AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Har en venninne som har (toeggede) tvillingjenter på snart ett år, og en treåring. Hun deler jo veldig mange bilder/filmer osv på SoMe, men det jeg reagerer på er følgende: hun viser stort sett fram den ene tvillingen. Og det er neppe tilfeldig, for den som vises frem er et veldig ansiktspent barn og må kunne sies å være en god del «penere» enn søsteren, som har mer trekk fra faren, som kanskje passer bedre på mann/gutt, på en måte. Så får sikkert jeg «kjeft» her fordi jeg er så direkte om barns utseende, men poenget er jo at jeg mener det er helt feil å liksom bare vise den «peneste» på denne måten. Får vondt av søsteren og hvordan dette kan bli med tiden. Om begge to er med på bilder/filmer så er liksom ikke fokuset på den andre, og vet ikke om jeg har sett bilde/film med den andre alene i fokus. Hvem vet hvordan de blir om noen år, hvorfor være så opptatt av fasade på denne måten at man liksom nesten skal skjule det ene barnet når man deler så mye. Jeg er helt sikker på at det er dette som er grunnen. Ser ellers at den «pene» tvillingen får alle de nye tingene som er kjøpt, mens den andre får gutteklær osv i arv fra storebror. Er en fast regel om at den «pene» alltid får det som er rosa eller ser jentene ut, innen klær, samt smokker, kosedyr og barneskje, mens den andre får altså det som storebroren hadde. Akkurat dette har jeg spurt om, hun unnskylder det bare med at «det er en grei huskeregel for å huske hva som er hvem sitt». Jeg tør sikkert ikke «si fra» om dette, er det noe vanlig i det hele tatt å gjøre det på denne måten? Dere som har tvillinger eller er tvillinger selv? Anonymkode: 5adc2...42f 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Venter tvillinger selv...dette var vondt å lese! For en mor Anonymkode: 48403...3bf 19
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Veldig spesielt og skadelig for barna på sikt når de forstår mer. Hun høres ikke spesielt moden og reflektert ut Anonymkode: d10aa...cb9 16
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Høres helt sykt ut. Stakkars. Anonymkode: 507ca...4e9 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Høres veldig spesielt ut. Jeg ville ha spurt henne hvorfor hun bare legger ut bilder av det ene barnet. Anonymkode: 9672f...f47 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Heldig for hun "mindre ansiktspene" da, som slipper å bli eksponert så mye ! For å se den på den positive siden. Anonymkode: cff61...40e 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Enkelte barn er mer villige til å la seg filme enn andre, helt normalt. Og det virker som om denne moren respekterer dette. Tror det er mer du som sitter å spekulerer i hva som kan være grunnen til at den ene filmes og ikke den andre. Anonymkode: eab2e...ad7 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldig for hun "mindre ansiktspene" da, som slipper å bli eksponert så mye ! For å se den på den positive siden. Anonymkode: cff61...40e Ja, sikkert kjempegøy å bla i gamle babybilder i om noen år og se at hun er med på 2 bilder mens søsteren er med på 50. Anonymkode: 507ca...4e9 8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, sikkert kjempegøy å bla i gamle babybilder i om noen år og se at hun er med på 2 bilder mens søsteren er med på 50. Anonymkode: 507ca...4e9 Jeg tror det er mer ts som overdriver. Anonymkode: eab2e...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enkelte barn er mer villige til å la seg filme enn andre, helt normalt. Og det virker som om denne moren respekterer dette. Tror det er mer du som sitter å spekulerer i hva som kan være grunnen til at den ene filmes og ikke den andre. Anonymkode: eab2e...ad7 Det er små barn på ett år.. Anonymkode: 61614...2dd 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #11 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er små barn på ett år.. Anonymkode: 61614...2dd Spiller da ingen rolle. Mange barn på ett år har en sterk vilje. Det ts skisseres her er kun hennes egne spekulasjoner når hun har kommet frem til at det er kun det billedskjønne barnet som taes bilde av. Kan være at moren ikke tenker i de banene i det hele tatt, men ts har tydeligvis tatt et standpunkt i hvilke barn hun synes er penest. Anonymkode: eab2e...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #12 Skrevet 29. november 2020 Høres ut som ei viss influencertreningsdame på Instagram.. Anonymkode: 764ad...2f4 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #13 Skrevet 29. november 2020 Jeg har selv tvillingjenter, og her er det ikke vi foreldre som forskjellsbehandler dem. De er toeggede og veldig ulik, både utseendemessig og personlighet. Ene tvilling er veldig sosial og glad i folk. Hun er også den mest "klassisk pen" (krøller, lange vipper og hjertemunn). Den andre tvillingen er lik meg - stritt blondt hår, skrå øyne, tynn overleppe og introvert. Jeg synes begge er nydelige, selvfølgelig. Og gjør ingen forskjell. Det er veldig sårt når forskjellene blir kommentert, uten unntak, når vi er blandt folk. De er nå fire år og det har allerede vært situasjoner der den ene har blitt lei seg pga oppmerksomheten rettet mot søsteren. Hvis de får samme settet med klær, men ulike farger, får alltid den ene det rosa mens den andre får grønn eller blå feks. Anonymkode: 72d6b...9da 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #14 Skrevet 29. november 2020 jeg kjenner også en slik tvillingmor, der er det endeløse bilder av "mini me," i mens den tvillingen som ligner på far er mye mindre synlig på some Anonymkode: f8017...609 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #15 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Spiller da ingen rolle. Mange barn på ett år har en sterk vilje. Det ts skisseres her er kun hennes egne spekulasjoner når hun har kommet frem til at det er kun det billedskjønne barnet som taes bilde av. Kan være at moren ikke tenker i de banene i det hele tatt, men ts har tydeligvis tatt et standpunkt i hvilke barn hun synes er penest. Anonymkode: eab2e...ad7 Nei så stor vilje har ikke ettåringer Anonymkode: 61614...2dd 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #16 Skrevet 29. november 2020 Det høres rart ut at en mor skal forskjellsbehandle barna sine slik. Er du sikker på at ikke bare den ene liker å bli tatt bilder av, da? 🤔 Jeg har nemlig to barn, hvorav den ene er skikkelig «linselus» og den andre som oftest nekter å bli tatt bilder/video av, vil ikke være med på FaceTime-samtaler osv. Anonymkode: 64f49...ced 2
Alvilda Skrevet 29. november 2020 #17 Skrevet 29. november 2020 Synd at hun gjør forskjell på tvillingene sine. Synes ikke det er noe hyggelig gjort mot den ene tvillingen stakkars
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #18 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som ei viss influencertreningsdame på Instagram.. Anonymkode: 764ad...2f4 ? Anonymkode: 9672f...f47
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #19 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei så stor vilje har ikke ettåringer Anonymkode: 61614...2dd Hva er stor nok vilje for deg? At barnet hylskriker for å ikke bli tatt bilde av? Eller er det slik at du kjenner til alle ettåringer som finnes? Anonymkode: eab2e...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #20 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei så stor vilje har ikke ettåringer Anonymkode: 61614...2dd Eh.. har selv hatt barn som smiler bare de ser et kamera - og barn som gjør hyler av det samme kameraet.. Barn er så utrolig forskjellige. Anonymkode: e7d36...311 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå