Gå til innhold

Behandling av munnherpes under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen produkter for behandling av munnherpes som er greit å bruke når man er gravid? Er desperat!😩

Anonymkode: 4177a...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antix og disse kremene skal vel være greit. Men de bør brukes før utbruddet er i gang. Om du allerede er i ferd med å få byller er det for sent. 

Du kan prøve sinksalve for å lindre litt.

Ellers må du bare stå han av... jeg har nettopp hatt utbrudd selv, det tok 7-8 dager før det ikke var kjempestygt. det er vel 2 uker siden nå, nå er det bare rødt i området jeg hadde utbrudd. 

Anonymkode: 10b39...160

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Antix og disse kremene skal vel være greit. Men de bør brukes før utbruddet er i gang. Om du allerede er i ferd med å få byller er det for sent. 

Du kan prøve sinksalve for å lindre litt.

Ellers må du bare stå han av... jeg har nettopp hatt utbrudd selv, det tok 7-8 dager før det ikke var kjempestygt. det er vel 2 uker siden nå, nå er det bare rødt i området jeg hadde utbrudd. 

Har Antix, men det står at det er frarådet for gravide 🙁. Har erfart at det forkorter utbruddet selv om jeg av og til har vært litt for sent ute. Jaja, får bare stå i det 😭. Takk for svar!

Skrevet

Altså, det står «rådfør deg med lege» 😅, men tør bare ikke ta sjansen.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, det står «rådfør deg med lege» 😅, men tør bare ikke ta sjansen.

Det skriver de for å dekke egen ræv. Helt trygt å bruke som gravid. Har gjort det selv

Anonymkode: 1388d...48e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har Antix, men det står at det er frarådet for gravide 🙁. Har erfart at det forkorter utbruddet selv om jeg av og til har vært litt for sent ute. Jaja, får bare stå i det 😭. Takk for svar!

Det skal gå greit å bruke det som gravid i følge farmasøyt. Men om du er usikker kan du sjekke med lege. 

Utbrudd er kjempekjedelig, jeg ser gjerne ut som The joker når det først er igang. All sympati herfra!

Skrevet

Du kan sende inn spørsmål til trygg mammamedisin eller hør med legen din.

• Liker 1
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (4 timer siden):

Du kan sende inn spørsmål til trygg mammamedisin eller hør med legen din.

Ja, men det hasta litt for å få stoppet utbruddet.

Skrevet

Jeg fikk valtrex mot helvetesild i 3. trimester.

Anonymkode: 8d957...ab2

Skrevet

Kokosolje :) 

Anonymkode: 43fa2...ba0

Skrevet
Saral skrev (1 time siden):

compeed munnsårplaster og vademekum

Compeed er frarådet gravide ☹️. Kjøpte det på et søndagsåpent apotek, for jeg var også sikker på at det var greit, men nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Compeed er frarådet gravide ☹️. Kjøpte det på et søndagsåpent apotek, for jeg var også sikker på at det var greit, men nei.

Å det var synd! håper du finner en løsning, det er helt forferdelig med herpesutbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...