Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig rant det mellom beina, nok til at truseinlegget merket med 2 dråper oppsugingsevne rant over. 

Fordi jeg har gått med samme truseinnlegg et par timer lukter det nødvendigvis ikke "friskt". Men det luktet i hvertfall ikke søtt 😅 

Mannen var neimen ikke sikker han heller, han fikk også lukte på trusen 🙈🤯 

Jeg har tatt en dusj, vasket meg godt og tatt på nytt truseinnlegg. Dersom det ikke kommer noe mer kan vi vel anta det er urin? 😅 

I uke 38, så fødsel kan jo i teorien skje når som helst. 

Tror dere jeg ville kjent den "søte" lukten over litt stram underlivslukt dersom det var fostervannet? 🤔

Anonymkode: 94937...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt føden. Sannsynligvis kan de ta prøve av et bind for å se hva som er kommet. Viktig å utelukke vannavgang mtp infeksjon. 

Anonymkode: 0a8fa...94e

Skrevet

Da vannet mitt gikk med et gigantisk plask midt på gulvet i uke 41, kjente jeg ingen «søtaktig» lukt som jeg hadde hørt at fostervann har. Synes det luktet svært lite, men det var litt mer viskøst og seigt enn vann, litt klissete. Ring føden når du er så langt på vei😊

Anonymkode: 53fdf...13f

Skrevet

Du vet det når vannet går 😅 men for all del ring føden om du er usikker ☺️ Kan også være lett å tisse litt på seg når man er gravid siden det er en del press på blæra osv 😅

Anonymkode: 7bc64...316

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du vet det når vannet går 😅 men for all del ring føden om du er usikker ☺️ Kan også være lett å tisse litt på seg når man er gravid siden det er en del press på blæra osv 😅

Anonymkode: 7bc64...316

Ikke alle som vet det nei. Hos mange kommer det bare litt og litt. Jeg var usikker på om vannet mitt gikk, jordmødrene også. Dette pga lukten (satt to jordmødre og lukta i vei 😅). Antakelig var det bare veldig mye tyntrennende utflod hos meg, men mange lekker jo litt og litt. 

Anonymkode: a192d...99c

• Liker 3
Skrevet

Fikk liknende jeg også, når jeg var ute å gikk tur 😅 var sikker på jeg lakk vann, men var bare veldig vannete utflod 😊

Skrevet

Takk for svar dere! 🥰

Jeg ringte KK og fikk beskjed om at kinne komme inn eller se det ann en time før jeg ringte tilbake. 

Det gikk en times tid før det kom litt til. Satt meg på do og det rant ut kanskje 1 dl helt klar væske som jeg fanget med et håndkle 😅 

Barnet ligger med hodet ned, hodet kan funke som en propp som slipper ut litt og litt væske. Så forhåpentligvis er det vannet og ikke at jeg har tisset på meg 3 ganger på en kveld. 🥴

Er på vei inn for sjekk nå 🤗

TS

• Liker 2
Skrevet

Ring føden. Skjønt da jeg ringte føden, så ba de meg bare ta et bilde av bindet og sende til de. De konkluderte de med at det ikke var fostervann. Fødselen startet heldigvis rett etter det, og når jm skulle ta vannet, var det ikke noe vann å ta. Flaks at fødselen startet, hvis ikke hadde det vært farlig. 

Anonymkode: 20b02...5db

• Liker 1
Skrevet
Traktorkusken skrev (3 timer siden):

Hvordan går det?🥰

Jeg ble tatt inn og undersøk nøye! De fant ikke ut hva det var 🙈🤣 men muligens bare store mengder utflod. 

Jordmor sjekket meg nøye, for hun rådførte seg med en lege. Legen tok ultralyd innvendig og utvendig + underlivsundersøkelse. De sjekket om det var tegn til fostervann med mikroskop. Prøvene var ikke entydig, så hun spurte om hjelp hos en annen lege. Så jeg måtte gjennom de samme undersøkelsene enda en gang 🥴 

Etter sånn ca 3 timer fikk jeg valget mellom å bli værende en natt eller reise hjem. Men med streg beskjed om å følge med på temperatur og form. Skulle barnet bevege seg mindre skal jeg også rett inn. 

Har ny kontroll på onsdag dersom jeg ikke skulle komme inn før 😅 

Følte meg godt ivaretatt og sjekket, selv om jeg gjerne skulle være foruten 2 underlivsundersøkelser på en kveld 🙈

Det har sluttet å renne væske og mini er like aktiv som han pleier 💕

TS

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Var nok urin eller utflod. Vannet gikk i fødsel.

Anonymkode: 1d3af...969

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...