AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Her er barna 4 og 8 og vi vurderer nr 3. Vi begynner endelig å komme ovenpå igjen, men vi vil gjerne ha ett barn til. Hvordan var overgangen fra 2 til 3 for dere! Anonymkode: a8e98...d35
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er barna 4 og 8 og vi vurderer nr 3. Vi begynner endelig å komme ovenpå igjen, men vi vil gjerne ha ett barn til. Hvordan var overgangen fra 2 til 3 for dere! Anonymkode: a8e98...d35 Superenkel, lettere enn fra 1-2 selv om begge barna er veldig like personlighetsmessig og var rolige babyer begge to. Anonymkode: 03e6b...530
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Superenkel, lettere enn fra 1-2 selv om begge barna er veldig like personlighetsmessig og var rolige babyer begge to. Anonymkode: 03e6b...530 Hvor gamle var deres eldste da nr 3 kom? Anonymkode: a8e98...d35
Nerine_ Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Vi har tre tette, overgangen var ganske enkel og grei. Var allerede i "småbarnsmodus". 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Overgangen var helt fin, men nå begynner jeg å bli veldig klar for at småbarnstilværelsen skal gi seg. Den har vart i sju år, og håper ting roer aeg til neste år når yngste blir tre. Anonymkode: e7ff3...0f3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Tror dette spm har like mange svar som det finnes familier, så spørs om du får hjelp av denne tråden😉 Her gikk overgangen fint. Noen år med veldig tidlige morgener, men det er jo sånn det er, så det teller jeg ikke med😊 Ellers sov de godt, ingen har hatt allergier og de har vært ekstremt lite syke. Ingen har heller strevd med skole eller det sosiale. Tre år mellom hvert barn. Her var det mannen som var det største problemet, han meldte seg helt ut, og det endte med brudd (mitt valg) da yngste var 2 år. Siden har jeg vært alene med dem, bortsett fra sporadiske besøk hos far. Nå er alle tre tenåringer, og jeg synes åra har gått fint. Mye å gjøre, og en del flaks ift de tingene jeg nevnte over, men det har gått greit! Overgangen her var størst fra 0-1 barn, altså fra å ikke ha barn til å ha barn. Når jeg først hadde lagt om livet og rutinene etter barn, virket ikke overgangen så stor fra ett til flere. Nå når barna er eldre har jeg mye tid til meg selv. Det har vært det vanskeligste egentlig, å ikke ha tid til bare meg, siden jeg har hatt svært lite avlastning. Men den tida kommer nå, og jeg hadde gjort alt igjen om jeg hadde valget🥰 Anonymkode: 5d8fb...1da 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Hos oss var førstemann nesten 5 da andremann kom. Så da andremann var 2,5 år da tredjemann kom - følte vi oss litt i mindretall. Når det er sagt ble det nedstengning av landet da tredjemann bare var noen måneder, så mulig hjemmeskole, baby og sysselsetting av en på nesten 3 var litt overveldende samtidig som en av oss hadde hjemmekontor 😂 Men synes det har gått overraskende greit, altså. Det hjelper nok at babyen har sovet hele natten igjennom siden hun bare var et par måneder, men vi er liksom inni småbarns-modus og finner nye måter å løse logistikk-problemer på! Anonymkode: 404c2...4b9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor gamle var deres eldste da nr 3 kom? Anonymkode: a8e98...d35 3 og 6. Anonymkode: 03e6b...530
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 3 og 5. Opplevde overgangen som ganske problemfri og enkel. Vet hva man går til. Ikke noe sovebaby, men det har jeg aldri hatt så vet ikke hvordan det er å sove om natten lenger heller. Det jeg gleder meg mest til er å få litt tid på morningen, men samtidig er babyer og småbarn helt fantastiske. Ville ikke vært foruten denne fasen Anonymkode: 7187e...fe0
Arkana Skrevet 29. november 2020 #11 Skrevet 29. november 2020 Våre to eldste var 2 og 4 år da tredjemann kom. Vi synes overgangen var veldig enkel. Alle rutiner var jo allerede på plass samt at de to eldste hadde hverandre fra før av. Yngstemann bare hang på med det familien allerede gjorde.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #12 Skrevet 29. november 2020 Mine var også 4 og 8 da sistemann kom. For oss så "velta det lasset" som de så fint sier. Sistemann sov dårlig, var mye urolig, og mellomste ble veldig sjalu. Men det går seg til, nå er hun 1,5 og ting blir bedre. Jeg ville selvfølgelig aldri vært henne foruten, men det ble tøffere enn jeg trodde. Anonymkode: 1e50c...dd6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #13 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er barna 4 og 8 og vi vurderer nr 3. Vi begynner endelig å komme ovenpå igjen, men vi vil gjerne ha ett barn til. Hvordan var overgangen fra 2 til 3 for dere! Anonymkode: a8e98...d35 Verre enn fra 1 til 2. Mer utgifter, en helt annen kabal hjemme og mindre tid for de to andre. Det kan fort velte lasset hvis man allerede er i en utsatt situasjon enten som par eller økonomisk. Jo større aldersforskjell mellom nr.1 og nr.3, jo bedre er min mening. Spesielt hvis nr.3 sover dårlig slik det var hos oss. Vi satset på nr.3, men der går grensen for oss hvis vi kommer til å være den familien vi vil være Anonymkode: 9b542...122
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #14 Skrevet 29. november 2020 Tredje barn var en gave! For første gang klarte jeg å nyte barsel- og permisjonstid. Late morgener der nummer 2 ble levert sent i barnehagen og hentet tidlig. Så overgangen for oss var uproblematisk. Litt mer styr er det jo med tre når hverdagen med jobb ruller i gang, men aldri angret på nummer 3. De to eldste var 4 og 8 år da minstemor kom. Nå er hun 6 år. Deilig med en som koser når tenåringshormonene herjer i 14-åringen. Anonymkode: 3e2d9...c0d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #15 Skrevet 29. november 2020 Har to vennepar som valgte å få 3 barn. I begge familiene var de to eldste «enkle» barn så da nr 3 kom og var annerledes så «velta det lasset». De var veldig slitne de første årene, men da minste bikket 5 år gikk det bedre. Var litt praktiske utfordringer som bytte av bil, større hus og litt mer logistikk. Skal sies at disse har god økonomi så det løste seg greit. Anonymkode: e43a5...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå