lillesky Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Tid for ormekur... Jeg ga katten den første dagen, men andre dagen var han borte, så jeg ga han 2 doser på en dag. Er det dumt? Burde jeg gi han en tablett i dag også?
Sniglå Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 Jeg ville gitt han en dag til. Dyrlegen sa til meg at de egentlig ikke kan få for mye ormekur, sånn at det blir giftig mener jeg. Det er verre at de får for lite, for da overlever vel muligens noe orm, og det er jo ikke bra... Men sikkert lurt å bare ringe dyrlegen, så får du jo svar der også
lillesky Skrevet 5. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2005 Ja! Det kan jeg jo gjøre, ringe dyrlegen! Tenkte ikke på det jeg, tenkte bare at jeg kunne spørre på KG! KG er et orakel for meg!
Vibs Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Du kan bruke Drontal neste gang. Da er katten ferdig med kuren etter èn dose.
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Dersom det er ett vedvarende problem at katten stikker av midt i ormekuren, får du også kjøpt en som det holder å gi dem en gang. (Husker ikke hva den heter.)
lillesky Skrevet 6. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2005 Ja, vet at det finnes en dags kur. De er bare så skrekkelig dyre... Også er det mye lettere å gi de 3 dagers tablettene, faktisk.
Vibs Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Ja, vet at det finnes en dags kur. De er bare så skrekkelig dyre... Også er det mye lettere å gi de 3 dagers tablettene, faktisk. ← Har sett priser på Drontal mellom 60 og 80 kr og da får du 2 tabletter. Er katten din opp til 4 kg har du da nok til 2 kurer. Er det så dyrt?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 Trodde Drontal bare var til hunder jeg?
lillesky Skrevet 27. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2005 Har sett priser på Drontal mellom 60 og 80 kr og da får du 2 tabletter. Er katten din opp til 4 kg har du da nok til 2 kurer. Er det så dyrt? ← Har to katter og en hund. Og bor i skogen, så jeg må gi dem ormekur oftere. Så ja, da blir det dyrt.
Vibs Skrevet 28. august 2005 #10 Skrevet 28. august 2005 Skjønner, Lillesky. Men Drontal (som finnes både til katt og hund, Gjest) er den ormekuren som tar alle typer orm kattene dine blir smittet med. Hva er vitsen med å bruke penger på ormekur som gjerne ikke dreper den ormen katten din har? Det er dyrt, det.
Vibs Skrevet 28. august 2005 #11 Skrevet 28. august 2005 En ting til: Drontal-produktene kommer også i storpakninger (10- og 20 pk) som blir rimeligere pr behandling for deg, lillesky. De er reseptbelagte. Du kan jo spørre etter det neste gang du er hos dyrlegen for noe annet (så slipper du å betale resepthonorar/konsultasjonshonorar i tillegg). :-)
Edie Skrevet 30. august 2005 #12 Skrevet 30. august 2005 Du har jo forsåvidt fått svar, men det er ingen fare for overdosering av ormekurer nei. Det er blitt forsket på overdoseringer opptil 100 ganger av anbefalt dose og det er ikke funnet noen bivirkninger ved dette. Så ingen fare ved å gi en tablett for mye..
lillesky Skrevet 1. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2005 Du har jo forsåvidt fått svar, men det er ingen fare for overdosering av ormekurer nei. Det er blitt forsket på overdoseringer opptil 100 ganger av anbefalt dose og det er ikke funnet noen bivirkninger ved dette. Så ingen fare ved å gi en tablett for mye.. ← Takk! Det var jo egentlig det jeg lurte på.
lillesky Skrevet 1. september 2005 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2005 Trodde Drontal bare var til hunder jeg? ← Kombinasjonspreparater er midler som inneholder flere virkestoff i ett og samme produkt. Kombinasjonspreparater som er reseptfrie på det norske markedet idag er Drontal og Drontal komp. Selvom disse har fått markedsføringstillatelse de senere årene, er anbefalingene fra statens legemiddelverk klare på at det kun er behov for bruk av disse preparatene ved import av hunder. Alle dyr, utenom de som tilbakeføres eller importeres fra andre land, bør dermed bruke et produkt som inneholder kun ett virkestoff. På det norske markedet står vi da igjen med Banminth, Droncit, Lopatol og Panacur.
Vibs Skrevet 2. september 2005 #15 Skrevet 2. september 2005 Hva mener du nå, Lillesky? Siden du nikker til Gjest sitt spørsmål om Drntal bare finnes til hund? Drontal finnes til katt i form av Drontal vet og til hund som Drontal comp vet og Drontal Comp forte.
lillesky Skrevet 2. september 2005 Forfatter #16 Skrevet 2. september 2005 Hva mener du nå, Lillesky? Siden du nikker til Gjest sitt spørsmål om Drntal bare finnes til hund? Drontal finnes til katt i form av Drontal vet og til hund som Drontal comp vet og Drontal Comp forte. ← Ja, hva mener jeg nå egentlig? Jeg skulle bare få frem det som står der, at man ikke skal bruke Drontal i tide og utide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå