AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Har en kollega som skriver indirekte at han ønsker å ta selvmlord.Han har over lengere tid gitt uttrykk for at han er deprimert og sliten, men aldri skrevet dette. Vi bor ikke på samme plass. Han har ikke nettverk eller familie der han bor. Hva kan jeg gjøre? Ringe politiet? Anonymkode: 51dc2...61b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Ja, du kan ringe politiet da. Anonymkode: b5612...8d2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Ring politi eller legevakt og forklar. De vet hvordan de skal takle slike situasjoner Anonymkode: 5594a...88d
SPOCA Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Dette hørtes forferdelig ut. Jeg ville snakket med sjefen deres, dette er jo en belastning ikke du bør gå rundt med alene. Opplever du det akutt ville jeg uansett tatt kontakt med politi eller ambulanse/legevakt.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Har dere bedriftshelsetjeneste? Hva med å ta en prat med de? Vi har varslet inn kollega der så han fikk hjelp. Men etter tre begravelser på ett år pga selvmord, så trur jeg de tar det litt alvorlig her... Anonymkode: 7c9f5...ddc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Lang historie kort var jeg for en tid tilbake proppfull av angst og depresjon, jeg selvskadet og var suicidal. Knakk sammen på jobb og en kollega ringte legevakta og jeg ble hentet av taxi. Jeg er kjempetakknemelig for det. Jeg hadde skrevet avskjedsbrev til ulike personer, planlagt hvordan jeg skulle gjøre det, hvem som skulle ha hva av ting og tang etter meg osv. Rett i sykemelding, ambulant akutt team dagen etter, oppstart antidepressiva og så på DPS. Har det mye, mye bedre nå. Ikke perfekt men ikke selvskadet siden jeg startet på pillene og bare det alene er jo en enorm forbedring. Så ring legevakt og forklar situasjonen:) Takk for at du bryr deg! Anonymkode: 59ba1...523 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå