Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva kravene for å komme inn på helsesykepleie er? Jeg skjønner ikke helt de poengsummene man regner bokstavkarakteren om til som står som opptakskrav. Er det noen som vet hva det tilsvarer, og hvilket snitt man må ligge på? Jeg vet at jeg må ha minst C i snitt for å kunne ta videreutdanning, men jeg mener å huske at jeg har hørt at kravene for å komme inn på helsesykepleie høyere? Er det noen som vet?😊

Anonymkode: 46d85...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør studieveileder.

KG gir bs svar

Anonymkode: d6a1d...a46

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør studieveileder.

KG gir bs svar

Jeg har gjort det. Men det universitetet jeg går på tilbyr ikke dette studiet, og de sier bare at de ikke kan svare på det🤷‍♀️

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har gjort det. Men det universitetet jeg går på tilbyr ikke dette studiet, og de sier bare at de ikke kan svare på det🤷‍♀️

det er ikke noe krav, du konkurrerer med de andre som søker, så om alle som søker har A i snitt er kravet A.

Skrevet
Kastanjefrø skrev (23 minutter siden):

det er ikke noe krav, du konkurrerer med de andre som søker, så om alle som søker har A i snitt er kravet A.

Ja, det vet jeg. Men det er vel ganske jevnt fra år til år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Men det er vel ganske jevnt fra år til år? 

Spør det universitetet du skal på da.

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Sinnsykt mange søkere presser grensene opp. Gode karakterer og arbeidserfaring er nesten et must nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spør det universitetet du skal på da.

Jeg vet ikke hvilket jeg skal på enda. Jeg holder fortsatt på med bacheloren. Det jeg vil vite er hvor mye arbeid jeg bør legge inn, og om jeg må belage meg på toppkarakterer eller om jeg kan slakke litt ned på kravene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilket jeg skal på enda. Jeg holder fortsatt på med bacheloren. Det jeg vil vite er hvor mye arbeid jeg bør legge inn, og om jeg må belage meg på toppkarakterer eller om jeg kan slakke litt ned på kravene.

Da må du sende Mail til de alternativene du vurderer. Ingen her kan gi deg riktig svar. Poenggrenser endrer seg år for år. 

Anonymkode: 49835...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du bør få så gode karakterer du klarer, så slipper du å bekymre deg senere.

Anonymkode: 3ebb0...858

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du bør få så gode karakterer du klarer, så slipper du å bekymre deg senere.

Anonymkode: 3ebb0...858

Dette. Og så må du se på hvilke fag du bør prioritere mtp karakterer. Kjenner ei som fant ut at hun ville bli jordmor, men veien er stengt for henne for alltid. Hun fikk for dårlige karakterer i de aktuelle fagene (prioriterte andre fag), og nå kan hun ikke ta opp fagene. 

Anonymkode: 66000...d4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette. Og så må du se på hvilke fag du bør prioritere mtp karakterer. Kjenner ei som fant ut at hun ville bli jordmor, men veien er stengt for henne for alltid. Hun fikk for dårlige karakterer i de aktuelle fagene (prioriterte andre fag), og nå kan hun ikke ta opp fagene. 

Anonymkode: 66000...d4b

Hvilke fag var det hun ikke prioriterte? Anatomi, fysiologi og sykdomslære mener du?

Hvilke andre sykepleiefag er spesielt rekevant for å søke jordmorstudiet?

Anonymkode: 4820e...ddf

• Liker 1
Skrevet

*Relevant

Anonymkode: 4820e...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...