Gjest Pet Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Skal dere ha spesialskrevede sanger i bryllupet deres? Hva slags krav stiller dere eventuelt til disse sangene? Skal de være morsomme, lette å synge, romantiske? Hva er kravene? Har dette som hobby selv og lurer litt. Er dere anti-sanger, hva er da grunnen til det? At sangene er for dårlige, vanskelig å synge, pinlige? Eller andre ting? Takknemlig for svar!
Chiquita Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 Vi hadde ingen spesielle krav. Velkommen-sanger o.l. må jo være lette å synge og "treffe" anledningen, mens sanger fra slekt og forlover burde være personlige. Men vi stilte aldri noen krav til de som kom med sangene - vi hadde bare et håp om at de ble bra, og det ble de
Gjest Gjest_Annie78_* Skrevet 5. august 2005 #3 Skrevet 5. august 2005 Jeg synes sanger bør ha litt humor uten at de går inn for å være hysterisk morsomme. Det skal gjerne være en fin blanding av humor og alvor, uten at det blir for tydelig. Ellers er det viktig at sangen er lett å synge, at teksten passer til antall stavelser den opprinnelige melodien har,så langt det lar seg gjøre. Vi hadde både selvskrevne/spesialskrevne sanger og sanger fra en "bryllupssangbok" i vårt bryllup. I de sangene vi hentet fra boka, var kravet at innholdet passet til det vi ville si, og at de ikke ble for lange. Har selv laget slike sanger selv, og da er mine krav til meg selv de samme som jeg skrev over.
Gjest Embla s Skrevet 5. august 2005 #4 Skrevet 5. august 2005 Jeg ville ikke hatt sanger i brylluppet mitt. Har inntrykk av at sangene ofte erstatter talene, og jeg syns det er finere med tale enn en sang. Grunnen er at slike sanger ofte er utrolig dårlige, upersonlige. Ofte skinner det igjennom at sangen egentlig er en universalsang eller en sang skrevet til en annen person, også har de bare byttet om på noen navn. Men bevares, jeg har vært borti sanger det tydeligvis ligger litt omtanke og kreativitet bak og en vellykket sang er bra
mabe Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Vi har laget en velkommen-sang til gjestene våre,men den er kort og på en melodi alle kan. Selv om det er litt jobb,så merker man stor forskjell på en sang en person har diktet selv og en som blir bestilt! Min forlover lager en sang i stedet for å holde tale,og det betyr like mye for meg,for jeg vet at hun legger minst like mye arbeid i den som hun ville gjort med en tale Har også hørt rykter om andre sanger,men de skal etter hva jeg vet fremføres under kaffen,så det er ikke noe alle skal synge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå