Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2002 #1 Skrevet 23. september 2002 Jeg er nå 38+6 uker på vei, og folk lurer på om jeg begynner å føle meg anderledes, klar til å føde... Hva var det på dere som ble "anderledes", hvis det ble det? Kjente dere at nå skjer det noe snart.
diddi Skrevet 23. september 2002 #2 Skrevet 23. september 2002 Det skjedde ikke med meg. Vannet gikk en morgen. Og jeg trodde bare at jeg lakk litt!!! Var jo oppe mange ganger om natta, for å late vannet. Og i det jeg reiste meg opp, så lakke det litt til. Jeg tøtket, og det kom mer. Da la jeg meg i senga og ba sambo ringe sykehuset. Hodet hadde ikke festet seg, så da skulle jeg visst ligge. Men de fant ut at vi skulle ta drosje til sykehuset. Og riene begynte ca kl 08, og med 5 min mellom. Slik lå jeg hele dagen. Etterhvert festet hodet seg, og jeg fikk lov til å tusle rundt. Orket ikke det noe særlig. Fikk drypp for at noe skulle skje (da var det ca 23), og han er født ca 05 morgenen etter. Det var kjempekjedelig å ligge der hele dagen. Det er aktfor mange repriser på tv!!!!
Krumeline Skrevet 25. september 2002 #3 Skrevet 25. september 2002 Husker ikke at jeg merket at noe plutselig ble annerledes. På den annen side merket jeg mot slutten at hodet til babyen lå langt nede i bekkenet. Det var vanskelig å gå, og det presset litt. Den siste uka før termin ventet jeg på at noe skulle skje hele tiden. Følte meg helt "sprengferdig". Fikk tips om både å drikke et glass rødvin, gå trapper og ha samleie... Det siste satte fødselen i gang. Det tok imidlertid to og et halvt døgn før jenta var født. Selvfølgelig gjorde det ikke skikkelig vondt før de siste timene. En fantastisk opplevelse. Jeg gleder meg (helt sant) til å oppleve det igjen!! :D Krumeline 11+5
Snupzy Skrevet 27. september 2002 #4 Skrevet 27. september 2002 ingenting ble anderledes her nei. jeg gikk visstnok med rier hele dagen,men trodde selv det bare var kynnere. utpå kvelden så kjente jeg at jeg begynte å få ganske regelmessige sammentrekkninger,var 4 minutter mellom. fant ut at jeg skulle ringe føden for å høre hva de hadde å si. jeg fikk da beskjed om å komme nedover for en sjekk. da jeg kom dit så var jeg jo sikker på at jeg nok måtte dra hjem igjenn. men da JM underøkte meg sa han: Jeg tror ikke du skal hjem i kveld nei! da hadde jeg nemlig 4 cm åpning. etter en stund begynte jeg å kjenne at det faktisk var rier jeg hadde,da jeg var kommet til 5 cm så tok han vannet,og da begynte riene å bli sterkere også,etter 1,5 time så hadde jeg 7 cm og veslejenta mi begynteå få høy puls så da ble det bestemt at det skulle taes keisersnitt. så da var det ivei på operasjonsbordet i full fart.og 25 minutter etterpå var verdens vakreste lille jente født:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå