Gå til innhold

Får sure blikk når jeg går med rak rygg og smiler for meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver nemlig bli bedre på å gå ordentlig med god holdning og med rak rygg. Dette skjer på gaten av fremmede. Liker ikke folk at andre mennesker har det bra? Det er ikke som at jeg går med nesa i sky og gliser altså. 

Anonymkode: 8896b...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje korona gjør folk sure. Bare masse regler, avlysninger, forbud og påbud overalt i samfunnet, mange mister jobben, lever på småpenger i forhold til normale tider.... og så møter de deg på gata som går og flirer for deg selv. Et surt blikk og en tanke; "Hva faen går du og flirer av i disse dager?" 

Kan tenke meg det er noe sånt, hvis du faktisk får sure blikk, og ikke bare vanlige, likegyldige blikk som du feiltolker.

Skrevet

Har du andre ting du innbiller deg, Ts? At fremmede vil deg vondt, at folk forfølger deg?

Det er nemlig, selvsagt, bare noe du innbiller deg. Folk ser ikke ulikt på deg nå enn før. Du legger bare merke til at folk ser på deg, og tolker dette ut fra egne forventninger. Du ser din forventede virkelighet, ikke virkeligheten. Så spørsmålet er ikke hvorfor folk ikke unner deg å smile. Spørsmålet er hvorfor du tror at folk ikke unner deg å smile. ;) 

Anonymkode: 24348...5ea

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du andre ting du innbiller deg, Ts? At fremmede vil deg vondt, at folk forfølger deg?

Det er nemlig, selvsagt, bare noe du innbiller deg. Folk ser ikke ulikt på deg nå enn før. Du legger bare merke til at folk ser på deg, og tolker dette ut fra egne forventninger. Du ser din forventede virkelighet, ikke virkeligheten. Så spørsmålet er ikke hvorfor folk ikke unner deg å smile. Spørsmålet er hvorfor du tror at folk ikke unner deg å smile. ;) 

Anonymkode: 24348...5ea

Dette er høyst reelt du :) 

Million skrev (3 minutter siden):

Kanskje korona gjør folk sure. Bare masse regler, avlysninger, forbud og påbud overalt i samfunnet, mange mister jobben, lever på småpenger i forhold til normale tider.... og så møter de deg på gata som går og flirer for deg selv. Et surt blikk og en tanke; "Hva faen går du og flirer av i disse dager?" 

Kan tenke meg det er noe sånt, hvis du faktisk får sure blikk, og ikke bare vanlige, likegyldige blikk som du feiltolker.

Dette var mest før korona og jeg flirer ikke. Smiler diskret for meg selv. 

Skrevet

Dette tror jeg kun skje i hodet ditt ts. Du er høy på deg selv, pga folk har nokk med sitt de går ikke rundt å studerer holdingen til andre 

når jeg smiler opplever jeg 99% av gangene et smil i retur :) 

Anonymkode: 32598...30f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er høyst reelt du :) 

Dette var mest før korona og jeg flirer ikke. Smiler diskret for meg selv. 

Hvorfor skriver du om det som om det skjedde i dag da, og ikke for snart ett år siden eller mer?

Jeg tror du innbiller deg brorparten av de sure blikkene 😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette tror jeg kun skje i hodet ditt ts. Du er høy på deg selv, pga folk har nokk med sitt de går ikke rundt å studerer holdingen til andre 

når jeg smiler opplever jeg 99% av gangene et smil i retur :) 

Anonymkode: 32598...30f

Det tror jeg du bare innbiller deg :) 

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skriver du om det som om det skjedde i dag da, og ikke for snart ett år siden eller mer?

Jeg tror du innbiller deg brorparten av de sure blikkene 😉

Det spiller jo liten rolle om det skjedde i dag eller i fjor ;) 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det spiller jo liten rolle om det skjedde i dag eller i fjor ;) 

Jo, det spiller en rolle. Du sier i et senere innlegg at det skjedde "mest før korona", som betyr "ikke så mye nå lenger". Så hvis det bare skjer en sjelden gang nå lenger, hva er vitsen med å henge seg opp i noen få surpomper og skrive innlegg om det NÅ? Det vil alltid være folk med forskjellig humør der ute,  noen blide og noen sure den dagen, og det må vi bare godta og kan ikke ta personlig.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker ikke over min positur, men har lagt merke til at folk på gata i Norge ikke smiler til hverandre.
Flyttet fra England til Norge for ett år siden. Fikk følelsen av å komme til en øst Europeisk by med dårlige kår og en ekstrem høy selvmordsrate.

