre på den måten...selvom det er fryktelig dumt... Skjønner at du ble såret av det som ble skrevet og sagt, det hadde jeg også blitt. Syns også det er litt leit at ikke samboern din prøver å berolige deg og sette seg i ditt sted når sånt skjer...syns du bør snakke med han om hvordan du føler det i forhold til denne nye venninnen jeg, og si at du ikke føler deg bekvem med sånn situasjonen er nå.
Gjest Gjest_Glaciera_* Skrevet 5. august 2005 #11 Skrevet 5. august 2005 Jeg synes faktisk at det nye jentevennskapet hans er mer urovekkende enn at han har vulgære kolleger. I tillegg mener jeg det er et større problem at han avfeier dine følelser og lager krangel av at du forteller ham om dem, enn at han er breial med de før nevnte vulgære kollegene. Jeg synes ikke du skal ta lett på verken chattingen, nærheten til denne jenta, eller at han ikke tar følelsene dine på alvor - det vitner om at han i beste fall har for lite respekt for deg. Når dét er sagt har de andre innleggerne såklart rett i at bare du kan ta ansvar for din egen lykke, og at det sikkert er en god idé å konsentrere deg mer om den enn om hva samboeren din snakker om. Lykke til!!!
Gjest uregistrert Skrevet 6. august 2005 #12 Skrevet 6. august 2005 Synes samboeren din virker veldig barnslig!Han kan ikke oppføre seg slik mot deg!Hvordan hadde han reagert om du satt sånn på msn med en mann? Nei,dette har jeg aldri i verden funnet meg i. Da hadde jeg valgt singellivet
Gjest seroxata Skrevet 6. august 2005 #13 Skrevet 6. august 2005 Synes det er utrolig frekt av samboer og kameraten slik de holder på! Skjønner du reagerer, jeg ville nok og gjort det! Nå trenger det overhodet ikke være noe på gang mellom samboer og dama han snakker med, men synes uansett at du skal fortelle han hvordan du opplever det! Kommunikasjon er veldig viktig i forhold... Og om han ikke respekterer deg, og bare fortsetter å le av ting, så synes jeg du skal ta tak i ballene hans og vri litt
Quinden Skrevet 7. august 2005 #14 Skrevet 7. august 2005 Hei! Syns det var trist å lese dette. Jeg må si at din samboer utrolig respektløs ovenfor deg. Det trenger ikke å være noe, kanskje det bare er spøk. Hvis du sliter med depresjoner burde han absolutt være mer hensynsfull. Dette er ikke noe å spøke med, syns oppførselen hans er totalt utilgivelig og barnslig rett og slett. Jeg er enig med de andre at kanskje du burde gjøre noe mer ut av din livssituasjon, selv om psykiske problemer setter en stopper for livsutfoldelse. Uansett, ikke godta en sånn oppførsel, igjen syns jeg din samboer virker totalt "bak mål", virker som en fjortis og kameraten er jo ikke et hakk bedre. Jeg håper det ordner seg for deg, men finn deg ikke i mer tull fra den siden. La ham heller bruke tiden sammen med deg, prøv og finn på noe kjekt sammen heller. Lykke til!
pusesen Skrevet 8. august 2005 #16 Skrevet 8. august 2005 Du er nok vakrere enn du føler deg!! Jeg hadde også blitt sjalu hvis min mann hadde chattet med en dame fra jobben i lange tider hjemme. Syns ikke det er noe rart jeg. Ingen fortjener å bli behandlet på denne måten, hvis det fortsetter tror jeg nok at du kan få det bedre med noen som behandler deg med respekt.
Samantha Skrevet 8. august 2005 #17 Skrevet 8. august 2005 (endret) Eg trur ikkje du har nokon grunn til å "ta på vei". Eg skjønnar sjølvsagt godt at du blir lei deg, men eg syns heile greia virkar heilt uskyldig. Samboaren din lar deg sjå det dei skriv til kvarandre. Ergo er det ingenting muffens der, han har berre enkelt og greit fått seg ei venninde. Og at han har en kollega som er ufattelig barnslig og frekk er på en måte ikkje hans feil. Mannfolk snakkar ofte til kvarandre sånn og det er berre å oversjå det eller komme med noko frekt tilbake. Håpar det ordnar seg i alle fall! Endret 8. august 2005 av Samantha
Gjest uregistrert Skrevet 10. august 2005 #18 Skrevet 10. august 2005 Hei,hvordan går det med deg egentlig?
Gjest Gjest_Vikki_* Skrevet 11. august 2005 #19 Skrevet 11. august 2005 Hei og takk for alle gode innlegg og svar. Jeg vet vel innerst inne at det kun er vennskap og ja, mannfolk prater vel slik i blant. Jeg har gått på antidepresiva i ett år nå, pga en fortid som suicidal. Selv om jeg tar medisin hender det ofte at jeg "overreagerer" og "overanalyserer" en situasjon. Men jeg har det da bra. Takk for omtanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå