Gå til innhold

Shampo for sensitiv hodebunn

Anbefalte innlegg

Gjest Elisabeth AA
Skrevet

Hei! Kjæresten min sliter med sensitiv hodebunn og han synes ofte en del shampoer gir kløe og svie. Har dere noen tips til shampo som er bra for dem med sensitiv hodebunn-eventuelle ingredienser man bør se opp for?!

Takk! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vichy (apotek) har gode shampoer for sensitiv hodebunn. Ellers vil jeg anbefale Kerastase Dermo-Calm.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har god erfaring med Kerastase Dermo Calm og MOP C-system.

Skrevet

Dersom prisen har litt å si, kan han prøve en sjampo beregnet for barn/baby, da de ofte er billigere enn frisørvarer. Men styr unna Natusan sine barneshampoer. SebaMed (finnes vel for voksene også) og Avent er milde og gode.

Skrevet

Jeg bruker en som heter Sevorex, men den får du bare tak i på apoteket i Sverige. Eneste som funker over tid syns jeg. Kan til og med bruke andre shampoer innimellom når jeg bruker denne 1 gang i uka.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Jeg bruker en som heter Sevorex, men den får du bare tak i på apoteket i Sverige. Eneste som funker over tid syns jeg. Kan til og med bruke andre shampoer innimellom når jeg bruker denne 1 gang i uka.

Er dette noe a la Fungoral, som jo er veldig sterk for håret, eller er den mild mot håret også?

Skrevet
Er dette noe a la Fungoral, som jo er veldig sterk for håret, eller er den mild mot håret også?

Jeg syns denne er ganske mild mot håret, men eneste er at bruker du den hele tiden så kan håret bli litt fett nesten. Litt merkelig egentlig siden den også skal hjelpe mot fett hår, men frisøren min sa at det kan skje at shampooer virker motsatt hvis du ikke har det problemet den skal virke mot.

Men som sagt jeg bruker det intensivt av og til, og ellers innimellom for å holde ting i sjakk.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Så lenge håret ikke blir som tørr halm av den (som med Fungoral), så er den verdt et forsøk. Kjøper den enste gang jeg er i Sverige. Har forresten nettopp fått Avedas hodebunnsserum fra LF nå, så skal prøve det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker Kerastase DermoCalm, fått anbefalt av hudpleier-Starie. Det er den eneste shampoen jeg kan bruke uten å klø meg fillete oppi der.

Skrevet

Jeg får lett tørr, kløende hodebunn (ikke flass), og jeg bruker SebaMed flasshampo fra apoteket. Denne er også veldig mild, og det er den eneste som har funket på meg... har prøvd mange lignende produkter, f.eks fungoral, men de har bare gjort hodebunnen min verre. Siden jeg egentlig foretrekker andre shampoer for håret sin del, bruker jeg SebaMed bare i hodebunnen, og annen shampo i resten av håret. :)

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet
Vichy (apotek) har gode shampoer for sensitiv hodebunn.

Samboeren min hadde samme problem, og han ble veldig fornøyd med den grønne Vichy-shampoen fra apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...