Anonymkode: fc59d...daa

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du treffer på mennesker som blir behandlet dårlig?

Skrevet

Er ingen som bryr seg om hvordan du går.

Skal du sitte og tenke sånn så kan du ALDRi gå ut døra, for da vil jo hele verden se på deg.

Går du og stirrer på ansiktutstrykket til alle andre når du går? 

Jeg gjør iallefall ikke det, har bedre ting å tenke på en å finne ut om folk ser sure ut eller ikke

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er nok bare innbilning. ☺️

Skrevet

Jøsses, så merkelig. Har ikke opplevd noe negativt ved det. Men husk at vi er i en pandemi, og mange mennesker sliter. De har mistet familiemedlemmer eller venner. Bedriften har gått konkurs. De er i risikogruppen. Jobber overtid hver dag. Isolert fra familie. Mistet jobben...etc. Det er mange grunner til at folk ikke er på topphumør om dagen. Men det uansett positivt at du smiler og kanskje gir noen en god dag, om de er åpne for det. Men 2020 er et tungt år for de aller fleste. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg går alltid med rak rygg. Tenker aldri over hva forbipasserende tenker. Har ikke fått noen rare blikk i hvert fall, og jeg har gått sånn i mange år.

Anonymkode: 39b71...163

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg har smilt, har folk gjerne smilt tilbake. (og enkelte menn tror jeg flørter og stopper for å snakke dessverre). 

Anonymkode: e423d...bc4

Skrevet

Jeg føler avogtil at enkelte mennesker jeg passerer på gaten stirrer på meg, altså, ikke bare kaster et kjapt blikk. Men så innser jeg at jeg er sur,sulten og sliten, og at det antagelig bare er noe jeg innbiller meg eller tolker i negativ retning fordi jeg er i dårlig humør 😛 

Anonymkode: f8ee6...ab3

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Prøver nemlig bli bedre på å gå ordentlig med god holdning og med rak rygg. Dette skjer på gaten av fremmede. Liker ikke folk at andre mennesker har det bra? Det er ikke som at jeg går med nesa i sky og gliser altså. 

Så rart, jeg går alltid med rak rygg og smiler til folk. Ikke kunstig men fordi jeg liker å se andre mennesker. De smiler stort sett tilbake. Noen få kanskje som ikke gjør det, men da tenker jeg bare at de kanskje har en dårlig dag. Vi er alle mennesker, du kan ikke alltid vite hvordan de har det inni seg. Kanskje de har mistet noen de er glad i, mistet jobben osv. Bare fortsett å smil du. De fleste liker et smil ;)

Anonymkode: 5eacb...58e

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg går alltid med rak rygg. Tenker aldri over hva forbipasserende tenker. Har ikke fått noen rare blikk i hvert fall, og jeg har gått sånn i mange år.

Anonymkode: 39b71...163

Hvis du går med ryggen veeeldig rak så er det ikke noe merkelig hvis folk ser litt rart på deg, for det ser unaturlig ut. Når jeg ser folk som går med ryggen veldig stivt og rakt så tenker jeg at her er det en som vil hjem å drite. 

Anonymkode: 643bb...53c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg tenker ikke over min positur, men har lagt merke til at folk på gata i Norge ikke smiler til hverandre.
Flyttet fra England til Norge for ett år siden. Fikk følelsen av å komme til en øst Europeisk by med dårlige kår og en ekstrem høy selvmordsrate.

Anonymkode: fc59d...daa

Uffdah 🙂 var noe i likhet med hva J.Irving skrev om nordmenn i ei bok : deprimerte folk som druknet seg i elvene..

Nordmenn er redd ukjente mennesker virker det som. En kan ikke smile til noen man ikke kjenner. Ikke hilse, og ihvertfall ikke snakke med ukjente! Da er man creepy. Nemlig

Noe som er viktig i flokker er å møte blikk og helst smile. For å forsikre de andre om at du er ufarlig. Sånn enkel psykologi. Så ikke rart folk er redde i Norge da. For det skjer nesten aldri her. 

Men det er verre i Finland. Der er jo folk jævli sure av prinsipp 😄

Endret av SoWhat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...