Gå til innhold

Hvordan få tilbake sexlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lite lyst fra min side, og sjelden sex. Kanskje en gang i uken. Jeg vil ha mer, men har bare ikke lysst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å få det til.

Hvordan kom du deg ut av en dårlig periode med lite sexlyst?

Anonymkode: f6c87...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sexologen skiller visstnok mellom responsiv og spontan sexlyst (les f.eks. her). Da jeg skjønte forskjellen, skjønte jeg plutselig mer om meg selv.

Min lyst må nemlig vekkes. Og det er helt greit. Derfor begynner vi ofte med forspillet selv om vi (eller kun jeg) ikke har lyst på sex. Hvis lysten kommer, fortsetter vi. Noen ganger gjør vi også det lille ekstra for å tenne tankene mine (romantisk middag e.l.) og vi bruker kjærlighetsspråkene våre aktivt.

For å hindre forventningspresset, har vi også hatt perioder med «sølibat» (her: bestemme oss for å kose, men ikke ende med sex).

Vet ikke om noe av dette virker for deg, men jeg vil oppmuntre deg til å finne ut hva som tenner tankene dine. 💜

Skrevet

Bruk fantasien.

Romantisk middag, dusje sammen , se sexfilm sammen,  som sagt bare å bruke fantasien 

Skrevet
Fioljenta skrev (2 timer siden):

Sexologen skiller visstnok mellom responsiv og spontan sexlyst (les f.eks. her). Da jeg skjønte forskjellen, skjønte jeg plutselig mer om meg selv.

Min lyst må nemlig vekkes. Og det er helt greit. Derfor begynner vi ofte med forspillet selv om vi (eller kun jeg) ikke har lyst på sex. Hvis lysten kommer, fortsetter vi. Noen ganger gjør vi også det lille ekstra for å tenne tankene mine (romantisk middag e.l.) og vi bruker kjærlighetsspråkene våre aktivt.

For å hindre forventningspresset, har vi også hatt perioder med «sølibat» (her: bestemme oss for å kose, men ikke ende med sex).

Vet ikke om noe av dette virker for deg, men jeg vil oppmuntre deg til å finne ut hva som tenner tankene dine. 💜

Takk for masse god info❤️ Jeg er definitivt responsiv. Jeg kan ikke bare hoppe rett i det, det trengs litt kos på forhånd. Samboer er nok mer spontan.

Han kan bare sitte der også plutselig «nå!». Det gjør kanskje at jeg trekker meg litt tilbake. Jeg har jo veldig lysst til å gi den blowjoben, men jeg klarer ikke bare skifte tankene fra «oppussing på en dag» til sex sånn uten videre, så det blir litt ubehagelig. Og da føler han at jeg avviser, noe som lager en ond sirkel.

Jeg kan ta opp det med samboer at jeg tror det kan bli mer sex om vi starter litt sakte, så vi kan prøve det litt fremover.

Jeg vil bare få det igang igjen. Jeg vet jo at sex fører til mer sex, altså at jo mer sex vi har jo mer sex har jeg lysst på. Jeg må bare komme inn i det.

Takk igjen❤️

Anonymkode: f6c87...8aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...